Goals♥ : 15 comment 10 vote
Chapter song : Danger ; BTS
。☆✼★━━━━━━━━━━━★✼☆。
°°
°
°
°
"Hamin, kau nampak tak file purple yang aku usung sana-sini tu?" soal Hyunjae.
"Tak.. Kenapa? Hilang? Kau letak kat mana?" soal Hamin, dia turut memeriksa begnya, kot-kot termasuk dalam beg dia ke.
"Aku.. Aku simpan dalam beg sebab Miss Yoon suruh hantar hari ni.. "
"Hamin, Sir Kang nak jumpa kau.. " beritahu Jaehyun.
Hamin mengangguk sebelum bangkit dari tempat duduknya.
Hyunjae runsing, macam mana ni? Kalau dia tak hantar, markah peperiksaan akhir semester dia akan ditolak, dan berkemungkinan besar dia kena sambung lagi setahun dengan junior! Tak nak!
"Jae cari file purple Jae ke?" soal Jaehyun. Hyunjae mengangguk laju.
"Oh, tadi.. Aku nampak Jungkook pegang file purple.. Seingat aku, file dia warna merah.. Sebab aku yang kutip.. "
Oh shit! Jeon Jungkook!!!
⚛⚛⚛
"Hyunjae, awak ni pelajar terbaik kelas saya.. Macam mana boleh hilang?" soal Miss Yoon, Hyunjae menunduk kebawah. Rasa bersalah dan geram bercampur-baur!
"Kalau.. Miss bagi saya satu malam untuk siapkan assignment tu.. Esok awal pagi saya letak kat meja Miss.. " pinta Hyunjae.
"Iyalah.. Saya tau awak ni budak baik.. Awak tak sengajakan hilangkan assignment saya bagi tu?"
Hyunjae mengangguk sebelum meminta diri untuk keluar.
⚛⚛⚛
Jeon Jungkook tak guna! Kau fikir kau kaya! Boleh buli orang sesuka hati ke hah?! Herdik Hyunjae di dalam hati.
Sebaik saja dia masuk ke dalam bilik kuliah, kelibat Hamin dan Jaehyun menyapa pandangannya.
Dia bergegas mendekati kedua-dua rakannya. "Miss Yoon marah ke?" soal Hamin.
Hyunjae menggeleng. "Tak patut dia marah kau.. Kau kan pelajar terbaik dia.. " celah Jaehyun.
Hyunjae diam sebelum mengeluarkan buku notanya, cuba ingat balik isi penting dalam assignment dia yang hilang penuh misteri itu.
"Jae, aku nak pergi tandas kejap tau.. "
"Mana Jaehyun?"
"Dia kena jumpa Sir Min.. " Hyunjae mengangguk.
Ketika Hyunjae sedang fokus menulis dalam buku notanya tersentak apabila bukunya direntap kasar. Woi! Assignment aku!
"Aku tak habis lagi dengan kau perempuan.. "
"Awak nak apa lagi?! Awak ingat saya tak tau, awak yang ambik assignment saya, kan?! " bentak Hyunjae geram.
Rakan-rakan Jungkook dibelakang tertawa kecil.
"Kalau betullah aku yang ambik. Kau nak buat apa? Kau tetap kena buat balik assignment tu kan?" balas Jungkook.
Hyunjae mengepal penumbuknya, kalau boleh sekarang juga dia nak tumbuk-tumbuk muka Jungkook ni, biar patah gigi arnab dia.
"Sudah lah, kau kan dah siap assignment kau. Syuh! Syuh! Jangan kacau aku!"
Buku nota yang berada di tangan Jungkook cuba diambil. Malangnya apabila Jungkook mengangkat tangannya dan buku nota itu semakin sukar untuk diambil.
"Ambillah."
Hyunjae mengetap bibirnya. Ya ampun! Geramnya!!
"Ambiklah buku nota tu! Rebus je senang!" Hyunjae pantas mengambil beg nya, handphone dicapai dan pantas dia keluar dari dewan kuliah.
Kelas petang cancel, entah kenapa student-student yang lain boleh lagi melepak kat dewan tu.
Dia sudah memberitahu Hamin yang dia sudah keluar dahulu.
++++
A/N: okay en? Comment tau, vote tau! Kalau tak aku tak sambung!
Eh, tak, tak gurau je! Aku sayang readers aku! Nanti aku sambung kalau dah capai goals yang aku dah tetapkan♥
Stay safe, au revoir, adios♥
YOU ARE READING
{OG}eternal love ; jeon jungkook
Fanfiction[JEON JUNGKOOK FANFICTION] {re-edit from 'Crush Mangkuk Ayun'} 𝒷𝒶𝒷𝓎 𝓌𝒶𝓃𝓉 𝓉𝑜 𝓀𝓃𝑜𝓌 𝓈𝑜𝓂𝑒𝓉𝒽𝒾𝓃𝑔? 𝒾 𝓁𝑜𝓋𝑒 𝓎𝑜𝓊♥ -jeonjungkook- «Crush Mangkuk Ayun?» ✖ «Eternal; Love?» ✔ ▶Start: 6/1/2020 (re-edit: 2/4/2020) ▶End: