(Episod 1 ini memang lama sikit sebab ada babak terakhir dan 2 babak rahsia dalam Ejen Ali: The Movie)
< Cerita ini dimulakan setelah Ali sudahpun menewaskan Niki dengan menggunakan Override Mode yang sudah pun dikawal oleh Ali. Tapi sayangnya data Ejen Aliya (Mak Ali) sudah terpadam dalam IRIS >
Author: 😭😭😭😭
Pemberita: Sudah 3 hari berlalu sejak kejadian serangan ke atas Cyber Perdana oleh kumpulan yang disahkan sebagai pemberontak dari kalangan penduduk Pinggiran. Berbagai spekulasi juga dibangkitkan berkenaan kumpulan rahsia yang muncul selaku pertahanan semasa insiden serangan (Pihak M.A.T.A). Pihak awam menantikan penjelasan daripada Dato Othman yang masih menjalani rawatan...
Dato Othman: (Jatuh)
Dato Othman: Erk....
Jururawat Hospital Cyberaya: Dato... 😧
Pemberita: Berita selanjutnya, perlucutan Vekram Chandra dari Menara Beta akibat kegiatan... (Ejen Ganz / Ejen Dayang menutup skrin)
(Yang ada dalam babak ini: Ejen Ali, Alicia, Bakar, Comot, Ganz dan Dayang)
Ejen Ganz: Walaupun kecederaan Dato Othman agak teruk. Dia sekarang dalam keadaaan yang stabil dan selamat.
Ejen Ganz: Ali!
Ejen Ali: Huh... 😦
Ejen Ganz: Kami... (Ejen Bakar memotong cakapannya) Huh....
Ejen Bakar: Kan saya dah cakap tuan, Ali ni memang ejen yang bagus...walau susah mana sekalipun, dia tetap akan bangkit dan selamatkan keadaan...(Ejen Ganz memotong cakapan Ejen Bakar pula)
Ejen Ganz: Bagus apa?!! 😠
(Ejen Ali, Bakar dan Alicia terkejut)
Ejen Ganz: Dia yang membantu musuh (Niki) sehingga mereka menjadi begitu kuat! Dan yang paling teruk sekarang kewujudan M.A.T.A. sudah mula dipersoalkan! 😡
Ejen Ali: Ermm... Maafkan saya... 😨
Ejen Ganz: Kalau bukan sebab kamu yang menewaskan dia (Niki), saya tidak teragak untuk menghan... (Ejen Dayang memotong cakapan Ejen Ganz)
YOU ARE READING
Ejen Ali - After The Movie (Versi Melayu)
FanfictionSila tekan "Baca" untuk mengetahui description penuh