two

13 3 4
                                    

Mana pergi pulak pompuan ni.. Haih. Baru kejap tadi dengn aku, beli banana milk. Hilang pulak dah...

Tah apa pergi kat junior padang tu. Tadi pun aku perasan dia beli dua. Hmm belanja aku taknak, belanja crush dia, laju je!

"Jo Eun sunbaenim?"

Huh? Aku pusing belakang, ikut suara tu.

Budak tu... Budak eye contact!!

Tiba-tiba aku pulak blushing. Aduyai kenapalah aku tenung dia tadi? Mesti dia fikir aku stalker.

Aku tundukkan kepala sikit bila dia tiba-tiba datang dekat dengan aku. Dia datang dan terus hulurkan sesuatu. Huh? Aku angkat kepala balik.

Lmao. It takes me 5 seconds untuk aku sedar yang dia tinggi gila. Paras kepala aku adalah paras bahu dia. So it means yang dia maybe 170 something. Whoa tinggi siot.

Lepas mengamati muka dia, mata aku jatuh ke barang berwarna hitam yang dihulurkan pula. Aik? Apani? Baju? Aku mengerut. Aku punya ke?

"ambiklah. Ini jihyun sunbae punya. Boleh tolong pass kan kat dia? Please?" katanya, seakan akan menjawab soalan dalaman aku.

Mulut aku automatik berbentuk 'o', faham apa yang berlaku sekarang. Aku terus senyum, lebar. Ramah mesra dikatakan. "nae, arasseo. Nanti aku bagi. Thanks." aku terus grab sweater tu. Baru sahaja aku pusing dan nak pergi, aku baru teringat sesuatu. Aku pusing balik ke arah budak tu.

"hehe lupa nak tanya. Nama kau siapa eh? And kelas mana. Nak bagitahu jihyun, takut dia taktahu ke apa," like seriously, kalau dia tanya daripada siapa, aku nak jawab apa?

Dia terus senyum, seakan akan tahu dan sedang menunggu soalan tu daripada aku "nama saya kim taehyung. Dari kelas 1-1" dan dia terus pergi.

Huh? Kenapa aku dapat rasa aura pelik daripada budak ni?

Hm whatever.


Haih mana jihyun pergi ni!? Satu sekolah aku cari, satu tempat pun takde. Aku sekarang ada kat padang. Actually, aku dah ada kat sini 3 kali dah. Ini masuk kali ke tiga. Semua junior pandang aku pelik. I mean, takdela semua. Tapi yang perasan aku ada kat sini 3 kali, ye la. Aku taknak pun ada kat sini ok!

Kepala aku terjegul jegul cari jihyun, mungkinlah dia ada dekat hujung padang, buat servis bagi air ke apa. Tak masuk akal, tapi jihyun kan. Manusia paling pelik pernah aku jumpa.

"jo eun?"

Aku berhenti mencari, memandang seseorang yang aku tak sedar, yang sekarang ni on the way datang ke arah aku.

Omo crush.

Dia nampak sungguh handsome ya. Extra sexy sebab berpeluh lepas main, maybe.

"jin woo sunbae!" aku terus tersenyum lebar. "sunbae kenapa ada kat sini?"

Aku baru sedar itu soalan bodoh. Dia kan basketball player! Mestilah berlatih, bengong!

"haha ajar junior basket." jawabnya, sambil senyum.

Ya Tuhan, senyuman paling comel pernah aku tengokkkkkkk! Kqhfoakdphskajdkdjlajs hati aku fangirling. Aku happy gila ni. Macam mana.

Aku tak habis habis senyum je. Sambil pandang dia. Ya Tuhan aku rasa aku blushing. Aaaaa~

"eun buat apa pulak kat sini?" jinwoo sunbae tanya pula, sambil mengambil botol air di bangku depan aku.

"ohh tengah cari jihyun ni ha. Dia hilang tak tahu pergi mana. Ngorat crush dia la tu hish" aku perlahankan ayat last. Aku mencebik bibir, nampak la aku tengah geram dengan perempuan tu! Hish!

"ohh.." dia mengangguk angguk. "tadi.. Rasanya dia ada kata yang dia balik dulu. Dia cakap dia ada mesej awak?" jinwoo sunbae mengerut, menenung aku. Aku mengerut juga, memandang dia.

Dia mesej? Aku keluarkan phone dari poket dan buka phone. LAH PATUTLAH.

Aku memandang jinwoo sunbae dnegan senyuman kambing,"saya.. Silent phone. So tak dengar. Haha," aku tersenyum pahit. Bodohnya anda, wahai jo eun. Kau dah habiskan masa dengan mencari pompuan tu. PADAHAL DIA DAH BALIK HAHA PATUTLAH

Jinwoo sunbae tersenyum, dan terus tergelak. "haih comel betul," aku tersenyum kambing. Aduii... Nampak bodoh sangat ke? Malu siot.

"nak sunbae teman balik tak?"

Jantung aku skip a beat. Aku pandang dia, terkejut. Dia nak... Apa?

"takdelah," dia menggaru belakang kepala, "... Kan selalunya eun balik dengan jihyun. Lagipun kan rumah eun kat kawasan gelap. So.." kali ni jinwoo sunbae pulak tersenyum kambing.

Heyyyyyyyyyyyyyy dah la tu comel la. Jangan. Tolonglah. Stopeu.

"ahhh..." aku mengangguk angguk. "okay!" aku tersenyum lebar. Dia pandang aku, tenung sekejap dan tersenyum. Dia mengusap atas kepala aku, mengusutkan rambutku dan berkata "okay comel. Nanti sunbae naik kelas awak," dia senyum lagi dan terus pergi.

AKU SUMPAH TAK BOLEH DAH. ARGHHHHHHHJJHHHH AKDKPANDLAJD

Fallen too hard ni.





Author's note <3

its jinwoo from WINNER!!

My Painkiller [kth] Where stories live. Discover now