Youngri's POV
Aku dah dua bulan sekolah sini.Girl yang suka stalk aku pun kadang-kadang ajak gaduh.Tapi,aku sentiasa diselamatkan oleh dua orang hero yang amat hampeh orangnya iaitu Park Ji-hoon dan Park Woo-jin.
"Youngri-ssi,kajja rehat."ajak Jihoon.
"Saya teramatlah malas sekarang.Jadi sila bla."kataku.
"Kau ni memang yeoja pemalas.Dah la aku malas nak layan kau.Baik aku pergi ke kantin.Kau nak pesan apa-apa tak ?"
"Belikan benda yang sama macam kau."kataku.Jihoon segera turun ke kantin sekolah.Woojin dah lama menghilang ke bilik guru.
"Naik rooftop la.Pepandai la budak Hoon tu cari aku."aku membawa segala barang yang diperlukan.
"Wiwowiwowiwo"Woojin datang buat bunyi macam ambulans.
"Woi,kau tak ada bunyi lain ke nak buat ha."kata aku lalu melempar botol air kepadanya.Tapi,dia segera menyambut.
"Nak main lempar-lempar dekat padang la.Bukan kat sini.Mana Jihoon aku?"kata Woojin.
"Aku bukan kau punya ae.Tak kuasa aku nak berkunyit dengan orang perangai macam jin. Jaga sikit mulut kau.Nanti aku kerat-kerat kau."kata Jihoon yang pegang banyak makanan.
"Aku cakap je.Kau tak payah ah percaya.One more thing,kau cakap aku jin ke setan."Woojin mengambil botol lalu memukul Jihoon.Jihoon apa lagi berlari la.
"Macam bebudak la korang berdua ni.Hoon mana my food."kata aku.
"Nah,makanan kau.Upah aku mana."
"Kita kena ikhlas au.Kita tak boleh mengharapkan balasan orang."
"Ikut kau la."kitaorang borak-borak sampai habis rehat.Than,masuk ke kelas.Al-maklumlah kami kan budak yang baik.Ketika dalam perjalanan pulang ke kelas....
"Yaaarrrrgggh....Seungmin-ssi la...."aku terdengar suara-suara yang macam kena histeria.
"Handsome nye dia...."
"Seyes makin nampak handsome."
"Waaaaaa...."
Actually,kitaorang kat atas lagi.Orang-orang yang bising ada dekat bawah.Aku,Jihoon dan Woojin melihat ke bawah untuk mengintai benda yang terjadi.
"Sape tu wei."kataku blur.
"Tu kingka sekolah gak."kata Woojin yang berubah muka.
"Kenapa aku tak pernah jumpa dia pun."tanyaku lagi.
"First,dia tak datang sekolah selama 3 bulan sebab hal keluarga."sambung Woojin.
"Second,dia budak kelas sebelah.Bukan kelas kita."kata Jihoon.
"Jom ah masuk kelas."kata Woojin.
End Youngri's POV
Woojin's POV
Musuh aku dah kembali.Ye,Seungmin memang musuh aku sebab semua yang aku nak mesti dia akan nak juga.Aku memang dah muak dengan dia.
"Hai class.Hari ni,saya ada satu berita nak beritahu kamu semua ni."kata Sara saem iaitu guru kelas aku.Everybody dalam kelas aku cuma buat don't know je.
"Kim Seung-min dari kelas sebelah akan berpindah ke kelas ni kerana pencapaian dia di sekolah sementara mencapai sasaran akademik kelas kita.Jadi pengetua minta dia ditukar ke kelas kita."terang Sara saem.
"What the heck."kata aku yang agak kuat.
"Kenapa dengan Woojin tu?"tanya Sara saem.Aku hanya mengelengkan kepala aku.
"Saya okey sahaja saem."kataku.
"Woojinnie,aku tahu kau tak suka dengan mamat tu.Tapi,kau kena sabar."kata Jihoon yang mengetahui masalah aku.Aku hanya mengetapkan gigi.
(SKIP)HABIS SEKOLAH...🔔🔔🔔
"Kau balik ngan sape?"tanya Jihoon kepada Youngri.
"Apa bengap sangat kau ni."kata Youngri.
"Dah tentu tentu aku balik dengan mamat snaggletooth ni."sambung Youngri.
"Entah.Tu la kecik-kecik makan semut.Besar-besar kau makan anak gajah.Kan dah jadi bengap + pabo.Sepatutnya aku yang tanya kau balik ngan sape."jahat an aku kutuk sepupu sendiri.
"Aku balik ngan korang la hari ni.Hyung tak boleh nak datang ambil."kata Jihoon yang sibuk mengemas barang.
"Jinja?"tanya Youngri.
"Nae.Hyung aku tak ada dekat Seoul.Dia ada kat Gangnam."kata Jihoon.
"Kajja gi lepak café lu.Lepas tu,baru balik rumah."kataku memberi cadangan.
"Kajja."kata Youngri serentak.
End's Woojin POV
"Saya nak makan red velvet cheese dan amerikano."kata Youngri.
"Saya nak oreo cake dan latte."kata Jihoon.
"Saya pula nak cheese cake dan strawberry blend."Woojin pesan fav drink.
"Woi,korang cerita la lagi pasal Seungmin."kata Youngri yang macam teruja.
"Kenapa pula aku kena cerita kat kau?Dia bukan penting pun."kata Woojin seperti marah.
"Haah.Tak payah la cerita."sokong Jihoon.
"Chingu jenis apa la korang ni."kata Youngri seakan merajuk.
"Ye la.Tapi,kau kena tahu yang Woojin dengan Seungmin adalah musuh ketat."kata Jihoon.
"Siyes la."kata Youngri seakan tak percaya.
"Aku cakap benda betul la."kata Jihoon.
"Macam mana kau boleh jadi musuh Woojin?"soal Youngri.
"Aku ngan budak michi tu dari kecik lagi dah kenal sebelum aku kenal ngan Jihoon lagi."kata Woojin.
"Dia selalu nak benda yang aku nak.Kadang-kadang aku dah bosan dan muak muka.Aku memang happy gile sebab dapat sekolah yang lain masa highschool.Tapi,dia mesti nak ikut aku."keluh Woojin.
"Kalau Woojin jumpa Seungmin mesti ada Seungmin sakitkan hati Woojin.Satu hari,Woojin ngan Seungmin pernah bergaduh besar ngan Seungmin. Disebabkan Seungmin yang start dulu,dia kena gantung sekolah selama 2 minggu. Ha,macam tu la cerita dia."kata Jihoon.
"Tapi kan kenapa pengetua nak Seungmin sekelas ngan kau ae."Youngri cuba mencucuk jarum.
"Kau rasa aku tahu tak."kata Woojin sambil buat muka smirk.Sedang asyik mengutukkan Seungmin.
"Khamsahamida."kata mereka serentak kepada waiteress yang hantar makanan dan minuman.
YOU ARE READING
AB6IX Story Love
RandomCast: Lim Youngmin Jeon Woong Kim Donghyun Park Woojin Lee Daehwi