Beberapa hari kemudian,
"Raven jom pergi ke ruang tamu bersama, sebab ayah panggil" kata Albert dengan gembira. "Baik abang" kata Raven. Mereka pun berada di ruang tamu.
"Ral, hari ini kamu akan bersekolah seperti remaja yang lain ye" Alfender terus straight to the point (maaf author tak dapat nak translate kan hehe,maafkan author). "Serius!" kata Raven meminta kepastian dan dibalas dengan keanggukan Alfender dan Albert. Gembira lah Raven kerana dapat pergi ke sekolah seperti orang lain dan juga ingin mempunyai kawan.
"Baiklah! Ral pergi bersiap biar abang kamu hantarkan" kata Alfender. Alfender seorang sahaja yang memanggil nama panggilan Raven, Ral. "Huh? Hari ini ke ayah?" soal Raven. "Ye, dah ayah nak berangkat untuk bertugas. Nanti ayah akan bagitahu Terry yang kamu hantar Raven ke sekolah berdaftar"kat Alfender lagi. "Ok!"balas Albert dan Raven pun pergi bersiap.
T
I
M
ES
K
I
PAlbert dan Raven memasuki perkarang sekolah(academy) itu, Ramai pelajar yang memerhati kepada mereka berdua dan ada yang terjerit kecil sebab Albert ni pilihan hati perempuan. Nama sekolah itu ialah Magical Marcian Academy (MMA).
Tok tok tokk!
"Masuk" Albert dan Raven pun masuk. "Eh! Sir Albert Einstein Wyvrell! Buat apa dekat sini?" terkejut pengetua akademi ni. "Ni nak daftar adik saya bersekolah disini" kata Albert. "Ooh ok baiklah, saya akan sediakan borang daftar dan Sir Albert boleh tolong isikan" Albert pun mengisi borang tersebut.
Selesai mengisi borang tersebut, Albert meminta diri untuk ke istana. "Raven Mari ikut saya ke pejabat guru"kata pengetua Tyler. Raven hanya mengikuti sahaja. "Baiklah kita dah sampai, eherm! Pharsa ini pelajar baru kamu" kata pengetua Tyler. "Oh! Terima kasih pengetua! Lagipun kelas saya hampir bermula lagi"kata Pharsa. Pengetua lalu terus ke pejabatnya melakukan tugasnya.
"Urmm... Raven Mari ikut saya ke kelas" kata Pharsa. "Baik miss Pharsa" kata Raven.Pharsa dan Raven tiba di kelas yang bertanda Moon.
Biar saya beritahu nama-nama kelas ini. Kelas ada 4. Yang keempat Moon, Kelas bagi pelajar pemula. Yang ketiga Silver, kedua Diamond dan pertama, Starlish kelas paling popular. Ramai pelajar ingin ke kelas Starlish semata-mata nak show off la, nak dihormat la dan sebagainya. Pasal warna uniform mereka pula kalau Moon warna dia baju warna biru hitam sedikit dan tali leher dia warna biru biasa. Silver, baju warna kelabu Dan tali leher silver juga la. Diamond, baju warna biru turquoise dan tali leher pun sama. Manakala Starlish pula, baju warna Merah dan tali leher pun turut warna yang sama. Pasal seluar untuk lelaki semua warna hitam kalau kelas Starlish pula warna merah putih, kalau perempuan skirt sama macam warna lelaki ye. Itu je k sambung...
Pharsa memasuki kelas itu. "Selamat pagi semua! Hari ini kita ada kawan baru join kelas kita" kata Pharsa dengan gembira, kelas mulai bising. Pharsa memanggil Raven masuk. "Err.. Hai semua nama saya Raven Dar-- err.... Nama saya Raven Raleigh Wyvrell " kata Raven sedikit gagap. Yelah kan dia tak pernah pergi sekolah selama 16 tahun lagi mestilah nervous di hari pertama.
" Eh Wyvrell? Kenapa di kelas ni bukan di kelas Star ke? "
"Raleigh? Wyvrell? Siapa? Tak kenal pun"
"Handsome nye dia" "dia aku punya" "mana ada aku punya!"
"Eh? Keluarga Wyvrell ada seorang anak lelaki lagi ke? "
"Dia kuat ke tak" "mana aku tau" "Oii kalau dia kelas ni kuat ke tak?"
Dan macam-macam lagi bisikan yang dia dengar. Pharsa pun menyuruh Raven duduk. "Raven kamu duduk disebelah Riel Wyster" kata Pharsa menunjuk ke arah lelaki yang rambutnya berwarna unggu gelap, dia pun duduk ditepi lelaki itu.
YOU ARE READING
The Prince 🏰 Slow Updated
FantasyHaa yang ni ada yang tak ikut tajuk ceritanya ye~ so jadi pelik sikit la hahaha. Harap-harap para readers sekalian enjoy membaca!!! '(*∩_∩*)′ > Seorang lelaki bernama Raven dari kecil lagi dia dihina kerana warna rambut dan mata dia berlainan dari o...