Author's plan (COVID-19)

1.1K 46 8
                                    

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, admin di sini. Sebenarnya admin ada rancang nak melakukan perubahan dalam cerita Ejen Ali: After The Movie ni... Andai kata sesiapa ingat dialog diantara Ejen Qemy dan Ejen Bakar di M.A.T.A. HQ dalam episod sebelum ni

Ejen Bakar: Boleh saya ikut sekali...

Qemy: Boleh... apa masalahnya.... lagipun saya memang ada niat nak bawa Ali, Alicia dan Ejen Bakar lawat ke ✌"Dunia Sebenar"✌ sebenarnya... Tapi Ejen Bakar kena tunggulah sampai Ali dan Alicia habis peperiksaan UPSRT ini...

Ejen Bakar: Ok ... saya boleh tunggu

Sebenarnya, perancangan Ejen Qemy sebenarnya nak bawa mereka pergi bercuti tetapi Ejen Qemy terpaksa membatalkan niatnya akibat masalah yang berlaku di bumi kita...

Bumi kita telah dijangkiti oleh Virus Korona atau lebih dikenali sebagai COVID-19 yang mulanya dikesan di pertengahan Disember 2019 di bandaraya Wuhan di tengah China... sampai sekarang tiada jalan penyelesaiannya sehingga memberi kesan juga kepada negara kita Malaysia dan seluruh dunia... Sehingga 21 Mac 2020, terdapat 1185 kes yang disahkan. Dalam kesemua 1185 kes itu, 114 orang telah pulih sepenuhnya dan 8 orang telah menjadi "mangsa" COVID-19 (meninggal dunia).

Pada 15 Mac 2020, rakyat Malaysia telah dikejutkan dengan peningkatan kes COVID-19 yang drastik iaitu sebanyak 190 kes dalam satu hari... Kerajaan telah mengambil serius untuk membendung penularan wabak ini. Memandangkan kes wabak COVID-19 ni meningkat secara mendadak, keesokkan harinya iaitu pada 16 Mac 2020, Kerajaan Malaysia mengumumkan bahawa mereka akan memutuskan untuk melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan dari 18 Mac hingga 31 Mac untuk mengekang pertambahan kes positif dalam negara dan pada masa yang sama pada hari itulah juga terdapat 125 kes baharu dan 2 orang disahkan meninggal dunia akibat wabak COVID-19 itu...

Author cadang untuk menjadikan cerita Ejen Ali: After The Movie mengikut perkembangan semasa jadi... Author nak umumkan bahawa penularan wabak COVID-19 akan dijadikan satu cadangan untuk dijadikan episod dalam cerita Ejen Ali: After The Movie...

Ohh author baru ingat... Episod 5 Merajuknya Super Ejen (Bahagian 2)... author mungkin akan publishkan episod ni lewat seperti biasa kerana author akan dikatakan "dikuarantin" untuk sementara waktu dan bukan seperti dirancangkan iaitu pada (21 Mac 2020)... author minta maaf atas kesulitan ini dan author doakan anda (yang membaca Fanfiction saya dari awal episod hingga sekarang) diberi kesihatan yang baik dan dilindungi dari COVID-19 yang sedang melanda dunia sekarang... Sekian terima kasih.... #KITAJAGAKITA #COVID-19

Dari Author,

Alilicia4U2C

Ejen Ali - After The Movie (Versi Melayu)Where stories live. Discover now