BAB 2

28 8 2
                                    

9.00 pagi.
Office aku dah penuh. Aku pon memulakan kerja aku. Tak ada yang berbeza pon benda yang sama selama setahun aku buat. Takpalah janji aku dah capai cita-cita aku menjadi akauntan dan aku dapat buat apa yang aku suka.

'Okay. Beri perhatian semua.' aku berhenti membuat kerja dan mendongakkan kepala. Nampaknya boss aku yang berumur 27 tahun itu ingin membuat pengumuman. Pekerja-pekerja yang lain pon turut memberi perhatian.

'Harini saya akan memperkenalkan pekerja baru kita' Encik Adam a. k. a boss aku mempekenalkan seseorang.

'Ni dia Encik Luqman Rafael. Encik Luqman akan menggantikan tempat saya sebagai boss awak which means harini last saya akan bekerja kat sini. Next week saya akan bertukar ke cawangan Kedah'

Aku pandang Encik Luqman and aku terkejut. I mean like weyh dia hot gila. Tinggi dia around 170cm kurus lepastu putih bulu mata dia panjang and curl boleh dikatakan bulu mata idaman wanita lah tak payah susah-susah nak beli yg curl tu lepastu dua benda yg betul-betul penting yg buat aku suka kat dia ialahhhhhh.... Dimple and mata dia. Okay dimple dia ada dua-dua belah and dalam gilaa eventhough dia gerak mulut dia sikit ja tapi dah boleh nampak serioussss and mata dia paling bestttt mata dia warna coklat pekat babe... Can you imagine now? Macam mana aku tak jatuh hati weyh... Pekerja-pekerja lain pon dah bisik-bisik sesama sendiri. Cuma satu je lah.. Dia ni tak reti senyum ke. Muka serious je memanjang macam ada masaalah negara.

'Okay Hi... Mcm yg Encik Adam bagitau... saya ni boss baru awak semua dan saya memang seorang yang cerewet dan tegas. Kalau awak rasa tempat kerja ni tempat untuk awak bergossip bergembira tengok lah esok atas meja awak saya bagi surat cinta which is surat berhenti kerja. Kalau tak percaya cubalah' dia berkata sambil memberi pandangan maut sambil memandang muka seorang-seorang. Aku rasa kalau mata dia tu pedang memang kitorang dah Innalillah dah.

Tapi aku hanya tersenyum. Dan menghayati lagi ciptaan Allah ni. Takpa lah one day aku akan pastikan dia senyum kat aku jugak. Ya Allah bibir dia merah cam pakai lipstik. Rambut dia pergh kemas + stylo. Sedang asyik aku meneliti wajah dia sambil tersenyum.

Tiba-tiba...

'Ha apa yg awak senyum-senyum tu? Tak dengar ke apa yg saya cakap tadi ke awak nak saya...'

Aku terkejut bila dia sergah mcm tu so belum sempat dia habiskan ayat dia aku tercakap something tanpa sengaja kat dia. Korang tau kan kalau tengah berangan or berfikir tiba-tiba orang kejutkan kita mesti kita akan terkeluar kata-kata yang tersimpan di hati hahahaha.

'Eh Ya Allah handsomenya mamat ni kalau senyum mesti lagi handsome tak nak jadi boyfriend aku ke?' Semua orang di sekeliling aku terkejut. Aku cepat-cepat tutup mulut aku sambil membesarkan mata aku sumpah aku terkejut dengan apa yang berlaku like semuanya sepantas kilat. Habislah aku. Aku pandang muka dia. Damnnn merah gilaaa arghhh dia nak marah aku ke?

' Err.. Saya mintak maaf sangat-sangat errr tolong maafkan saya sorry sangat-sangat.' lepas aku kata mcm tu terus aku pergi dari situ. Malu kot... Tiba-tiba like semua senyap. Suasana awkward gila. Aku cepat-cepat pergi tandas.

Lepas 10 minit..

' Agak-agak dah habis kenalkan diri tak? Mesti dah habis kot kan? Nak keluar ke tak ni? 'aku bermonolog dalam hati.
Arghhh keluar je la...

Aku pon berjalan nak pergi ke tempat aku. Aku tengok semua Pekerja-pekerja kat situ pandang je aku ada yang senyum-senyum dan ada yang buat pandangan maut lagi aduhhh sumpah malu weyh. Cepat-cepat aku duduk kat kerusi aku.

' Weyh.. Encik Luqman cakap tadi bila kau datang balik dia suruh kau jumpa dia dekat bilik dia' kata Rina yg duduk di meja sebelah aku.

Okayy I'm dead guysss😌

I LOVE YOU MR. EYE SMILE😁Where stories live. Discover now