Kring...... bunyi loceng menandakan rehat baru bermula.Youngri awal-awal keluar dari kelas kerana tak nak rehat bersama Woojin mahupun Jihoon.Dia tak nak la bergantung selalu dengan Woojin dan Jihoon sebab dia tak nak kena fitnah dia ni seorang yang mengada-ngada.
Tandas adalah destinasi pertama dia sebelum ke kantin kerana dia tahan buang air kecil dari tadi.
Youngri's POV
Aku tak ajak siapa-siapa temankan aku sebab tak nak susahkan orang lain.Lepas aku keluar dari tandas,ada sekumpulan yeoja yang melihat aku macam tak puas hati.Selepas siap,aku ternampak beberapa yeoja tengah berbual dekat singki.So,aku nak buat bodoh than keluar.
"Kau jangan rapat sangat dengan Park Woojin dan Park Jihoon ae.Kalau kau masih rapat siap kau nanti."ugut yeoja tersebut.Aku melihat nametag nya yang tertera nama Choi Chaeyoung.
"Aku dah siap la wei.Tapi kan aku tak kisah pun pasal kau punya ugutan tu sebab bukan aku pun yang suruh diaorang rapat dengan aku but diaorang yang nak."
"Kau dah melampau ni.Kau belum kenal kitaorang lagi."kata Kim Saeyoon.
"Memang la aku tak kenal korang lagi sebab korang tak kenalkan.Opps, terlepas."kata Youngri lagi.
"Kau memang kurang ajar kan.Berani kau lawan kitaorang."kata seorang yeoja lagi iaitu Moon Hara.
"Memang la aku tak kenal korang lagi sebab korang tak kenalkan.Opps, terlepas."kata Youngri lagi.Ketika itu,Chaeyoung makin ingin mendekatkan tangannya untuk menampar.
"Kau ni memang nak kena."kata Chaeyoung sambil ingin menampar Youngri.Ketika itu Woojin dan Jihoon tengah lalu kawasan tu.
"Woi,Choi Chaeyoung kau jangan berani nak tampar dia ae.Kalau tak kau yang kena tampar dengan aku nanti."kata Woojin dengan penuh tegasnya.
"Woi,Hara kau dah lebih ni.Dasar yeoja tak guna."kata Jihoon yang datang entah dari mana.
"Apasal kau nak lempang dia.Kau tak berhak nak pukul dia."kata Woojin pula.
"Bukan salah Hara tapi yeoja ni yang start dulu.Dia yang nak lempang Chaeyoung."Minri menipu kepada Jihoon dan Woojin.
"Betul tu.Jadi Hara nak lempang la balik dekat yeoja ni."kata Saeyoon pula sekadar menyokong.
"Woi,kau ingat aku nak percayakan korang."kata Jihoon.
"Berani kau menjawab dengan aku.Siap kau nanti kalau aku dapat kau.Baik kau pergi sekarang."kata Woojin kemarahan.
"Kajja kita pergi sebelum Woojin mengamuk."kata Chaeyoung berbisik.
"Kan aku dah cakap ikut aku dan kalau kau nak pergi mana-mana ajak aku." kata Woojin kedengaran agak marah.
"Kalau kau tak nak ajak aku,kau ajak la Jihoon ni.Bahaya kau tahu tak."kata Woojin lalu pergi meninggalkan mereka berdua.
"Dia nak pergi rooftop la tu.Kau tak payah nak ambil hati sangat dengan Woojin."kata Jihoon.
"Hoon,kenapa dengan diaorang tu tadi."tanya aku kerana ingin rahu perkara sebenar.
"Diaorang tu Queenka sekolah ni. Diaorang berempat tu memang macam tu.Dia ada ugut kau apa-apa ke?" tanya Jihoon prihatin.
"Tak ada la."aku berkata begitu sebab tak nak Jihoon bertanya lebih lanjut.
"Chaeyoung tu gilakan Woojin tapi Woojin tak pernah sukakan Chaeyoung pun sebab Woojin kata Chaeyoung tu melampau sikit."kata Jihoon lagi.
"Melampau.Apa maksud kau?"tanya ku pelik.
"Haah.Pernah la satu hari ada khabar angin yang kata Woojin date dengan sorang yeoja.Lepas dia tahu pasal khabar angin tu terus dia serang yoeja tu.Terus jadi kes."Jihoon beritahu lagi.
"Ooo...Macam tu rupanya."
"Eh,Youngri aku lupa la yang aku kena pergi bilik guru.Kau naik la dulu. Nanti,aku pergi."kata Jihoon tergesa-gesa.
"Gangster juga kau sebenarnya ae." aku memulakan bicara dan ketika itu Woojin nampak agak terkejut.
"Eh...engkau.Kau buat dekat sini?" tanya Woojin sekadar berbasa-basi.
"Aku yang patut tanya kau sebenarnya kau buat apa dekat sini?"kataku sambil tersenyum.
"Aku just rilex rilex je dan hilangkan masalah aku dekat sini.Kau pula?"
"Aku nak tengok kau okay ke tak je.Gwenchanayo?"
"Nae,gwenchana.Kan aku dah kata yang kau kena ada sisi aku.Kau tak nak dengar."kata Woojin dan duduk di tepi aku.
"Ye la,nanti aku dengar cakap kau ye."
"Kyeopta."kata Woojin perlahan.
"Kau cakap apa tadi."kata aku inginkan kepastian.
"Tak ada apa la.Mana Jihoon?"Woojin menukar topik.
"Dia pergi bilik guru.Ada saem nak jumpa kut."kataku dan Woojin hanya meng'ooo'kan kata-kataku.
"Kalau Chaeyoung and the gang kacau kau lagi.Kau panggil je aku.Aku akan sentiasa disisi kau.Jangan risau."kata Woojin.
"Aku boleh percaya ke kata-kata kau ni."
"Yah...kau ingat aku ni namja yang tak boleh pegang janji ke?Kau boleh percayakan kata-kata aku.Kata-kata aku satu kepercayaan yang pasti"Woojin melihat ke dalam anak mata aku.Aku yang terasa malu segera menukar topik.
"Kajja masuk kelas sekarangkan dah habis waktu.Nanti kita lewat pula."
"Saem tak ada.So,kita tak payah masuk kelas.Kita just stay kat sini."
"Okay."
"Petang ni kita tak payah balik terus la. Kita pergi date dulu nak."
"Buat apa nak date dengan kau. Lagipun,Youngmin oppa tak marah ke?Kau tak takut dengan dia ke?"
"Dia tak tahu pun la.Dia dengan hyung lain kan ada kelas tambahan.So,takkan la kita nak duduk berdua je dekat dalam rumahkan.Lagipun Youngmin hyung mana ada garang."Woojin tersenyum nakal.
"Michi la kau ni."
"Aku tak michi lagi la."
"Daehwi kan ada."
"Kau ingat Daehwi akan balik terus ke?Dia lepak dengan chingu dia."
"Kajja,kita masuk kelas.Kitaorang dah belikan kau makanan."kata Jihoon pula tiba-tiba datang.Mujur Jihoon datang cepat kalau tak tahu nak cakap apa lagi.
"Nae."aku ingin bertanya sesuatu tetapi tidak jadi.
End Youngri's POV
"Woojin,nak tanya sesuatu boleh tak?" tanya Youngri sebaik sahaja mereka sampai di kelas.
"Nak tanya apa?"Woojin nampak berselera makan makanannya.
"Kenapa diaorang takut dengan kau dan Jihoon,ae?"Youngri menyusun ayatnya dengan elok-elok.
"Sebab......sebab....."Woojin mula mengacah.
"Yah...palli la beritahu.Tak payah la main macam tu."Youngri tak sabar ingin mengetahui.
"Tanya la dekat Daehwi balik nanti." kata Woojin sambil membuka plastik rotinya.
"Hmm..."Youngri memuncungkan mulutnya.
"Tak comel la kau buat macam tu. Daripada kau muncungkan mulut tu baik kau makan sekarang."kata Jihoon sambil menghulurkan makanan Youngri.
"Lepas makan kita naik balik rooftop.Tak best lepak dalam kelas sebab tak seronok."kata Woojin.Jihoon dan Youngri hanya menggangukkan kepala sahaja.
"Ri,lepas ni kau kena hati-hati tau."kata Jihoon sambil wink kepada Youngri.
"Apa-apa aje la."kata Youngri.
Diaorang pun lepak atas rooftop sampai la habis kelas sebab tetiber guru-guru ada mesyuarat tergempar.
YOU ARE READING
AB6IX Story Love
RandomCast: Lim Youngmin Jeon Woong Kim Donghyun Park Woojin Lee Daehwi