part 9

1.2K 46 0
                                    

-The person who really want to be with you will make time. No excuses !!







"hoiii!! Yang kau tengok aku macam nak makan apahal?" tanya lelaki dihadapannya itu.

"hah? Mana ada perasan je kau. Ayra menjeling mata ke arah lelaki tersebut dan berlalu pergi . Kali ini lelaki itu tidak menahannya tetapi membiarkan sahaja gadis dia hadapannya tadi berlalu pergi .

......

Ayra berjalan mencari pejabat sambil mulutnya terkumat kamit . Apa yang dibebelkannya tah la.

"eee mamat poyo tu . Harap saja muka hensem perangai eee menyakitkan hati ja" bebel ayra sambil mencari pejabat. Hish pejabat ni pun susah sangat nak jumpa .

Tiba tiba sewaktu ayra berjalan. Dia terdengar satu suara yang amat dia kenali. Suara itu seakan akan memanggil namanya.

Ayra! Ayra!

"bangun cepat pergi mandi"

Ayra tercari cari dari mana datangnya suara itu. Dia merasakan ada tangan yang memegang badannya...

Arhhhh!!! Ayra terkejut lalu terjaga dari tidurnya.

"mama laa mama ka. Mama buat apa dekat sekolah ayra ni". Ayra bertanya sambil menggosok gosok matanya.

Apa kepelik perangai anak dara aku ni. Tiba tiba cakap dekat sekolah pula. Hish teruk punya mimpi budak ni. Kata puan zarina dalam hati.

"ayra kamu mimpi ni . Dah dah pergi mandi,cuci muka tu. Tadi balik dari makan tak mandi apa lagi kan . Ha pergi cepat.

"ohh ayra mimpi eh . Aduhh hmn ok la . Ayra nak mandi la ni. Mama keluar la cepat. Kata ayra masih dibuai mimpi.

Puan zarina pun menutup pintu bilik anak daranya dan menuruni tangga menuju ke arah suami kesayangannya.

Ayra bangun dari tidur. Selimut masih menyelimut dirinya. Badannya berasa berat ingin bangun dari katilnya yang empuk itu . Katil itu seolah olah memanggilnya tidur kembali. Penat sangat si ayra ni agaknya.

"ya allah malasnya aku nak pergi mandi ni. Nak ja aku sambung tidur hish"

Ayra turun dari katil lalu mengambil tuala berwarna hijau di dalam almarinya lalu ke bilik air. Ayra mencuci muka dahulu barulah membasahi badanya. Ayra bingung memikirkan mimpinya tadi. Mimpi itu seolah olah menakutkannya dan membuat ayra tidak mahu berpindah ke sekolah baharu.

"mimpi ja kot kan. Aduhh macam mana kalau mimpi itu betui betui terjadi . Omgg!! Mati la aku . Tak nak tak nakk . Aku tak nak jadi mangsa buli nanti . Aduh! Serabut la . Bebel ayra sambil mengelap badannya lalu keluar dari bilik mandi.

.....

Ayra menuruni anak tangga dari biliknya ke ruang tamu bawah. Ayra mencari mama di dapur tetapi tidak kelihatan. Ayra mencari mamanya di merata tempat, di bilik mandi,bilik tidur dan bilik gym di atas tetapi tidak menjumpai mamanya. Hish mana pula mama ayra ni kan .

"hish mana mama ni, papa pun tak dak ni . Tak kan mama papa keluar tak beritahu aku. Hish hish tak mungkin mama tak akan biarkan aku duduk di dalam rumah ni sorang sorang malam malam buta ni". Ayra duduk di kerusi berhadapan tv rumahnya sambil memikirnya dimana mama dan papanya.

Tiba tiba pintu rumahnya dibuka perlahan. Ayra yang terkejut dengan keadaan itu terus berdiri dan menghadap ke pintu rumahnya yang besar itu.

"ya allah mama ka, hish mama ni. Mama pergi mana, puas ayra cari mama tahu tak."

"mama pergi dekat kereta kejap. Mama tertinggal barang sikit". Kata puan zarina sambil meletakkan barang tersebut di lantai.

"sini ayra angkat sikit.laa barang dapur. Bila mama pergi beli ni?"

"tadi waktu ayra tidur la . Mama pergi beli barang dapur dengan papa"

"ohh hmm ok la ni ayra letak dapur ok" ayra pergi mengangkat barang tersebut ke dapur . Puan zarina pula mengunci pintu.

"mama.....papa mana ma?" tanya ayra yang berada si sebelah mamanya sambil menonton television.

"ohh papa tak ada . Papa keluar kejap jumpa kawan dia. Kejap lagi balik la tu. Kenapa?.

"ohh tak ada apa la, saja ja ayra tanya,ma ayra naik bilik jap eh". Kata ayra lalu bangun dari sofa.

"okk. Jangan tidur lupa". Kata puan zarina pula sambil menekan butang television untuk menukar saluran tv.

.....

Ayra menutup pintu biliknya dan terus ke katil berwarna unggu muda bilik ayra. Ayra membaringkan diri di atas katil itu sambil bermain telefon iphone 11 pro berwarna rose gold biliknya.

Tak boleh jadi ni . Aku kena cerita dekat diorang ni. Bisik ayra dalam hati.








To be continue...

Hello Dear!Where stories live. Discover now