Episod 5.1: Merajuknya Super Ejen

1.5K 67 48
                                    

// Sedutan Episod Lepas //

General Rama: Sebenarnya, saya dan Qemy ada buat projek membina teleportasi untuk pergi ke dunia luar... dan Qemy melaksanakan projek ini kerana berlaku pencerobohan musuh untuk mengambil azurium pada 5 tahun yang lalu...

Ejen Bakar: Boleh saya ikut sekali?

Qemy: Boleh je takde masalah... lagipun saya memang ada niat nak bawa Ali, Alicia dan Ejen Bakar serta geng-geng akademi M.A.T A lawat ke ✌"Dunia Sebenar"✌sebenarnya... Tapi kita kena tunggulah sampai Ali dan Alicia habis peperiksaan UPSRT ini...

Ejen Bakar: Takpelah, saya okay je.

Qemy: Kalau macam tu, saya pergi dulu ye, Papa General, Ejen Bakar dan Dato Othman... lagipun saya nak pergi settlekan masalah Alicia dan Ali yang masih merajuk katanya...

General Rama: Baik... kamu pergi dulu...

(Qemy hanya mengangguk sahaja)

// Episod 5 //

(Sebenarnya Alicia masih kejar si Ali tu)

(Sampai nak naik ke Mamak Maju semua guna lalui yang mereka berdua ingin pergi ke HQ M.A.T.A. semua)

(Masa Ali nak keluar dari Restoran Mamak Maju, tiba-tiba)

Ali: Penatnya 😫 ehh?

(Uncle Rahul buat deathglare kat Ali)

(Author: Ahh sudah!!!)

(Sebenarnya Uncle Razman dan Rajesh ada kat restoran tu tapi diorang berdua tak buat sebarang reaksi terhadap Ali cumanya diorang bersedia jika Uncle Rahul nak serang Ali lagi)

Ali (dalam hati): Alamak 🥲 *glurp*

Alicia: Ali! 😢

(Ali keluar dari Restoran Mamak Maju dengan menaiki skuternya)

(Alicia tak sempat kejar Ali)

Alicia: Ali... 😢

Uncle Rahul: Dah kenapa Icha pergi kejar si dia tu? 😒 Apa yang dia buat kat Icha sekarang ni? 😬

Alicia: Dia tak buat apa-apa Uncle. Ali cuma tuduh Icha mengadu kat M.A.T.A tapi Icha tak buat pun 😔

(Skip time)

(Di rumah Alicia)

Alicia cuba call Ali....
.

.

.

.

.

.

Dah banyak kali Alicia call Ali sebenarnya tapi dalam banyak-banyak Alicia call Ali
.

.

.

.

.

Alicia dial nombor Ali...
.

.

.

.

.

.

Tiba-tiba...
.

.

.

.

.

.

"Harap maaf, Nombor yang anda dail tiada dalam perkhidmatan kami. Kemungkinan anda tersalah dail. Sila dail betul-betul dan jangan main hentam jer. Terima kasih"

Ejen Ali - After The Movie (Versi Melayu)Where stories live. Discover now