part 17

1K 46 3
                                    

-to love is nothing, to be loved is something,but to love and to be loved that's everthing🥰

Ayra pov

Aku bergegas berlari ke tandas. Yela minum air banyak tadi kan. Aku bukan boleh minum air sikit je dah nak terkencing . Payah sungguh!!

"aduh tandas dekat mana eh" kataku sambil menggaru kepala yang tidak gatal.

"dik dik" panggil ku setelah nampak seorang budak perempuan lalu di kawasan situ.

"tandas perempuan dekat mana eh?" tanya aku sambil memandang tag nama pada tudungnya.

"kak terus ni belah kanan" kata budak perempuan itu.

"oh thanks alia" kataku sambil tersenyum.

skip....

"haduh dah lambat, mesti cikgu dah masuk kelas ni....eh kejap bepetui tudung dulu" kataku sambil membetul kan tudung di depan cermin.

"Hmm, hmm...ok perfect! Senyum sikit:)" sempat lagi tersenyum depan cermin sebelum menyusur keluar dari tandas.

Aku melangkah keluar dari tandas tak sampai 5 tapak "ehemmm" langkahku terhenti. Bunyi kedengaram dari belakang

"arhh lantak la aku dah lambat" kataku dalam hati. Ingin aku melangkah pergi..aku ditarikk ketepi

"arh!" aku terjerit kecik.

"ehh apa ni tarik tarik orang, terkejut tau tak" kataku pada si dia, siapa lagi kalau bukan si tiang lampu tu!

"dah aku panggil kau tak dengar" simple sahaja jawapan yang keluar dari mulut si dia.

"ehem ehem tu kau cakap panggil?" kataku. Betul la kan apa aku cakap ke salah??

"menjawap! Aku cium kang ha" katanya lalu mendekatkan muka denganku. Dekat sekolah kot ee deni kang kena jugak kot!!

"eeee!! Gatal!" kataku terus menyusur pergi.

Aku menaiki tangga ke tingkat tiga. Ya, dia ikut aku di belakang..ee diani perlu la ikut betul betul belakang aku..marah ku dalam hati. Aku memberhentikan langkah

"awak jalan dulu" kataku tersandar ke dinding memberi laluan untuknya naik dulu.(hish kejap aku kau kejap saya awak, tak paham aku🤦‍♀)

"pahal plak? " dia jugak memberhentikan langkahnya dan memandangku

"naik jela duluu" kataku lagi . Hampeh betul la mamat ni!

"asal? Kau nak tengok bontot aku ke?katanya lalu tersenyum sinis....tak kuasa aku woiii!!

"ee mana ade la, aku tak selasa kau dekat belakang aku." kataku sambil memandang ke bawah. Tak nak aku tengok muka dia, malu woii

"ohh camtuuu, hmm ok la aku TAK NAK" katanya memandang aku sambil tersenyum.

Sabar ayra tarik nafas, relax lelaki memang macam ni. GATAL!!

"dasad annoying!" kataku lalu menaiki tangga dengan laju. Yelah tak nak dia di belakang aku..

......................................

Lucas pov

"wei korang tak pelik ke dengan perangai adam?" tanya ku setelah menarik kerusi dan duduk.

"aku rasa aku tau apa maksud kau yang pelik tu" kata neeq sambil tersenyum.

"jap maksud korang?" tanya carl yang masih blur

"yelah, kau tak kan tak perasan kot tadi dia puji budak baru tu cantik then cakap milik dia, kau tak rasa pelik?" terangku.

"yela kan, dam tak pernah doh puji sesiapa" kata carl sambil mata melihat keatas..

Hello Dear!Where stories live. Discover now