(Dalam ini author bagi credit kepada af12344 sebab author ada gunakan content dia)
(Qemy menghulurkan IRIS kepada Ali)
Ali: Ehh ni kan IRIS mama? Bukan ke MATA dah...
Qemy: Ni bukan IRIS mak kau pun. Ni IRIS ciptaan aku sendiri... ada beza dari segi corak tu sendiri. Aku sebenarnya tak boleh nak bagi IRIS kau yang original atas arahan ketua teras, sekarang ni yang original punya ada kat aku sendiri... tapi aku takkan pakai sebab aku dah ada IRIS ciptaan aku sendiri. Jangan risau Ali. Buat masa sekarang ketua teras masih tak boleh nak decide untuk berikan kau semula IRIS atau biar kamu jalani misi lepas ni tanpa IRIS.
Ali: Hmm tapi IRIS tu kepunyaan mak saya semua 😔
Qemy: Ali, aku faham, kau pun sedih sebab MATA ambik balik IRIS mak kau tu. Nak buat macam mana kan sebab kau sendiri pergi tolong pihak musuh semua 🙃
General Rama: Ye Ali, saya rasa kamu patut akur dengan benda ni semua *sambil minum kopi Cybercano aka Americano Versi Ejen Ali* ☕
Ali: Jadi IRIS yang Qemy buat ni fungsi dia sama ke?
Qemy: Fungsi dia sama je macam IRIS Original ni tetapi akan ada satu mode yang unik dalam IRIS ni. Aku takkan bagitahu apa mode tu tetapi kau sendiri akan lihat benda tu bila kau dengan Alicia akan pakai IRIS aku ni.
Alicia: Ehh saya?
Qemy: Ye Alicia. Adik akan ada IRIS adik sendiri, nah ini untuk kamu
Alicia: Terima kasih abang 😊
Qemy: Cuma aku nak korang berdua berjanji dengan aku.
Ali: Hmmm janji apa tu?
Qemy: Pakai hanya bila diperlukan sahaja. Lagipun aku nak korang berdua termasuklah Ali berlatih tanpa mengharapkan IRIS semua
Alilicia: Saya janji
General Rama: Baiklah, sekarang ni kita dah takde masa sekarang. General nak hafal skrip sekejap... Ali dan Alicia pergi hafal gerakan dan emosi kamu tu ye...
(Beberapa minit kemudian sudah pun berlalu, muncul hologram UZY di HQ MATA)
UZY: Selamat tengah hari semua?
Semua: Selamat tengah hari tuan
UZY: Baik... kamu semua sudah sedia?
< Author: Dah macam Ejen Karya pulak dah
saltulis : Hehehe >
Semua: Sedia!!!
UZY: Everybody take 1, andddddd ACTION!!!
(Setelah beberapa minit selesai penggambaran Carrie Bac-Buster tu tersebut)
Dan hasilnya:
UZY: And CUT!!! Alhamdulillah. Selesai semua akhirnya. Terima kasih Qemy kerana tolong aku handle semua ni.
Qemy: Sama-sama boss 😁 sementara kita tunggu Musim 3 ni, baik kita buat iklan dulu...
UZY: Yeah, tapi Qemy, aku nak bincang sesuatu kat kau sekarang ni? Kita berdua je.
Qemy: Baik boss. Ali, Alicia, korang pergi jelah terus ke akademi ye. General?
YOU ARE READING
Ejen Ali - After The Movie (Versi Melayu)
FanfictionSila tekan "Baca" untuk mengetahui description penuh