030

204 18 19
                                    

A/N: chap ni memang ada banyak flashback sikit, so just bear with it-

Chapter song: My Time (BTS Jungkook)

。☆✼★━━━━━━━━━━━━★✼☆。
°

°

°

°

°

08052020

Hyunjae pov

Bingkai gambar aku dan Jungkook yang diambil ketika bercuti di Jeju-do 5 bulan lepas aku ambil, kemudian aku mengeluh kecil.

"Mesti awak tengah bahagia dengan Nara, kan? "

Flashback 13012020

"Surat untuk aku?" aku mengambil sampul surat dari Jaehyun. Tertera nama aku pada sampul surat itu, perlahan-lahan aku mengoyak bahagian tepi sebelum mengeluarkan surat bersaiz A6 itu.

Aku membaca isi surat itu.

Hyunjae, hye?

Aku tau kau datang ke perkahwinan Jimin hyung, Hamin sepupu kau kan? Tapi jangan bermimpilah nak jumpa aku sebab aku sendiri tak nak hadap muka kau. Sejujurnya aku gembira dengan keputusan kau nak putus hubungan dengan aku, aku bakal berkahwin dengan Nara dua minggu lagi.

Jadi, jangan haraplah aku akan terima kau semula.

Jeon Jungkook

"Jeon Jungkook lelaki tak guna!! " bukan aku, tetapi Hamin yang mengamuk setelah membaca isi surat itu.

"Kau fikir aku heranlah kau nak kahwin dengan orang tua tu?!"

"Sudahlah tu Hamin.. Kau tu dah nak kahwin, bawak bertenang sikit.. " kata Jaehyun.

"Hyunjae, awak okay?" soal Haneul, melabuhkan punggung disebelah aku, mungkin dia perasan aku diam je lepas baca surat tu. "Okay je. Jangan risaulah.. " balas aku, beserta senyuman kecil.

Tetapi dalam hati, Tuhan saja tahu betapanya sakitnya hati aku. Ikutkan ingin saja aku sembelih dia pakai kapak.

Flashback end

"Anak eomma termenung apa tu?" tegur Puan Choi, mendekati aku yang masih berdiri memegang bingkai gambar itu.

"Tak de apalah.. Saja tengok gambar lama.. " balas aku beserta senyuman kecil.

Flashback 12092019

"Jomlah Jae.. Eomma aku tu dah rindu sangat nak jumpa kau, anak sendiri tak rindu-" pujuk Hamin,

"Aku busylah.. " aku menolak.

"Kau kena jugak datang weyh.. Pleaseeeee!" ni yang paling aku tak suka ni, Hamin dah mula merengek.

"Ish, yalah, yalah! Apa yang istimewa sangat, aku pun tak faham!" sebaik saja panggilan tamat, aku mengeluh kecil. Hamin bab memujuk memang dia nombor satu!

⚛⚛⚛

Tiba di rumah Hamin, aku disambut gembira oleh ibunya. "Sebenarnya Hyunjae.. Ada seseorang nak jumpa Hyunjae.. "

"Hm siapa?" aku menoleh ke belakang apabila Hamin dan Puan Yoon memandang belakang aku. Melihat susuk tubuh seorang wanita dihadapan aku membuatkan aku kaku tidak bergerak.

"Eomma..?"

Wanita di hadapan aku, mengangguk sambil tersenyum manis. Tanpa dapat ditahan lagi, aku memeluk wanita di hadapan aku. Segala tangisan dihamburkan.

"Eomma.. Jae.. Rindu eomma.. " ucapku perlahan.

"Eomma mintak maaf sayang.. Maafkan eomma.. " wanita itu menepuk belakang aku. Dia juga mengalirkan air matanya, ketika itu hanya Tuhan saja tahu betapa aku rindu dengan eomma.

Eomma menerangkan apa yang terjadi antara dia dan appa supaya aku tak salah faham.

Sebulan kemudian, eomma meminta aku untuk meninggal bersamanya di rumah agamnya. Katanya sunyi tinggal seorang.

Aku bersetuju, kali pertama aku jejak kaki ke rumah agam eomma. Teramat sangat besar bagi aku, tak pernah aku jejak kaki ke dalam rumah orang kaya.

Walaupun hakikat aku memang berasal dari keluarga yang kaya, cuma aku je yang biasa-biasa.

Flashback end

"Jae masih sayangkan Jungkook lagi?" soal eomma. Aku sedikit tersentak, "eomma.. Jungkook tu dah kahwin dah.. Jae tak nak simpan perasaan dekat suami orang.. " balas aku.

"Sunwoo dekat bawah.. Dia kata nak ajak Jae keluar beli barang.. Pergilah ikut dia.. " aku mengangguk kecil. Eomma sendiri yang jemput Sunwoo dengan ibu dia tinggal dekat sini katanya sebagai tanda terima kasih tengok-tengokkan aku. Jangan lupa, Kookoo dah ada rumah baru tau! Dekat taman belakang rumah.

Aku mencium pipi eomma sekilas sebelum menuruni tangga mencari anak tembikai itu.

"Lambat." ujar Sunwoo.

"Maaf encik polis rambut tembikai! Janji tak lambat lagi!" balas aku dengan nada mengejek.

Sunwoo menggulingkan biji matanya sebelum mengambil kunci keretanya.



















++++

A/N: adakah anda masih ship Hyunkook?

By the way, aku ingat nak buat ff baru, genre fantasy, korang akan baca tak?

Plis jawab soalan aku, aku nak tahu pendapat korang :((

Stay safe, take care, au revoir, adios, luv ya🍀


{OG}eternal love ; jeon jungkookWhere stories live. Discover now