Happy reading
-
-
-Mingyu terus memikirkan perkataannya tadi, apa dia menyakiti kucing manisnya? Merasa bersalah sekarang? Ya mingyu merasa bersalah, dia tidak sengaja melontarkan kata-kata itu, dia emosi. Apa dia cemburu?
Mingyu berhenti didepan rumah mewah besar, dan dia masuk kerumah itu, didalam ada seorang wanita paruh baya, dan seorang anak perempuan yang sangat imut.
"Papa!"
"Hei sayang, gimana bersama nenek?"
Kim Misun
Anak Mingyu yang berusia 5 tahun, sangat bawel, dia pasti berkomentar kalau ayahnya melakukan kesalahan atau melakukan yang tidak dia senangi.
"Papa, aku ingin ikut dengan papa, boleh?"
"Tentu saja boleh sayang,"
"Eomma terima kasih sudah menjaga Misun, aku akan membawanya pulang."Eomma kim mengelus pundak anak sulungnya itu, dia sangat menyayangi mingyu dan juga Misun.
"Tidak apa-apa mingyu, apa kamu tidak repot membawa Misun pulang? Kalau kamu bekerja siapa yang menjaga?"
Mingyu terkekeh mendengar ocehan cemas ibunya.
"Tenang saja eomma, di mansion ku banyak maid, dia akan merawat Misun dengan baik."
Eomma kim mengelus pucuk kepala Misun, seperti menyalurkan kasih sayang dan cinta dari seorang ibu yang tidak pernah Misun rasakan sejak lahir.
"Baiklah eomma izinkan, tapi kalau terjadi apa-apa, cepat kabari eomma oke?"
"Siap nenek yang cantik." Timpal anak manis didepannya.
"Anakmu kim." Eomma kim tersenyum sendu, melihat anak dan cucunya.
"Yasudah eomma, aku pamit pulang. Hati-hati dirumah. Oh ya sampaikan salam mingyu ke adik ku yang paling bar-bar itu."
"Haha dasar Kim mingyu, dia adikmu."
"Bye nenek, aku akan main kesini lagi, jangan sedih, nanti tambah keriput." Dengar? Anak itu sangat jahil, eomma Kim hanya tersenyum gemas mendengar cucunya.
Eomma kim, mingyu, dan Misun sudah didepan mobil Mingyu.
"Eomma, nanti aku kesini lagi."
"Ya Mingyu. Hati-hati."
Mobil mewah itu meninggalkan perkarangan rumah Eomma kim yang sama mewahnya. Mobil itu membelah jalanan Seoul, menuju mansion milik Kim mingyu.
Sesampainya di mansion, Misun langsung berlari kedalam. Dan mingyu baru ingat, disana ada wonwoo! Ya astaga dia lupa!
"Wahh aku kangen mansion papa!"
Gadis kecil itu mencium wangi dari arah dapur, dan beranjak untuk menghampiri aroma nikmat itu.