Aku diam. Encik Luqman pon diam.
'Saya cuma nak betulkan keadaan dan saya takkan sebelahkan mana-mana pihak. Kalau salah tetap salah. Jangan risau walaupun dia anak saya tapi kalau dia salah saya takkan bagi muka. Tapi saya kena dengar dulu daripada kamu berdua. Diam takkan selesaikan masalah.' Dato' Azham kembali bersuara selepas 5 minit kami diam.
Tapi aku still diam dan dia pon still diam. I mean aku nak cakap apa? Takkan aku nak cakap kat Dato' yang tadi saya terkejut lepastu saya terlepas cakap yang anak Dato' ni handsome depan semua orang lepastu saya pon terkejut lepastu Encik Luqman panggil saya lepastu dia marah-marah saya. Nak suruh aku cakap macam tu ke? Memang kirim salam la aku nak explain macam tu. I mean ya of course at first memang salah aku but then benda boleh selesai elok-elok tapi dia yang tinggikan suara marah-marah aku macam apa ja. Lol dasar SINGA HANDSOME!
'Okay Luqman explain dulu.' Dato' Azham kembali bersuara lagi. Aku kind of kesian kat Dato'. Aku faham dia cuma tak nak perkara ni jadi besar or dia tak suka kot benda ni jadi kecoh.
Luqman diam. To be honest aku tak tau kenapa dia diam. Tadi time marah aku bukan main lagi Singa Handsome ni. Boleh je sebenarnya dia nak complaint apa-apa yang dia tak puas hati pasal aku kat papa dia tapi dia pilih untuk diam. This guy is really something though.
'Okay saya pon dah tak boleh nak buat apa dah. Aaira kamu boleh pergi sambung kerja kamu. Kalau kamu tak selesa nak cerita kat sini kamu boleh jumpa saya kat office saya nanti.'
'Dato' saya nak minta maaf kalau saya dah buat kecoh dekat department ni dan dekat company ni. Saya nak bagi surat berhenti kerja saya ni kat Dato'. Saya rasa ni yang terbaik kot buat masa sekarang ni' aku terus menghulurkan surat berhenti kerja ni kat Dato' Azham.
'Kamu dah fikir betul-betul ke? Kamu ingat senang ke nak dapat kerja kat luar sana pada zaman sekarang ni. Saya rasa kamu patut fikir balik. Lagipun saya takkan pecat pekerja saya atas sebab yang saya tak tau dan saya tak tau pon siapa yang bersalah dalam hal ni. Perkara ni boleh diselesaikan dengan cara yang baik.'
' Saya dah fikir betul-betul dah Dato'. Lagi sekali saya mohon maaf. Tolong la ambil surat berhenti kerja saya ni Dato'. '
'This girl are so arrogant and ignorant papa. Dia tak tau betul-betul lagi macam mana kehidupan orang yang tak ada kerja. Jangan nanti nak datang sini balik nak menagih simpati nak merayu kerja sini balik'
'Watch your mouth Luqman!'
'No worries Encik Luqman. Susah mana pon saya nanti Allah ada. And seriously I WILL NOT COME TO THIS COMPANY EVER AGAIN!' aku balas dengan nada yang tegas.
Aku letak surat berhenti kerja aku atas meja dekat dengan Dato' Azham.
'Terima kasih Dato' dah memberi peluang kepada orang macam saya bekerja di syarikat Dato'. '
Lepas aku cakap tu aku terus keluar daripada bilik tu. Pergi kat meja aku. Off computer aku. Ambik handbag dan terus keluar daripada company ni. Nasib aku bukan someone yang letak barang banyak-banyak kat meja aku. Aku perasan officemate aku semua pandang aku but sebelum diorang bersuara aku cepat-cepat ambik barang aku dan pergi. I just don't have anything to say and I don't want to say a final goodbye to them and I don't know why. Aku order grab and balik rumah. Sampai rumah aku tengok phone aku. Ada yang whatsapp ada yang message and ada jugak yang call. Aku just block diorang semua and aku message Niera bagitau yang aku dah balik rumah dulu.
YOU ARE READING
I LOVE YOU MR. EYE SMILE😁
RomanceSaat aku terpandang senyuman matanya aku terus jatuh cinta. He is my type! He is definitely my type! I LOVE YOU MR EYE SMILE 😍 Published: 6/12/2019 End : ???