Aku still duduk kat tempat aku. More like takut nak pergi sebenarnya. Ya la selalunya kan orang cakap first impression someone kat kita tu penting. Ni dah jadi apa dah ni? Dia mesti ingat aku sengaja ja nak malukan or kenakan dia waktu first day dia. Aduh lahaiii yang dia terkejutkan aku kenapa? Kalau lah dia abaikan aku ja and bagi ja aku tengok muka dia lama-lama kan bagus hahahahahah. WAIT! Ni bukan masanya wahai AAIRA MAKAYLA BINTI IRSYAD! Kalau aku masuk aku nak buat apa? Minta maaf? Lepastu? Aduh susahla bila kita tau first impression orang tu kat kita ni teruk. What should I do???
'Kau buat apa lagi tu Aaira? Berangan dah dekat 5 minit dah ni... Kau dengar tak tadi aku cakap yang Encik Luqman nak jumpa' Rina bersuara lagi. Mungkin dia pelik kot kenapa aku tak pergi-pergi lagi and mungkin dia takut kena marah kot dengan Singa Handsome tu.
'Hehehe aku dengar lah. Nanti aku pergi la. Takpa-takpa kau jangan risau eh nanti aku pergi'
'Kau baik pergi sekarang nanti tak pasal-pasal aku dengan satu office ni kena marah pasal kau'
'Dah kenapa pulak? Tadi lepas aku pergi jadi apa? Story la weyh. Dia marah ke?'
Rina pandang aku dengan pandangan yang geram sebelum bersuara 'Kau boleh pergi sekarang tak jumpa Encik Luqman. Dah 10 minit dah ni sejak kau datang. Be a woman please. Dah buat salah atleast pergilah minta maaf'
Aku terdiam. Okay deep gila. Aku terkejut tiba-tiba Rina tekankan suara dia kat aku nampak macam marah sangat-sangat 'Gulp' aku telan air liur. Lepastu aku pandang officemate aku yang lain. Semua like literally pandang aku tak puas hati. And ada beberapa yang bila mata aku bertembung dengan diorang nampak macam diorang mengeluh lepastu buat kerja diorang balik. Apa yang dah jadi sebenarnya ni?
Slow-slow aku bangun daripada tempat duduk aku. Aku pandang lagi officemate aku. Eventhough aku tak tau apa yang berlaku buat I can feel some kind of stress kat sini yang berpunca daripada aku. I feel really bad about this. Setahun aku kerja tak pernah pon rasa macam ni.
'Saya tak tau apa yang berlaku tadi tapi saya dapat rasakan semuanya berpunca daripada saya. Saya nak minta maaf. Saya akan jumpa Encik Luqman sekarang' aku bersuara dan tanpa menunggu diorang jawab aku terus berjalan pergi ke office Encik Luqman. Tak tau kenapa tapi rasa nak nangis. I am not a woman yang cepat nangis since aku benci gila nangis and aku rasa annoying gila bila tengok perempuan yang sikit-sikit nangis tapi tak tau la kenapa dengan aku sekarang. Aku tahan air mata aku. Aku dah betul-betul sampai depan pintu Encik Luqman. Aku ketuk pintu.
'Masuk' tegas Encik Luqman memberi arahan. MOM I'M SCARED!!!
Aku pon masuk dan menutup pintu. Aku berdiri betul-betul depan dia. Dia memberhentikan kerja dia dan pandang aku. Sumpah sekarang ni aku pandang bawah ja. Tapi bila difikirkan balik apa salah aku? Aku hanya terlepas cakap apa yang aku rasa ja. Salah ke nak suka kat boss sendiri? Kalau dia bukan boss aku pon aku still suka dia sebab penampilan dia. So aku terus pandang straight kat mata dia.
'Dah dekat 30 minit baru nak jumpa saya? Lama betul kat tandas buat apa? Sakit perut?' Dia tanya soalan bertubi-tubi kat aku. Aku daripada pandang tepat mata dia acah-acah berani dan rasa tindakan aku tak salah tadi terus pandang bawah balik. Tak tau nak jawab apa. Aku diam.
'Ke awak tak tau yang saya nak jumpa awak? Kawan awak yang sebelah meja awak tak bagitau tadi? Dia baru bagitau awak ke apa ni? CALL HER NOW!!!' Aku terkejut sebab dia menjerit kuat gila sampai aku melatah 'Oh mak kau jatuh'
'DO YOU THINK THIS IS FUNNY?! SAYA PALING PANTANG DENGAR ORANG MELATAH! CALL HER IN NOW!
Ya Allah suara dia lagi kuat. Aku dah start nak menggigil dah. Aku tak tau kenapa but memang daripada aku kecil aku tak boleh orang tinggikan suara kat aku. Aku paling tak suka. Selalunya bila orang tinggikan suara kat aku. Aku mesti tinggikan suara balik kat orang tu. Tapi dalam hal ni memang aku salah so aku tak tau nak buat apa.
'Dia ada bagitau saya tadi'
'THEN WHY DON'T YOU STRAIGHT AWAY COME HERE?' kalini dia dah tak menjerit but suara dia tegas.
I don't know why but I feel annoying about this. And aku rasa walaupun aku salah aku dah tak boleh diam dan cakap elok-elok dah ni. Rasa hormat aku kat dia dah start menurun. Perlu ke nak jerit-jerit and tegas pasal benda kecil ni ja? Tiba-tiba rasa menyesal aku suka dia. Rasanya orang yang handsome and ada pangkat ni memang rasa diri dia ni bagus sangat kot? NOW LET THE WAR BEGIN! Apa nak jadi jadilah kena buang kerja pon aku tak kisah dah. Aku pandang mata dia tepat dengan muka aku yang sakit hati dan rasa sangat-sangat annoying dengan dia.
YOU ARE READING
I LOVE YOU MR. EYE SMILE😁
RomanceSaat aku terpandang senyuman matanya aku terus jatuh cinta. He is my type! He is definitely my type! I LOVE YOU MR EYE SMILE 😍 Published: 6/12/2019 End : ???