Bab 4~

18 1 1
                                    

Woojin's POV

Seperti yang dikatakan oleh aku tadi.Aku nak date dengan Youngri.Aku ajak dia sebab saje.Tapi tak sangka pula dia on.

"Woojinie,kita nak pergi mana sebenarnya ni?"tanya Youngri.

"Aku nak ajak kau berjalan la."

"Memang la ajak berjalan.Takkan la ajak bergaduh pula.Kau ni agak-agak la."

"Entah la.Actually,aku cuma cakap je aku tak plan apa-apa pun sebenarnya."

"Tapi aku ada satu cadangan.Kita pergi funfair la."sambung kataku.

Kitaorang pun sampai funfair.Hyeji ajak aku naik game yang 'up and down' tu.Aku hentam je nama dia.Kalau korang nak tahu apa benda tu korang search la ye.Tapi,aku takut tinggi.So,kitaorang tak jadi naik benda alah tu.

"Kita naik roller coaster la macam tu."kata Youngri.

"Ikut kau la."kataku lebih kepada mengalah.

"Woojin,aku tak sangka kau ni gayat orangnya.Nampak macam berani tapi gayat."gelak Youngri.

"Oi,semua orang ada kelamahan masing-masing ae."kataku mempertahankan diri.

"Apa-apa je la."katanya.

"Youngri,kau nak tahu sesuatu tak?"

"Apa dia?"

"Hyung line tak ada pun add class hari ni.Aku gurau je."

"Jinjjayo?"Youngri buat muka cuak.

"Nae.Tapi,kau tak payah la buat muka cuak kau tu.Youngmin hyung ada perjumpaan pengawas la.Yang lain ada dekat rumah."

"Nanti kalau oppa aku marah macam mana.Dia tu tak suka kalau tak minta izin dia."

"Jangan risau boleh tak.Woong hyung dah bagi kebenaran bawa kau jalan-jalan.Alang-alang kita ada dekat sini.Kita main je la.Kita kena balik awal la sikit dari Youngmin hyung."kataku lalu tersenyum. Happy la tu dapat kenakan anak orang.

"Yah...palli la.Kata nak naik roller coaster."kata Youngri.

"Nae,kau ni memang tak sabar kan nak balik."kataku.Naik roller coaster memang best gile.

"Youngri-ah,asal kau comel sangat."kataku bersahaja.Ketika ini kami sudah selesai menaiki permainan yang bernama Roller Coaster.

"Apa kau mengarut ni.Aku tahu ni mesti sebab effect lepas main roller coaster kan."kata Youngri.

"Aku tak nengarut la.Kau memang comel pun kan."

"What ever la.Kajja balik.Aku nak rest lak ni."Youngri menarik tanganku.

"Woojin,aku nak beli aiskrim lu boleh tak?"

"Jomlah,kau belanja ae."

"Tak malu punya orang."

"Woojin kau nak perisa apa?"

"Aku nak perisa Strawberi."

"Ahjussi,saya nak aiskrim coklat hazelnut dan strawberi."kata Youngri sambil menghulurkan duitnya.Aku nampak dari segi muka memang happy.

"Gumawo tau tolong belikan aiskrim nim."kata Youngri.

Mesti korang pelikkan sebab apa Youngri cakap like that kan.Aku sebagai namja yang baik mestilah belanja yeoja.Tak main la ambil-ambil duit yeoja ni tau.So,ikutlah aku yang baik lagi handsome.

"Ala benda kecil je la.Jom kita naik bas cepat."

"Woojin,esok kau nak masak apa sarapan."

"Entohla.Kau rasa nak masak apa?"

AB6IX Story LoveWhere stories live. Discover now