Lembaga Hitam Bermata Merah Yang Memerhatikan Haizel Dengan Senyuman Menyeringai Perlahan Lahan Mendekati Haizel ..
Haizel Yang Panik Tidak Tahu Mahu Berbuat Apa Dan Hanya Memerhatikan Lembaga Tersebut Semakin Mendekat .
Lembaga Tersebut Mendekati Haizel Dengan Air Liur Yang Meleleh Leleh .. Menganggap Haizel Santapan Malam Mungkin ? Lembaga Itu Kemudiannya Mengangkat Tangan Dan Melibas Pokok Tempat Haizel Menyorok .. Hampir Saja Libasan Tersebut Mengenai Haizel .. Jika Dia Terkena Libasan Tersebut .. Tentu Dia Sudah Mati Dan Menjadi Santapan Raksasa Tersebut ..
Apabila Raksasa Itu Mengalihkan Pandangan .. Haizel Melarikan Diri Dengan Pantas Melanggar Segala Semak Samun .. Tidak Mempedulikan Lagi Jalan Yang Dilaluinya Itu Penuh Dengan Duri Yang Mencederakan Kulitnya .. Demi Menyelamatkan Diri .. Dia Perlu Terus Berlari Dan Berlari ..
Merasakan Dirinya Sudah Jauh Meninggalkan Raksasa Tersebut .. Haizel Berhenti Seketika Untuk Mengambik Nafas .. Sungguh Dia Penat .. Tekaknya Yang Kering Menjadi Semakin Perit .. Tidak Lama Haizel Berhenti .. Dia Mampu Mendengar Raksasa Tersebut Turut Mengejarnya Dan Mendengus Dengan Kasar .. Raksasa Tersebut Menjadi Lebih Agresif Dan Menumbangkan Segala Pokok Yang Menghalang Laluannya Untuk Mengejar Haizel , Makan Malamnya ..
Haizel Meneruskan Larian Untuk Mengelakkan Dirinya Ditangkap Dan Menjadi Makan Malam Raksasa Tersebut .. Dia Mahu Terus Hidup .. Dia Masih Tidak Bersedia Untuk Meninggalkan Dunia .. Namun Nasib Tidak Menyebelahi Haizel Apabila Dia Jatuh Tersungkur Akibat Dari Terlanggar Akar Kayu Dari Pokok Yang Besar .. Haizel Merasakan Kesakitan Yang Amat Sangat Di Buku Lalinya .. Dia Tidak Mampu Berdiri Mahupun Melarikan Diri Dari Kawasan Tersebut ..
~~~~~~~~~
Setelah Bersiap Dengan Segala Peralatan Untuk Misi Percarian .. Pasukan Elit Istana Sampai Ke Kawasan Petempatan Bangsa Kizeon .. King Kaizerland , King Raito Turut Serta Dalam Misi Pencarian ..
'Tuanku .. Maafkan Saya Diatas Permintaan Mengejut Saya Untuk Menggunakan Pasukan Elit Istana Dalam Menjalankan Misi Pencarian Tetamu Kami' Tok Anggara Nyatanya Tidak Menyangka Bahawa Raja Kaizerland Akan Turut Serta Dalam Misi Pencarian Haizel ..
'Tidak Mengapa .. Ini Bukan Masalah Yang Boleh Dirancang Atau Dielakkan .. Peristiwa Ini Berlaku Tanpa Jangkaan Dari Sesiapa . Beta Berbesar Hati Dapat Membantu Orang Yang Berada Dalam Kesusahan .. Tapi Boleh Beta Tahu Sebab Apa Tok Ketua Meminta Pasukan Elit Sedangkan Pasukan Tentera Biasa Juga Mampu Untuk Menjalankan Misi Mudah Seperti Ini ..' King Raito Berkata
'Sebenarnya Tuanku .. Tetamu Kizeon Kali Ini Bukanlah Orang Biasa .. Dia Merupakan Seorang Anak Manusia Yang Tidak Mempunyai Sebarang Kuasa .. Dia Tidak Mampu Mempertahankan Diri Sekiranya Diserang Oleh Sesiapa . Makanya Patik Meminta Pasukan Elit Agar Dapat Mencarinya Dengan Cepat Dalam Masa Yang Sama Menjaganya Dengan Sangat Baik ..' Tok Anggara Menjelaskan Sebab Musabab Dia Meminta Pasukan Elit ..
'Baiklah.. Beta Akan Kerahkan Pasukan Elit Untuk Memberikan Komitmen Yang Sepenuhnya Kepada Misi ..' King Raito Menjawab Dengan Tenang Walaupun Hatinya Berdetak Hebat Apabila Mendengar Anak Yang Hilang Adalah Anak Dari Bangsa Manusia ..
Kapten Dari Pasukan Elit Istana Yang Bernama Caden Menyenaraikan Beberapa Tempat Yang Kemungkinan Ditujui Oleh Haizel .. Pasukan Elit Kemudian Dibahagi Kepada Beberapa Pasukan Kecil ..
Raisya Dan Damy Masuk Ke Dalam Pasukan Elit Istana Yang Menuju Ke Kawasan Bandar Kaizerland ..
Xaariz Dan Tok Anggara Serta Beberapa Orang Pasukan Elit Pula Menuju Ke Setiap Petempatan Yang Wujud Berdekatan Dengan Petempatan Bangsa Kizeon ..
Xaariq Bersama Caden Dan King Raito Serta Pasukan Elit Istana Tahap Tinggi Pula Mengambil Kawasan Yang Paling Berbahaya Iaitu Forbidden Forest ..
~~~~~~~~~~~~~~~~
Haizel Yang Terbaring Diatas Tanah Tidak Mampu Berbuat Apa Apa Apabila Sekali Lagi Raksasa Hodoh Itu Mendekatinya .. Raksasa Hodoh Itu Ketawa Mengejek Melihat Haizel Yang Tidak Mampu Melarikan Diri Lagi ..
'Ha Ha Ha..Aku Suka Melihat Kegigihan Mu Ingin Melarikan Diri Dariku Wahai Anak Kecil ..' Raksasa Tersebut Berkata Kata .. Terhibur Mungkin Melihat Mahkluk Lemah Seperti Haizel Yang Bersungguh Sungguh Melarikan Diri ..
Haizel Hanya Mampu Mengundur Dengan Perlahan Lahan . Sakit Dikakinya Semakin Mencucuk Cucuk ..
'Anak Lemah .. Kau Tidak Akan Mampu Melarikan Diri Daripadaku . Terima Saja Nasib Malangmu Yang Akan Menjadi Santapanku Untuk Malam Ini .. Ha Ha Ha ' Raksasa Tersebut Berkata Dengan Penuh Angkuh ..
Haizel Hanya Pasrah Jika Dia Memang Akan Mati Ditangan Raksasa Tersebut . Mungkin Ini Sudah Takdirnya .. Nasib Malang Memang Selalu Menimpanya Sejak Dari Hari Dia Lahir . Sedang Dia Pasrah .. Tiba Tiba Muncul Satu Cahaya Terang Yang Menyilaukan Matanya ..
Apabila Dia Membuka Mata .. Dia Terkejut Memandang Seekor Griffin Yang Bercahaya Terang Sedang Menahan Raksasa Dari Menghampiri Kedudukannya ..
'A..Aaa..Apakah?' Tergagap Gagap Haizel Berkata .. Seumur Hidupnya.. Ini Baru Pertama Kali Dia Melihat Griffin Secara Real .. Dia Biasanya Melihat Griffin Dari Buku Buku Komik Yang Dibeli Oleh Anak Ibu Saudaranya ..
Griffin Tersebut Kemudiannya Berubah Menjadi Seorang Perempuan Dengan Peralatan Tempur Yang Lengkap .. Berbaju Besi Dan 2 Pedang Tersisip Kemas Di Kiri Dan Kanannya .. Raksasa Yang Geram Kerana Diganggu Untuk Menyantap Makan Malam Mula Bertindak Agresif ..
Raksasa Tersebut Kemudian Mencari Peluang Untuk Menyerang Dan Menyasarkan Haizel Sebagai Mangsanya .. Sang Raksasa Melibaskan Tangannya Ke Arah Haizel Dan Menyebabkannya Terpelanting Jauh Mengenai Sebatang Pokok ..
Perempuan Griffin Yang Terkejut Dengan Tindakan Raksasa Lantas Menyerang Sang Raksasa Dengan Bertubi Tubi .. Sang Raksasa Tidak Mampu Menahan Serangan Bertubi Tubi Yang Dilancarkan Oleh Perempuan Tersebut .. Beberapa Anggota Badannya Cedera Dan Tangan Kanannya Terputus Terkena Libasan Pedang Dari Perempuan Tersebut ..
'Tolong Jangan Bunuh Aku .. Lepaskan Aku ..' Sang Raksasa Merayu Apabila Menyedari Kekuatannya Tidak Mampu Menandingi Perempuan Tersebut ..
'Kau Harus Dibunuh' Perempuan Tersebut Berkata Dengan Serius Dan Menikam Pedangnya Ke Jantung Sang Raksasa..
'Arghhhh!!!' Sang Raksasa Menggelupur Kesakitan Dan Perlahan Lahan Mati ..
Perempuan Griffin Tersebut Kemudian Berjalan Ke Arah Haizel Yang Terbaring Pengsan .. 'Tuanku Maafkan Saya Kerana Terleka .. Terimalah Ini Sebagai Tanda Maaf Dari Saya .. Kita Akan Berjumpa Lagi Dilain Waktu'
Perempuan Griffin Itu Kemudian Menyalurkan Sedikit Tenaganya Kepada Haizel Dan Memberikannya Seekor Arnab Gebu Bagi Menemani Dan Menjaga Haizel Sepanjang Dia Belum Ditemui Oleh Rakan Rakannya ..Dia Kemudian Menghilangkan Diri Bersama Kegelapan Malam
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeng Jeng Jeng 😈
To Be Continue 😇🌈
Do Like And Comment
Akan Didelete Sekiranya Kurang Mendapat Sambutan 🤕
YOU ARE READING
The Lost Princess
Fantasy'Haizel Sky Crystalrine' Nama tak seindah jalan hidupnya. Dia membesar tanpa kasih sayang ibu dan tahu asal usul ayahnya. Hidup sangat perit disamping keluarga ibu saudaranya yang sentiasa menyeksanya. Kerana fitnah dia dihalau dari rumah ibu saud...