-its not matter of finding the right person but its a matter of being the right person for the one you choose to love❤
Ya allah banyaknya benda aku kena kemaskan ni . Aduhh..bebal ayra dalam hati.
Aku mengambil kotak besar di dalam stor rumahku dan dibawa naik ke ke bilik. Kesemua anak patung kesayangan ku. Tak boleh tinggal nanti tak dak teman nak tidur . Aku simpan di dalam kotak itu . Banyak kau anak patung aku sebab tu kena kotak besar . Beg luggage yang besar milikku . Aku isi segala pakaianku. Yang mana aku tak nak tu buang je nanti minta papa belikan yang baru huhu hahahah...novel novel kegemaran aku semuanya ku simpan di dalam kotak kecil. Barang perhiasan bilikku juga aku simpan di dalam kotak . Semuanya mahu bawak ke rumah baru nanti .
" ya allah letihnyaa..ni kalau dapat tidur kejap ni shurr." kata ayra sudah tersandar di buju katilnya .
Aku turun ke dapur mencari makanan. Lapar wei penat kemas bilik .
"mama ayra lapar la . Mama masak ka belum?" jerit ayra
"yeye dah masak dah . Lauk ada dalam almari tu" . Sahut mamanya yang sedang menonton television.
......
"Mama buat ape tu"? Tanya ayra lalu duduk di sebelah mamanya .
"basuh kereta ni haa tak nampak ke" amboi mama si ayra ni loya buruk plak dia.
" eeee tak nak kawan mama la ". Ayra memuncungkan mulutnya . Merajuk la konon tuu.
"hahaha ni habis makan belum?"
"dah dah sedap mama masak". Puji ayra. Ambik hati ke tu ayra? Heheh
"Mama" panggil ayra
"ye ayra" sahut mama.
" ayra start sekolah baru tu bila ma?"
"kita pindah rumah tu hari jumaat then sabtu ahad isnin tu ayra start dah la kot." jawap puan zarina
"ohh awalnya mama . Tak boleh tunggu seminggu baru start sekolah ka mama?" amboi ayra melebih plak kau ye.
" cuti lama lama buat apaa. Kamu bukan tolong mama pun dekat rumah . Baik pergi je hahha amat sikit hahaha.." perli puan zarina .
"eee mama ni ayra tolong kot".
"yela yelaaa" .
.......
Hari sudah gelap . Ayra masih menunggu kedatangan adik kesayangannya itu . Maklumlah lama tak jumpakan .
" mana papa ni lamanya" kata ayra sambil melihat keluar tingkap.
"Haa balik pun . Panjang umur diorang" kata ayra setelah nampak lampu kereta papanya.
Adik aku terus membuka pintu .
"assalamualaikum mama. Kak mesti kau rindu aku kan hahahah kan kan kan". Katanya lalu mengangkat sebelah kening . Ingat hensem kee??
"aku rindu kau ke kau rindu aku ni hahahha": kataku
" tak ah sapa rindu kau buu"
" aku rindu kau kot . Sampai hati . Mama papa tengok aril ni".
" kau rindu aku ke rindu nak buli aku hah?? Ingat aku tak tau ka hah??"
Kata aril dengan mata terbeliak . Ingat akak takut ke hahaha"memang punn tak sabar nak buli kau ni haha" kataku perlahan di telinganya.
"tengok tuuu..mamaa papaa!! Kak nak buli arilll maa tengok la diaa nii" jerit aril . Dasar manja budak ni .
" ya allah baru sampai rumah dah bising dah ii . Rindu anak mama yang handsome nii lololoo rindu mama tak?" berdrama kasih pula depan pintu hishh..
"erkkk drama sangat" kataku menyampah.
"apahal kau! Dengki" kata aril
"dah dah . Aril pergi naik atas kemas barang semua . Banyakkan barang nak bawak. Ha pergi kemas lusa kita nak gerak awal pagi" kata mama. Maybe mama tak nak besarkan lagi pergaduhan kot eh? Biasa la bila dh gaduh tak boleh stop hahah..
" ok mamaa, aril naik dulu . Sayang mama muahh" kata aril.
"kakak pergi tolong adik jap dekat atas tu. Banyak barang dia. Ni bawak naik sekali beg beg dia ni . Kata puan zarina
" WHAT!!! why me! Alaa barang dia mama pandai pandai la dia kemas nanti apa dia nak bawa semua. Ayra penat la..ayra baru je kemas bilik ayra tahu takk..wuarhhh!!!" kata ki terus melembikkan badan . Kononnya penat truk la ni .
"hmm ikut kamu laa" kata puan zarina . Dah paham sangat dengan perangai anak daranya yang sorang tu .
"alaaa naik la kejap tolong aril . Aril x tau nak bubuh barang tu semua dekat mana nanti. Ni beg ni berat tau tak . Tolong la aril angkat ni naik bilik jap" kata aril punya . Hish deni duduk asrama tapi semua nak orang teman . Kena juga budak ni kang.
" yela yelaa . Macam macam la kau ni . Jom angkat beg ni dulu naik atas . Kau pegang sana aku pegang sini." arah ku .
Ayra memegang tali beg di sebelah kanan dan aril pula memegang di sebelah kiri. Adik beradik itu mengangkat beg yang berat berisi barang adiknya si aril naik ke bilik atas bersebelah dengan bilik ayra. Beg itu diletakkan di tepi katil. Lalu mereka turun dan mengambil lagi satu beg berisi barang aril juga. Apa yang dia bawa pergi asrama pun tak tahu la . Punya banyak hish. Beg itu juga diletakkan di sebelah katil aril.
Ayra duduk di atas katil bersaiz quee milik adiknya itu sambil melihat aril membawa keluar satu satu barang dari salah satu beg itu ." kak, jadi nanti kak sekolah baru la eh?" tanya aril sambil membawa keluar barang barangnya.
"yupp..tu la akak tak nak laa. Buat nye sekolah tu tak ok ka nanti . Banyak kaki buli, gangster bagai tu hish". Balasku.
"alaa kak ni chill laa. Everthing gonna be okay. Chill chill".
"hmm kau tak payah nak cakap chill sangat . Kau pun nanti sekolah baru juga la buu" . Kataku lagi
" iyee tahu laa. Pelik la papa mama ni tiba tiba pula nak pindah. Hish mana ada pelajar baru darjah 5 kakk ayoo..." kata aril dengan riak wajar sedih.
"hahahah padan muka kau ril . Nanti masuk semua orang tengok kau hahaha". Usik ku
"nasib aku form 4 huk huk" sambung aku lagi.
"kak kau nii saja tauu. Dah ah sini la tolong aku kemas apa patut ni ha..lagi bagus" kata aril.
" yela yelaaa . Mana beg luggage kau yang besar tu? Akak nak bubuh baju baju semua." tanyaku
"ada dekat tepi almari tu tak silap aril. Haaa bagus juga tu . Cepat sikit siap . Aril lapar nak mati dah ni." kata aril lalu menunjuk jari ke arah almari hitam di depannya itu.
"sini baju baju kau semua. Yang mana elok akak bawa yang mana tak tu buang jela eh?" tanya ku lalu menarik beg baju aril.
"ikut akak la . Yang mana rasa elok tu bawa pergi jela" jelas aril
"okk"
To be continue....
YOU ARE READING
Hello Dear!
RomanceMenceritakan tentang Ayra Medina seorang gadis yang comel dengan telatahnya yang boleh membuat semua lelaki jatuh hati,pendek dan pemalu orangnya. Dia adalah pelajar baharu di sekolah SMK Seri Mutiara dan menjadi perhatian ramai terutamanya geng Ada...