one

17 3 5
                                    

Wah sukanya mereka.

Budak-budak first year semua nampak bersemangat je sekolah. Haih.. Kau tengoklah budak budak, kau dah jadi macam aku, which is tahun depan nak ambik csat dah, kau takkan rasa manisnya PE macam dulu. Yang kau rasa hanya seksa exam dan sekolah. Even PE pun kena belajar!

Aku yang daripada kelas aku kat tingkat 3, aku dapat nampak padang dan main entrance sekolah. Sebab dua dua tu sebelah menyebelah, so senang aku untuk tengok. Strategik untuk usha senior handsome lmao

"woi kau tengok apa?" jihyun yang datang daripada entahmana ambik tempat depan aku tengok aku aku tengok. Tapi dia tak tahu pun apa yang aku tengok so maybe dia tengah tengok junior handsome yang tengah practice larian.

"weh kau tak rasa ke junior kita tahun ni semua handsome?" jihyun tiba tiba buat kenyataan.

"wait dikira pedo ke kalau cakap macam tu?" aku pandang dia, dia pandang aku. Aku buat muka 'wtf' pastu sambung pandang tingkap. Jihyun juga.

"kau tak rasa ke junior kita tahun ni ramai tinggi?" dia ni memang dah target junior ke macam mana.

"haih.. sedihnya tengok diaorang." luah aku kat jihyun. Jihyun hanya buat 'hm' sambil pandang junior kat padang. Dan ada yang sesetengah on the way nak balik. Ada jugak yang tengah dudum kat gazebo. Chitchatting.

"lagi setahun je kita kat sini. Kau tak sedih ke?" aku pandang jihyun, menyedihkan intonasi aku. aku ni nak period ke, buat sentimental kat sini?

"sedih tu sedih la jugak tapi nak buat macam mana? Takkan la kau nak stay sekolah je sepanjang hidup kau?" jihyun menasihat, sambil matanya still lagi pandang kat padang.

Aku menunduk ke meja, memikirkan banyak benda. Dan kebanyakannya, semua sentimental. Aku mula fikirkan pasal crush aku, kawan kawan bodoh aku, classmate, memories.. Sumpah sentimental, aku hampir menangis.

"weh weh!!" tiba tiba jihyun memukul mukul tangan aku, minta attention. Aku pandang dia, berkerut. Kacau daun la dia ni.

"kau.. Uhh.. Aku cakap ni, kau jangan obvious sangat tau." kata jihyun, sambil mata tak lepas pandang satu tempat.

"ye, apa?" aku jawab, malas. Tiba-tiba takde mood, lepas jihyun hancurkan sentimental aku.

"kau cuba tengok kat tepi padang, dia tengah borak dengan kawan dia. Baju putih. Lelaki. Tengah pegang botol air" aku terus pusingkan kepala aku, tengok budak yang dia describe tu.

Lepas 2-3 saat cari, aku baru nampak dia. Aku perhatikan dia. Budak tu baru lepas borak. Lepas buka botol air, dia terus minum. Sambil dia minum, dia macam pandang kearah aku, dan mata terus bertentangan. Wait... what?

Tersedar, aku terus pandang depan. Aku pukul pula jihyun. Jihyun pusing ke arah aku, dan merungut sakit.

"dia pandang kita!!" macam seakan-akan dah hilang rasa sakit, dia membuka mata, seluasnya. Jihyun pandang semula padang, cari budak tu.

"hah?? Mana ada la!! Kau cakap pasal siapa ni?" jihyun mengerut.

Aku pandang semula padang, budak tu dah hilang. Aku pula mengerut.

"kau kata baju putih, pegang botol air, kat tepi padang," aku ulang describe yang dia bagi tadi. Betulla tadi! Takkan la aku salah tengok kot?

"baju putih belang belang la! Tu ha!" aku tengok budak yang jihyun tunjuk guna jari telunjuk. Dia ada jauh daripada budak yang ter-eye contact dengan aku tadi. Dia tengah duduk, meletakkan botol air, yang mungkin sejuk kat kaki dia. Injured ke?

"awww kesian dia. Injured ke dia? Dia ok ke? Aku kena turun ke ha? Aku blablabla"

Aku masih lagi mengerut. Aku berhalusinasi ke tadi? Takkan la aku imagine junior pulak sekarang? Teruk sangat aku ni.

My Painkiller [kth] Where stories live. Discover now