Pesanan Author: BACA sehingga HABIS okay nanti barulah faham isi jalan cerita sebenarnya
PERHATIAN / SPOILER ALERT DETECTED⚠️: (Yang BELUM menonton filem Ejen Ali The Movie Lagi)
Cerita yang ingin author menyampaikan merupakan kesinambungan movie iaitu babak yang terakhir dan juga 2 babak rahsia. Jadi dalam erti kata lain, ini dikira sebagai "SPOILER"
Ohh ye... dalam cerita Ejen Ali After The Movie ada watak baru yang bernama Ejen Qemy... nak tahu siapa Ejen Qemy... (Nama min sendiri 😏)... Ejen Qemy merupakan seorang ejen yang kembali di dunia asalnya iaitu "Dunia WAU Animation" (Ciptaan Syarikat WAU Sendiri yang mendiami oleh kesemua watak Ejen Ali) selepas menginap di "Dunia Sebenar" selama 5 tahun. Oh ye... cerita ini juga mempunyai dua dunia ye...
Author akan bagitahu siapa Ejen Qemy ni sebenarnya dan readers TOLONG berikan tumpuan tentang ni:
1) Dia dengan Ejen Alicia ada pertalian darah (Ejen Qemy merupakan abang kandung Alicia)
2) Sama seperti Alicia, General Rama menjaga Ejen Qemy sehingga dirinya berusia 13 tahun... Selepas itu, General Rama dan Ejen Qemy buat satu projek yang menghasilkan alat peranti untuk bergerak antara dunia ke dunia lain. Selepas itu, Ejen Qemy tinggal bbersama ibubapa angkatnya selama 5 tahun dan balik ke dunia asalnya selepas dia habis peperiksaan SPM.
3) Ejen Qemy ni special 😏 - Pernah menjadi ahli M.A.T.A. dan mahir dalam kesermua bidang (Tekno, Neuro, Kombat dan juga Inviso) dan dia satu-satunya ejen yang mempunyai 4 teras (4 teras digabungkan menjadi K.I.N.T)
Dalam Ejen Ali After The Movie ini, kesemua watak Ejen Ali akan digunakan selalu tapi ejen seperti Ejen Zain, Uno, Ejen Aliya author akan mainkan bila ada masa yang sesuai
Cerita ini akan tamat apabila Musim 3 akan dimulakan dan akan disambung semula bila tamatnya musim 3 dan sama seperti untuk Ejen Ali The Movie 2... mana tahu... projek SATRIA akan digunakan oleh Ali (Ehek... SPOILER ALERT)... harap readers faham ye...
Okay, author akan berhenti di sini dan dalam masa yang terdekat ini, author akan sambung semula... dan author akan ingatkan balik... Episod 1 ni merupakan KESINAMBUNGAN filem Ejen Ali The Movie. Pesanan author iaiah SILA tonton filem Ejen Ali The Movie terlebih dahalu sebelum mambaca cerita ini. ABAIKAN pesanan author ini ANDAI KATA readers dah tengok Ejen Ali The Movie itu tersebut. Seperti apa yang Ejen Ali cakap #MisiSerbuPawagam #MisiTontonEATM #NoSpoiler #NoRecording
Bersambung...
Ikhlas dari author,
Qemy
Admin
(UPDATED: 22/06/2020)
YOU ARE READING
Ejen Ali - After The Movie (Versi Melayu)
FanfictionSila tekan "Baca" untuk mengetahui description penuh