Selepas Bercerita Tentang Bangsa Bangsa Kaizerland . Raisya Dan Haizel Memasak Bersama Sama Di Dapur .. Raisya Berasa Sangat Gembira Dan Sudah Menganggap Haizel Sebagai Adiknya .. Hidup Berseorangan Sebelum Ini Sangat Sunyi .. Dengan Munculnya Haizel .. Haizel Selalu Mewarnai Hari Harinya 😂 A Cia Cia . Hm . Selepas Makan Tengah Hari Mereka Mengambil Masa Untuk Meluangkan Diri Melakukan Perkara Yang Disukai . Raisya Masuk Ke Dalam Biliknya Untuk Membaca Beberapa Siri Komik Yang Baru Dibelinya .. Haizel Yang Kebosanan Pula Mengambil Keputusan Untuk Berjalan Jalan Melihat Pemandangan Hutan Di Sekeliling Petempatan Bangsa Kizeon ..
Haizel Keluar Bersiar Siar Tanpa Memberitahu Kepada Raisya Terlebih Dahulu .. Walaupun Baru Berada Di Dunia Slyrione .. Haizel Berasa Sangat Tenang Melihat Suasana Aman Damai Di Kawasan Hutan Tersebut .. Leka Haizel Berjalan Jalan Dipukau Dengan Flora Dan Fauna Dunia Slyrione Yang Unik .. Haizel Tidak Menyedari Bahawa Dia Telah Berjalan Jauh Dari Kawasan Petempatan Bangsa Kizeon ..
Kemudian Muncul Seekor Arnab Berwarna Putih Dari Dalam Semak ..
Haizel Yang Geram Melihat Arnab Putih Gebu Itu Bertindak Untuk Mengejarnya .. Terkejut Dengan Tindakan Haizel .. Arnab Tersebut Turut Melarikan Diri ..
'Sini Kau Arnab Gebu!' Haizel Menjerit ..
Arnab Yang Tadi Terkejut Menambahkan Lagi Kepantasan Lariannya Kerana Takut Akan Suara Haizel ..
Leka Mengejar Arnah Putih .. Haizel Terus Masuk Jauh Ke Dalam Hutan ..
Haizel Bagaikan Dipukau Terus Menerus Mengejar Arnab Tersebut Yang Kemudian Hilang Di Celah Celah Semak .. Haizel Yang Kelelahan Merehatkan Dirinya Di Bawah Sebatang Pokok ..
Dia Baru Menyedari Bahawa Dia Sudah Berada Jauh Dari Kawasan Petempatan Bangsa Kizeon . Walaupun Penat .. Haizel Berusaha Mencari Semula Jalan Kembali Ke Kawasan Petempatan .. Berkali Kali Dia Mencuba . Namun Dia Gagal Dan Hanya Berad Di Tempat Yang Sama ..
Hari Yang Semakin Gelap Memaksa Haizel Untuk Berhenti Menerawang Entah Kemana Mencari Jalan Kembali ..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Raisya Yang Baru Habis Membaca Siri Komiknya Berjalan Ke Arah Bilik Haizel ..'Sky~~ Mari Masak ~~' Raisya Memanggil Haizel Dari Luar Pintu Bilik .. Berkali Kali Mengetuk Dan Memanggil Namun Tiada Balasan .. Dia Membuka Pintu Bilik Haizel ..
KOSONG SEKOSONG KOSONGNYA !!
Raisya Yang Gagal Mengesan Keberadaan Haizel Di Dalam Rumah Mula Menjadi Panik ... Risau Akan Keselamatan Haizel Yang Mungkin Akan Terancam ..
Dia Kemudiannya Cuba Untuk Berfikiran Positif Dan Memutuskan Untuk Menunggu Beberapa Minit Lagi .. Sekiranya Haizel Tidak Pulang .. Dia Akan Segera Melaporkannya Kepada Tok Anggara
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Haizel Yang Masih Terperangkap Di Dalam Hutan Tidak Bergerak Kemana Mana .. Risau Jika Dia Bergerak .. Dia Akan Tersesat Lebih Jauh Lagi .. Walaupun Takut .. Haizel Cuba Untuk Berfikiran Rasional Dan Sentiasa Bertenang ..
Matahari Yang Sudah Melabuhkan Tirainya Menjadikan Kegelapan Memguasai Seisi Hutan .. Haizel Tidak Mampu Berbuat Apa Apa Selain Berdoa Agar Raisya Menyedari Kehilangannya Dan Segera Mencarinya .. Haizel Menyesal Kerana Bertindak Tanpa Memikirkan Kemungkinan Kejadian Malang Seperti Ini Akan Berlaku ..
~~~~~~~~~~
Raisya Yang Tidak Senang Duduk Dan Menjadi Cacing Kepanasan Bertambah Gelisah Apabila Langsung Tidak Melihat Tanda Tanda Haizel Akan Pulang .. Sudah Lebih 30 Minit Dia Menunggu .. Raisya Kemudian Segera Berlari Ke Arah Rumah Tok Anggara Dan Mengetuk Pintu Rumah Anggara Dengan Sangat Kuat ..
'Kamu Nak Apa Malam Malam Ni Sya? Aku Nak Beristirehat Pun Tak Senang' Tok Anggara Membuka Pintu Rumahnya Dengan Rungutan
'Tok..Sky..Sky..Sky Hilang Tok!!'Raisya Tercungap Cungap Mencari Nafas ..
'Apa?!' Tok Anggara Terkejut Dengan Berita Yang Disampaikan Oleh Raisya
'Kita Tidak Boleh Berlama Lama . Panggil Rakan Rakan Kamu Kemari . Tok Akan Mohon Bantuan Daripada Pihak Istana.Malam Sangat Bahaya Untuk Kita Bergerak Menjalankan Usaha Pencarian Sekiranya Tiada Bantuan Dari Askar Istana Yang Terlatih ..' Tok Anggara Menambah Lagi Kata Katanya Dan Bertindak Ingin Melancarkan Proses Pencarian Dengan Segera . Risau Akan Keadaan Haizel Sekiranya Terus Dibiarkan Hilang .
Raisya Menggunakan Telepati Dan Berkomunikasi Dengan Rakan Rakannya . Tidak Beberapa Lama Muncul 2 Portal Dan Keluar Rakan Rakan Lelaki Raisya .. Hanya Cresencia Yang Tidak Muncul .. Ah .. Lupakan .. Mungkin Dia Masih Kurang Sihat ..
'Macam Mana Haizel Boleh Hilang?' Xaariq Agak Terkejuk Apabila Mendapat Telepati Dari Raisya Yang Memberitahu Haizel Telah Hilang
Xaariz Menolak Sedikit Bahu Xaariq . Menyedarkannya Agar Tidak Bertanya Hal Sensitif Kepada Raisya .. Hanya Akan Menambahkan Rasa Bersalah Dan Risau Kepada Raisya ..
Soalan Yang Diajukan Oleh Xaariq Menyebabkan Raisya Mula Menangis .. Sungguh Jika Dia Tau Akan Jadi Seperti Ini . Dia Tidak Akan Meninggalkan Haizel Berseorangan ..
Damy Hanya Menjeling Xaariq Dan Xaariz .. Dia Kemudian Memeluk Raisya . Cuba Untuk Menenangkannya .. 'Dah Dah . Tak Payah Nangis . Kalau Kau Nangis Macam Ni Masalah Takkan Selesai Pun .. Damy Mengusap Belakang Raisya Dan Menyapu Air Matanya Yang Jatuh Bercucuran ..
Tok Anggara Yang Tadi Menghilang Muncul Kembali Dengan Pakaian Lengkap Yang Penuh Dengan Armor ..
'Kita Akan Mulakan Misi Setelah Pasukan Elit Istana Sampai ..Huh .. Persiapkan Diri Masing Masing .. Semua Berada Disini Kecuali Cresencia ? Kemana Dia ?' Tok Anggara Bertanya Dengan Muka Pelik
~~~~~~~~~~~~~~
Cresencia Hanya Berbaring Diatas Katilnya Didalam Bilik .. Walaupun Mendapat Mesej Telepati Dari Raisya Yang Memaklumkan Kehilangan Haizel Dan Meminta Mereka Untuk Berkumpul Di Rumah Tok Anggara Bagi Menjalankan Misi Pencarian .. Dia Enggan Menuruti Misi Tersebut .. Puas Hatinya Apabila Mendengar Berita Kehilangan Haizel .. 'Hah . Eloklah Hilang Tu .. Kalau Mati Terus Pun Elok.. Takdelah Nak Kacau Perhatian Dari Rakan Aku Yang Lain ..
~~~~~~~~~~~~~~~
Hari Yang Sudah Gelap Menyukarkan Pandangan Haizel Untuk Melihat Kawasan Sekeliling .. Pandangan Yang Terhad Memaksa Haizel Untuk Menggunakan Pancaindera Lain Untuk Menjadi Peka Terhadap Bahaya .. Jika Dia Leka .. Dia Mungkin Akan Terus Mati Di Dalam Hutan Ini .. Tidak Lama Selepas Itu .. Dia Dapat Mendengar Bunyi Dengusan Yang Kuat ..Haizel Mengangkat Mukanya Dan Nampak Dengan Jelas Lembaga Hitam Bermata Merah Sedang Memerhatikannya Dengan Senyuman Yang Menyeringai ..
~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeng Jeng Jeng 😈
To Be Continue 😇🌈
Do Like And Comment
Akan Didelete Sekiranya Kurang Mendapat Sambutan 🤕
YOU ARE READING
The Lost Princess
Fantasy'Haizel Sky Crystalrine' Nama tak seindah jalan hidupnya. Dia membesar tanpa kasih sayang ibu dan tahu asal usul ayahnya. Hidup sangat perit disamping keluarga ibu saudaranya yang sentiasa menyeksanya. Kerana fitnah dia dihalau dari rumah ibu saud...