Kapal angkasa Tengkotak sedang menuju ke arah Planet Z1. Masa dalam perjalanan mereka ke sana, Borara sedang lihat di luar tingkap, rasa tak senang hati.Ejojo dari jauh lihat Borara. Dia tahu ada sesuatu dalam fikiran dia. Jadi, dia menuju arah Borara dan tanya kalau dia rasa semua ok ke tak. "Hmm.." Borara lihat di sekelilingnya. Dia sedar Retak'ka tiada di sekelilingnya sekarang. "Aku rasa tak senang hati sejak Retak'ka bantu kami." Kata Borara. "Aku pun rasa macam gitu juga.. Aku perhatikan dia sejak pertama kali kami jumpa dia." Kata Ejojo. Tak lama nanti, Retak'ka masuk ke bilik kawalan.
"Kami mesti berhati-hati dengan dia.." Bisik Ejojo ke Borara. Borara mengangguk kepalanya, setuju kata Ejojo.
-Time skip-
Mereka sampai ke Planet Z1. Planet itu hampir hancur. "Apa sudah jadi di planet ini?" Soal Ejojo. "Heh, ada alien ingin musnahkan planet ini untuk mencari sesuatu yang dia sudah lama cari." Retak'ka membalas. "Macam mana kau tahu tentang itu?" Soal Borara. "Hmm.. Katakan saja yang aku dengar semua itu adalah khabar angin." Retak'ka membalas.
Kapal angkasa Tengkotak mendarat di atas tanah. Pintu kapal angkasa itu buka dan Retak'ka keluar dari situ dulu. Senyuman jahat dia muncul di wajahnya.
"Kuasa letupan!"
Badan Retak'ka bersinar dan meletup dengan kuat sampai dia lepaskan angin kencang. Kapal angkasa Tengkotak bergegar. "Woi! Apa kau sedang melakukan!?" Soal Borara. "Heh, aku tak nak sesiapa hentikan aku mencari sesuatu yang sangat berharga!" Retak'ka membalas. Borara dan Ejojo jerit,"Kau pengkhianat!" Retak'ka terus menukar jadi Retak'ka Gamma.
"Tembakan Gamma!"
Kuasa Retak'ka membuat kapal angkasa Tengkotak berlobang di tengah. Retak'ka Gamma kembail ke Retak'ka biasa. Borara mula rasa marah dengan dia dan berkata,"Cis! Tak patut aku terima bantuan kau.. Aku sudah tahu yang kau mesti ada sembunyi sesuatu dari kami." Tengkotak dan Ejojo mula menyerang dia tapi, Retak'ka hilang. Dia muncul dari kiri mereka dan guna kuasanya sekali lagi.
"Kuasa letupan!"
Serang Retak'ka membuat Tengkotak terbaring di atas tanah, pengsan. "Heh, senang pula nak serang mereka sampai pengsan." Kata Retak'ka kepada dirinya. Dia terus meninggalkan mereka di situ dan mencari sesuatu yang dia mengatakan tadi.
YOU ARE READING
The Power of Elemental Fusions [COMPLETED]
Fanfiction☆ Sequel to 'The Power of Elemental Siblings' ☆ Alien jahat kembali bersama alien baru dengannya dan mereka ada peluang untuk menghapuskan adik-beradik elementals. Apabila elementals mereka mengalah untuk pertama kali, mereka tak akan berputus asa h...