◐ Part 4 ◐

130 9 0
                                    

Raven tidak fokus didalam kelas kerana dia asyik memikir tentang kenapa dia memanggil Puan Sofia bonda?.

Rehat

"Raven semalam kau ok kan?" soal Alden. Raven angguk je. Setiap kali ditanya keadaannya dia hanya angguk Dan tidak mengeluarkan suaranya. Ini membuatkan Alden dan yang lain risau ada gelisah ada.

"Err... Aku nak ke tandas sekejap" Kata Raven lalu menuju ke tandas. "Korang tak rasa pelik ke? Tentang si Raven ni" kata Galen. "Mm aku pun perasan juga sebab sejak apa terjadi semalam lagi kan?" kata Iwan dan disokong yang lain. "Tapi kan muka dia macam aku pernah tengok la" kata Alden sambil buat gaya macam orang tengah berfikir.

"Siapa?" soal mereka. "Cuba korang tengok dari tepi, dia macam nampak seperti seseorang" kata Alden lagi. "Macam triplets seniors dan ay-- cikgu Owen semalam cakap macam muka Raja Kiryoki " pernasaran Iwan juga. Lalu semua terangguk-angguk. Raven pun kembali. "Borak pasal apa tu?" soal Raven. "Takde cuma pasal semalam je" kata Iwan. "Apa kata kita singgah rumah Raven?" cadang Zeke. "Takpe kan" katanya lagi. Raven angguk je.

Skip

Mereka sekarang berada diperkarang depan rumah Raven,

"Woah.... Besarnya rumah kau" kata Galen teruja. "Mana ada, dah jom masuk. Korang nak jumpa abang Albert kan" kata Raven lalu masuk. Puan Sofia yang sedang menyiram bunga lalu melihat mereka masuk ke perkarang rumahnya. Kemudian menyambut mereka.

"Woah, anak ibu dapat ramai kawan rupanya. Kenapa tak bagitau ibu yang Raven nak bawa kawan?" soal Puan Sofia.

"phone Raven habis bateri tadi" kata Raven. Apa dekat dunia tu ada pakai telefon tau. "Mm baiklah, Mak nak masuk dulu. Tu kawan tu bawa masuk sekali biar mak buat air dulu" kata Puan Sofia. "Terima kasih makcik" kata mereka serentak kecuali Raven kemudian mereka semua masuk.

"Semua sila duduk, makcik dah buatkan teh ni" kata Puan Sofia lalu menuangkan air untuk mereka dan sekali lagi mereka mengucapkan terima kasih. Kemudian Puan Sofia perasan yang Alden anak diraja disitu lalu dia cepat-cepat tunduk hormat, lagi sekali Alden mengatakan tidak perlu tunduk dan melayan dia macam orang biasa kerana dia tak suka bertuanku berbagai.

Ketika itu Albert dan Alfender tiba di rumah mereka dan mereka berdua juga perasan akan ramai orang dirumahnya. Sebenarnya Alden dan yang lain ingin ke rumah Raven kerana ingin mengetahui dimana Raven tinggal dan juga kepada rakan Alden yang amat minat akan Albert, biasalah kan Albert ni knight yang terkenal dan juga terkuat begitu juga dengan ayahnya, Alfender orang kanan diraja. Lagi besar pangkat dari Albert. Mereka pun berborak sampai senja kemudian mereka pulang ke rumah dan Alden dihantar ke istana melalui portal yang dibuat oleh Alfender.

"Ramai sungguh rakan kamu" drama Albert, Alfender ketawa sahaja dengan gelagat Albert itu. "Abang Albert ni, tak payah la buat suara macam tu geli la"kata Raven. "Oooo geli~" kata Albert dengan senyum dibibir. Raven berasa bulu romanya bergeremang lantas dia melihat kearah Albert kemudian dia melihat Albert dengan senyuman dibibir,dia sangat mengetahui senyuman itu lantas laju dia berlari masuk ke dalam tetapi dikejar oleh Albert. "Adik sayang~ dekat mana~" sekali lagi Albert berdrama sambil mencari-cari Raven sembunyi dimana.

☜ TBC ☞

The Prince 🏰 Slow Updated Where stories live. Discover now