Youngmin's POV
"Selamat pagi tuan puteri.Lena ke tidur semalam."sapa Woong kepada saengku.
"Selamat pagi juga.Lena juga la tidur semalam."beritahu Youngri ceria.
"Ooo...ingat tak boleh tidur sebab teringatkan eomma Ri."
"Mana ada la.Youngri dah besar pun bukan kecil lagi."
"Ye la tu."
"Oppa,tengok Woong oppa ni."rengek Youngri.
"Dah la Youngri.Jangan layan sangat Woong ni.Sarapan tu palli sikit.Kita dah nak pergi ni.Woong,mana yang lain.Dah siap ke?"
"Kitaorang dah siap lama la hyung. Hyung je tak perasan kitaorang yang sibuk bersarapan dekat meja."Daehwi tiba-tiba datang entah dari mana.
"Apa-apa la.Youngri cepat makan." kataku malas melayan Daehwi.
"Nae."sahut Youngri.
Lepas 5 minit dia makan,kitaorang pun pergi la ke sekolah.Sampainya dekat sekolah masing-masing masuk ke kelas masing-masing kecuali aku dan Youngri.
"Youngri,mianhae sekali lagi tau.Oppa kan dah kata semalam pasal oppa tak boleh teman Ri masuk pejabat sebab oppa kena bertugas jaga pintu pagar." kataku dengan perasaan serba salah.
"Gwechana.Lagipun,dia akan temankan Youngri.Jadi oppa tak payah risau tau."kata Youngri sambil tersenyum manis.
"Dia ada dekat mana sekarang?"
"Nanti dia sampai la.Dia kata dah nak sampai dah."
"Okay la kalau macam tu.Oppa lergi dulu ye."kataku lalu pergi meninggalkan Youngri sendiri disitu.
End Youngmin's POV
"Mana la budak ni.Lambatnya dia datang.Tadi,dia kata dah nak sampai." keluh Youngri sendiri.
"Woi,kau cakap apa sorang-sorang ni. Michi ae."seseorang menyapa Youngri dari belakang.
"Aku tunggu kau la.Asal lambat sangat kau ni."kata Youngri.
"Ala...sorry la.Kau cakap pasal aku ke tadi atau kau cakap pasal boyfriend kau."
"Yah...Park Jihoon.Tak ada maknya la. Lagipun aku mana ada boyfriend la ngek."
"Ye la tu.Kau kan hot dekat sekolah."
"Dah la.Daripada cakap dengan kau pasal benda yang tak betul baik kau teman aku masuk pejabat sekarang." kata Youngri tersenyum.
"Let's go."kata Jihoon turut membalas senyuman Youngri.
Setelah pergi masuk ke pejabat,Jihoon dan Youngri pun keluar dari situ and berlalu ke kelas sambil bersembang dan bergelak tawa.Youngri sekelas dengan Jihoon.So,Jihoon tak payah hantar dia ke kelas.Youngri cuma ikut Jihoon je. Semasa mereka bergembira ada seseorang memerhati mereka berdua.
"Wei kau masuk lambat tak kena marah ke?"tanya Youngri.
"Asal aku sorang je kena.Kau pun kira sekali la."Jihoon gelak.
"Aku tak apa sebab aku budak baru. Cepat la jawab soalan aku."
"Aku kata la aku temankan kau.Tu pun susah."
"Nama aku pula naik.Aku tak suruh pun kau temankan aku.Kau yang mengada nak teman."
"Ye la.Aku yang salah.Kau tak pun.Ha, sekarang kita dah sampai ke kelas kau dan aku iaitu 1-4."
"Saem,mianhae sebab saya lambat masuk kelas.Saya temankan budak baru ke pejabat tadi."kata Jihoon penuh sopan
"Gwenchana.Awak boleh masuk dan duduk tempat awak Jihoon."kata Sara saem
"Awak perkenalkan diri awak ye." sambung Sara saem.
"Anneyeong,Lim Youngri imnida.Saya berasal dari Busan.Saya berpindah ke sini sebab mengikut oppa saya iaitu Lim Youngmin.Sila beri tunjuk ajar kepada saya ye."kata Youngri sedikit gugup.
"Nae,khamsahamida.Awak boleh duduk antara Jihoon dan...eh,mana Park Woojin.Bukan dia ada ke tadi."tanya Sara saem.
"Woojin pergi tandas la saem.Tadi kan saem keluar sebentar dan dia dah beritahu dekat saya tadi."kata Mark dan Sara seam hanya mengangguk.
"Awak duduk je ditepi Jihoon dan Woojin.Nanti,Woojin datang awak berkenalan la ye dengan dia.Baiklah kelas kita sambung pelajaran kita minggu lepas.
Woojin pun sampai ke kelas selepas 5 minit kemudian.
"Awak buat apa lama sangat pergi ke tandas Woojin.Awak buat tandas ke Woojin."tanya Sara saem.
"Ani.Saya tolong Kai saem tadi sebab dia minta tolong pada saya."Woojin jujur.
"Ooo...awak boleh la duduk tempat awak."arah Sara saem.
"Jihoon,ni ke Park Woojin yang pergi ke tandas tu."bisik Youngri.
"Nae.Eh,takkan la kau tak kenal lagi Woojin.Bukannya dia duduk serumah dengan Youngmin hyung ke?"Jihoon berkata agak kuat.
"Jihoon awak ada apa-apa nak kongsi dengan kelas ke?"
"Aniya,saem."
"Lepas tu kenapa awak bercakap?"
"Mianhae,saem."
"Tu la engkau jangan cakap kuat-kuat sangat.Padan muka."kata Youngri masih berbisik.
"Dah la malas aku layan kau."kata Jihoon.
"Oi,Youngri.Kan aku dah kata yang kau dan aku sekelas semalam.Kau tak nak dengar asal.Lepas ni,kau kena ikut cakap aku.Kalau kau nak pergi mana-mana pergi dengan aku.Kalau tak siap kau lepas ni."kata Woojin juga berbisik.
"Kau ingat aku ni budak kecil.Argh..." kata Youngri lebih perlahan dari tadi tapi masih dapat didengari oleh Woojin.
"Apa kau cakap.Siap kau nanti Lim Youngri."kata Woojin lalu meneruskan pembelajaran mereka seperti biasa. Selepas habis kelas,Woojin mengheret Youngri ke rooftop.
"Kau tak payah nak rapat sangat dengan Jihoon.Kau baru je kenal dia. Dia tu tak betul."kata Woojin agak serius.
"Siapa yang tak betul ha Park Woojin." Jihoon yang berteriak agak kuat memeranjatkan Woojin dan Youngri.
"Tak ada siapa."Woojin mengosok lehernya.
"Eleh...tak ada siapa konon.Woojin ni kata kau ni tak.."Woojin menutup mulut Youngri sebelum dia sempat berkata habis.
"Aku dah dengar la.Kau kan Woojin sampai hati kau kata aku tak betul. Kurang ajar kau."Jihoon acah sedih.
"Woojin lepaskan sepupu aku tu.Kalau tak aku beritahu Youngmin hyung yang kau buli sepupu kesayangan aku."ugut Jihoon bersahaja.
"Tak nak aku lepaskan sepupu kau ni. Eh,sepupu kau.Serious la."Woojin agak terkejut.
"Lupa pula yang kau dengan Youngmin hyung sepupu.Tak percaya pula aku dengan hubungan korang ni."kata Woojin
"Aku tahu la aku terlalu handsome untuk jadi sepupu Lim Youngri tapi dah takdirkan."Jihoon dah angkat bakul.
"Perasan."kata Youngri sambil menjelirkan lidahnya.
"Tu aku memang sokong gile."kata Woojin tergelak.
"Jap,macam mana kau boleh naik sekali ke sini."tanya Youngri.
"Aku nampak sepupu aku ni kena tarik secara paksa oleh bestfriend aku sendiri.So,aku nak tahu la kenapa and nak pergi mana.Jadi,aku ikut la korang. Kan oppa kau suruh jaga kau."
"Aku ingatkan kau gaduh tadi." sambung Jihoon.
"Kau rehat dengan aku la nanti ae.Tak payah rehat dengan orang lain.Nanti ada orang buli kau."kata Woojin.
"Tak payah.Aku nak rehat sorang-sorang je.Kau tak payah risaukan aku sangat.Kau pun sama,Jihoon."kata Youngri.
"Aku serious tau.Tak main-main langsung.Kajja,kita masuk kelas kita sambung dalam kelas pula."kata Youngri lagi.
Semasa mereka bergelak tawa dalam kelas,ada beberapa yang menjeling mereka bertiga lagi-lagi Youngri.
"Siap kau nanti Lim Youngri."kata seseorang.
YOU ARE READING
AB6IX Story Love
RandomCast: Lim Youngmin Jeon Woong Kim Donghyun Park Woojin Lee Daehwi