Episod 5.3: Merajuknya Super Ejen

1.3K 82 63
                                    

(Sedutan Episod 5 Bahagian 2)

Viktor: Kau tak nak keluar makan ke?

Ali: Tak lapar…

Viktor: Kalau macam tu, aku pergi rehat dulu, ciao sim!

Ali: Okay…

(Viktor sudah keluar daripada kelas, Ali tinggal berseorangan di dalam kelas… tiba-tiba perut Ali berbunyi)

Ali: Aduh… time ni pulaklah lapar… menyesal aku tak ikut Viktor makan tadi…

(Tiba-tiba ada seseorang menghulurkan Nasi Lemak Tempoyak Udang kepada Ali)

???: Nah…

Ali: Ehh…?

(Sebenarnya Alicia yang menghulurkan Nasi Lemak Tempoyak Udang kepada Ali)

// Episod 5 Bahagian 3 //

Ali: Err…

Alicia: Aku tahu kau lapar… nah… aku belanja kau Nasi Lemak Tempoyak Udang kesukaan kau…

(Flashback On)

Mia: Apa yang kamu nak mintak tolong dari saya?

Alicia: Mia, kan kamu selalu perhatikan Viktor dengan Ali kan?

Mia: Ye, kenapa?

Alicia: Kamu tahu tak Ali selalu makan apa kat kantin?

Mia: Hmm… kenapa kamu ni… semangat sangat nak cakap pasal Ali sampai nak belanja makan sekali… kalau nak kata salah faham dalam kelab setem takkanlah sampai kamu nak belanja makanan kat dia semua.

Alicia: Saya… err… 🥲👉👈

Mia: Hmm… memang sah!

Alicia: Erk!!! Sah apa?

Mia: Memang sah kamu suka Ali kan…

Alicia: Ish!! Kamu ni! Saya… cuma nak belanja Ali sebab saya selalu dendakan dia bersihkan tandas… itupun bila dia melanggar peraturan sekolah selalu… alah… sekali-sekala belanja dia makan apa salahnya kan…?

Mia: Hmm…ye ke ni? 🤨

Alicia: Hmmmphh… Kamu ni nak tolong saya ke tak? Saya cuma serba salah dengan Ali itu je…  😒

Mia: Haih yelah-yelah… saya tolong… hmm… Hah! Saya tahu… Ali… dia selalu makan Nasi Lemak Tempoyak Udang dan nugget je… tu pun sebab Viktor kadang-kadang belanja Ali jugak… waktu rehat nanti kamu turunlah beli nanti…

Alicia: Ohh… macam tu… hmm… okaylah… nanti saya pergi beli…

(Tiba waktu rehat, Alicia menuju ke kantin sekolah, tiba-tiba tak ada sesiapa di depan kaunter)

Alicia: Mak Cik Kiah! Ohh… Mak Cik Kiah…
.

.

.

.

.

.

(Tiada orang menyahut panggilan Alicia)
.

.

.

.

.

.

(Alicia cuba panggil Mak Cik Kiah lagi)

Alicia: Mak Cik Kiah… Alicia nak order ni…
.

.

.

.

.

Ejen Ali - After The Movie (Versi Melayu)Where stories live. Discover now