Z truhlice zletel prach. Myrin si odkašľal a otvoril truhlicu.
Vytiahol z nej fľaštičku. Bol to vzácný elfí elixír pomsty.,,Myslela som si,že neexistuje." žasla Almedha.
,,Všetko je reálne, dcéra moja. A tak i táto blížiaca sa vojna. Tento elixír pokiaľ vypijem. budem nezastaviteľný. Nadobudnem veľkú moc a máme šancu zvíťaziť. Elixír účinkuje, keď ten, kto ho vypije cíti nenávisť voči niekomu. Má to však háčik. Keď to vypijem, budem ovládnutý kúzlom. Môžem robiť aj veľmi nerozvážne rozhodnutia a to nemusí dopadnúť najlepšie. Každopádne, drahá Almedha, chcem, aby si bola prirpavená na moju smrť. Ak v tomto boji mám umrieť, umriem. Nesmúť a bojuj. Zachráň elfie kráľovstvo."
Almedha smutne sklonila hlavu k zemi. Vyzerala ako vednúca ruža, ktorej dochádza voda a ona pomaly umiera. Jej pery sa chveli a privierala svoje oči, aby zakryla svoje slzy. Nerada ukazovala svoju slabosť.
,,Prečo sa tak rýchlo pochovávaš? Dokážeme to." povedala hrdinsky, no stopa strachu v jej hlase víťazila.
Myrin zovrel fľaštičku, odstránil korok a napil sa. Jeho aura začala svietiť žiarivo žltou farbou.
,,Teraz ma nezastaví už nikto a nič."
Vonku sa opäť ozýval ten odporný zvuk, len o niečo hlasnejšie. Akoby sa to pomaly približovalo k bránam.
Stmievalo sa. Strážcovia sa postavili k bránam a v rukách držali fakle. Plamene ohňa žiarili naozaj silno a vďaka svetlu bolo vidno, že aj strážcovia majú strach, pretože odrážalo ich slzavé oči.
,,Spi. Spi do prebudenia, lebo nabudúce sa už prebudiť nemusíš." zahlásil Myrin a naznačil Almedhe, že má ísť spať.
,,Máš pravdu. Ty si odpočiň takisto."
Môže vám byť jasné, že Almedha spať nešla. Vybehla von v zbroji, vzala meč a namierila k bránam.
,,Princezná, vráťte sa." upozornili ju rozospatí strážcovia.
Almedha vytiahla mešec zlata a dala ho strážcom, aby ju pustili za brány.
,,To nemôžeme urobiť, veličenstvo."
,,Je to rozkaz. A ak by sa niečo stalo, povedzte otcovi, že som prebehla, kým ste si vy zdriemli."
Ako všade, tak aj tu peniaze zvíťazili a strážcovia ju pustili za brány.
Prvýkrát sa nadýchla vzduchu mimo ich kráľovstva.
Lístie zamračených a smutných stromov jej letelo pomedzi nohy a vietor jej spôsoboval bolesť v ušiach.
Bola tak šťastná, že je mimo elfie kráľovstvo, že zabudla na to, že sa nachádza v nie veľmi bezpečnom okruhu.
Vybehla bezhlavo po kamienkovej ceste niekde do neznáma.
,,Nemám sa kde stratiť. Nepôjdem ďaleko." pomyslela si.
Mesiac jasne svietil a hviezdy pripomínali diamanty zakopané hlboko v tmavej zemi.
Almedha cítila slobodu, akú ešte nikdy predtým necítila. Sloboda chutila lepšie, než si myslela.
Želala si,aby tento moment trval večne, len možno na krajšom a veselejšom mieste plnom hudby, jedla, vína a priateľov.Zrazu neďaleko seba začula šuchot.
Reflexne zodvihla meč a krúžila s ním. Srdce jej bilo ako kostolný zvon na polnoc.
Šuchot sa pomaly rozširoval. Už neprichádzal len z jedného miesta, ale z viacerých.
YOU ARE READING
Almedha Loratris
FantasiaPríbeh jednej nežnej, nádhernej a kúzelnej bytosti, ktorá vďaka svetlu a láske, čo v sebe nosila, zachránila domov všetkých bytostí z ich sveta.