Keesokkan paginya...
8:00am
Sinar matahari sudah memasuki bilik sepasang suami isteri yg sdg tidur berpelukan (ewahh), tiada satu pon org ganggu dgn kelenaan mereka..tetapi...
Jiyoon: MOMYY DADDY!!!!BANGUN!!BANGUN!!!"Terjahnya ke bilik org tua nya dn terus naik ke atas katil jimin dn yoongi dn lompat. Itu menyebbkan jimin dn yoongi resplek membuka mata mereka..
Yoongi: YAH PARK JIYOON!!!!!STOP IT!!"Jeritnya dn jiyoon makin seronok lompat ii kt katil mereka.. Empuk mungkin agagaga..
Jiyoon: BANGUN PAGI!! GOSOK GIGI!!! CUCI MUKA!!! TERUS MANDI!!! PAKAI BAJU!!! MINUM SUSU!!! PERGI KERJA SENANG HATI!!!!!"Nyanyi nya dgn kuat.
Jimin pon yg sudah tersedr dri mamai nya ,terus menarik tgn jiyoon menyebabkan anak sulongnya itu terbaring du tengah ii antara ke dua momy dgn daddy nya.
Jimin pon terus mencium pipi anaknya dgn geram..manakala yoongi.. Dia memeluk anaknya dgn erat dn geram .
Jiyoon: morning momy daddy!!"
*Cup*
*Cup*
Jiyoon terus mencium pipi momy dgn daddy nya dn tersenyum..jimin dn yoongi pon membalas dgn ciuman di kepala anaknya.. Yoongi pon terus bangun dari baringnya dn turun dari katil..
Jimin: x nk mandi sama ii ke momy ??" tanyanya dgn suara seraknya yg menggoda. Jiyoon pon dh keluar dari bilik org tuanya turun ke bawah.
Yoongi terus blushing, dn terus berlari masuk ke dlm bilik mandi, tingkah laku comel yoongi membuatkan jimin tergelak besar..
Yoongi: YAHHH BERHENTI KETAWA PARK JIMIN!!!!"
Jimin: OKY II BAIKLAH PARK YOONGI HAHAHAHAHA"
Yoongi: YAH!!!!"jeritnya kesal, tapi dia pon dh tersenyum mcm org x betul dlm bilik mandi tu ..
Ketawa jimin terhenti apabila terdengar suara riuh ii di bawah.. X lain x bukan mesti jira dn yujin dtg ni.
**********
Mingi: annyeonghaseyo mama appa!!!" jeritnya dn terus berlari ke arah luhan dn sehun memeluk ke dua org tua nya.. Dia rindu sgt yelh sejk kahwin ni, banyak kerja dia kena buat. Ni dia ambik cuti, nk tgok mama dn appanya , so chill lah dia kan boss..
Apabila jira,yujin dn jinhwan turut salam mereka. Jira pon terus memandang ke dua org kembar yg sdg makan dgn tenang itu. Dia tersenyum dia kenal sgt sapa twins kt dpn matanya ni.
Jira mendudukan diri dgn hati ii di kerusi makan berhadapan dgn jiyoon dn minji. Dia menantap muka diorang dgn muka berbinar.
Jira: heyy twins!!miss me????!!!"tanyanya dn minji dn jiyoon pon terus mengerutkan dahi mereka.
Minji: ajumma ni sapa??" tanyanya balik jira pon terus ternganga , tak kan yoongi x bagi tahu dia ni sapa.
Jira: kimbab kidding me?!!!! Yah!!!! Korang x kenal ke aku ni aunty korang?? Dn lgi satu aku bukan ajumma!"katanya dgn geram, yujin dh terkekek ketawa kn jira.
Jiyoon: aunty ni aunty yujin kan?!!! Yg chat jiji kan!! Wahhh aunty lawa lah!!!"puji nya dn jira pon terus melirik ke arah yujin yg sdg tersenyum lebar ke arah jiyoon.
Eleh kembang ah tu!
Yujin: hahaha terima kasih puji aunty! Handsome boy!"
Jiyoon: sama ii!"balasnya dn sambung makan.
Jira: asal diorang kenal kau , dn asal diorang x kenal aku!!!!!!!ini tidak adillll!"
Jiyoon: ajumma jgn mrh, nanti cept tua kang, jiji kenal aunty yujin sbb momy bgi nombor jiji kt aunty yujin, tapi momy ckp dia nk bgi no ajumma kt jiji , tapi ajumma tukar nombor" jelasnya dgn suara comel. Jira pon terus menghembuskan nafas nya kasar.
Jira: panggil aku aunty not ajumma!!! "
Yujin: terima lah kenyataan kau dh mcm org tua "katanya selamba sambil menyerahkan baby nya ke arah mak mertua nya nk gendong.
Jira: sebelum perut aku yg besar ni melantun kt muka kau baik kau diam tetan!!!!"
Jinhwan: hey syg tenanglah , jgn lah ashik mencarut je nanti baby kita terikut kang" pujuknya dgn suara yg lembut, dia memegang bahu isterinya dn mengusap pelahan, jira pon tenang seketika dn tersenyum ke arah suaminya.
Yoongi: amboi!!! Meriah nampak, sembang apa ni??"tanya nya apabila sudah turun ke bawah.
Jira: YOONGI!!!!"jeritnya dn mahu bangun dari duduknya tapi yoongi menghalang, yelh dia susah nk bgun, tengah mengandung kan.
Yoongi terus meluru ke arah meje makan dn memeluk yujin dn beralih ke jira pulk. Dia duduk di sebelh mingi yg sdg mengacau minji makn.
Mingi: anak kau sama muka lah hyung! Mcm mana nk kecam!!"
Yoongi: tgok taik lalat, yg minji ada taik lalat kt leher , manakala jiyoon x da, so yg kau kacau tu minji, dn sebelh minji tu jiyoon "jelasnya dn mingi mengangguk.
Mingi: heyy anak buah hyung!!! "Sapanya dn minji hanya berdehem saja manakala jiyoon melambaikan tgn ke arah mingi.
yoongi: kandungan kau macam mana jira?? And yujin mna anak kau??"
Yujin: tu ha ada kt mama dn appa" balasnya dn yoongi pon memandang ke arah yumin anaknya yujin dn tersenyum lebar.. Comel!
Jira: anak aku oky je..aku dpt baby boy wehy!"
Yoongi: baguslah , btw dh bagi nama dh untuk anak korang???"tanyanya dn jira mengangguk sambil meminum susu.
Jinhwan: jiwon..kim jiwon"ucapnya dn yoongi pon tersenyum dn mengangguk.
Jimin: GOOD MORNING EVERYBODY!!!"Laungnya apabila sudah turun ke bawah. Jira dn yujin terkejut,terus dia memandang muka yoongi.
Jimin terus pergi ke arah yoongi, sbb sebelh yoongi ada satu kerusi je kosong, jadi sebelum dia duduk dia pon..
*Chup*
Dia terus mencium bibir sekilas dn terus duduk ,yoongi pon terus menundukkan mukanya malu.
Jira: uuuu dh berbaik lah ni!!! Syukurlah kalau cam tu!!! Dn lagi satu jangan cium yoongi sebarangan jimin!!! X nampk ada budk bawah umur!!!"tunjuknya ke arah jiyoon dn minji. Jimin pon memandang jira sekilas dn terus ambik nasi goreng kimchi dn menyedukkan ke pinggan dia dn yoongi
Jimin: wae??? Aku cuma bgi morning kiss kt isteri tercinta aku je, betul x momy???"tanya nya ke arah yoongi dgn muka menggoda dia, yoongi terus memukul peha jimin dn mula memakan nasi goreng kimchi yg sudah dicedukkan oleh suaminya.
Sehun: jimin x kerja???"tanya ke anak menantunya, jimin pon menggeleng
Jimin: x , nk luangkan masa dgn isteri tercinta jimin ni"balasnya dn sehun pon mengangguk dn tersenyum.
Luhan: jiyoon ngn minji esok dh start masuk skolah baru oky"
Jiyoon/minji: nea atok syantik!!"
Dn biarlah mereka makan dgn tenang, bersama dgn gurau senda mereka..
Huwahhh akhirnya update juga gueeee!!!
Btw ada yg rindu author x😆
Mianhea lambat update sbb author tgh broken dgn taeyong, nk move on you know!!!!hiks
Papepon utamakan vote dgn komen oky!!!!!
YOU ARE READING
Don't Go Hyung!!, Because I Love U (Minyoon + Yoonniel)
ActionKisah ini merupakan seorang park jimin dn min yonggi kena kahwin paksa atas permintaan omma dn appa mereka, yonggi mula jatuh cinta kepada jimin apabila omma dn appa jimin mengadakan makan malam dirumah mereka. Yonggi jamin akan rumah tangganya akan...