Bolo krasne aprílové ráno. Poznáte vôňu rána po jarnom daždi? Presne tak voňalo toto nezvyčajné ráno. Vstala som z postele a šla si urobiť svoj ranný čaj. Bylinky si zbieram a suším už dlho. A tak som do šálky so sitkom dala presne 3 listy medovky, 3 listy mäty, 4 kvietky harmančeka a jednu sušenú silvku. Ak nemám slivky dávam si jablká alebo iné naše ovocie. Pridávam ho tam miesto cukru. Voda na sporáku už vrela a tak som si moju zmes zaliala a posadila sa na svoje miesto. Toto miesto bolo ako stavané pre mňa. Je to vlastne parapeta na okne ale tak široká že som si tam dala deku a viem si tam pohodlne sedieť s vyloženými nohami obalená dekou a chlipkať horúci čaj pri pozorovaní záhrady.. Naša záhrada je dokonalá. Nehľadajte v nej však anglický trávnik ani okrasné stromky či bohaté bonsaje.. Oo áno pre niekeho je dokonalá len upravená záhrada. No ja ten človek niesom. Našu záhradu robí dokonalou práve jej nedokonalosť. Stromy sliviek a jabloň sú rozmiestnené tak ako aj boli keď moja mama tento dom zdedila. Myslim že moja babka ich zasadila ako dieťa len tak zo srandy a netusila že raz nám budú dávať sladké plody a aj tieň v horúcich letných dňoch. Mama do zahrady chodila no nikdy nebola typ ženy ktorá sa otáča v záhrade a pleje a sadí, polieva... Vždy vravela že záhrada je na to aby v nej relaxovala a nie drela.. Moja mama bola úžasný človek.. Až kým.. Jedného dňa mi nechala list kde mi vysvetlila že teraz bude pár mesiacov preč. List znel takto:,, Elia zlatko moje.
Viem že teraz to nechápeš, ale musela som súrne pracovne odísť. Nepýtaj sa kam a ani na koľko sama neviem kedy sa vrátim. Nikomu však nič o mne a našej rodine nehovor. Never nikomu je to dôležité. Ak by som sa nevrátila prosím postaraj sa o náš dom. Ak by si mala problémy vyhladaj Lesanu. Určite si ju pamätáš. Vyhladaj ju len v prípade NÚDZE. Milujem ťa dcérka. S láskou mama. " takže ok.. Poviete si asi šla na služobnú cestu, čo by nebolo divné keby moja mama dáku prácu mala.. Ale odkedy umrel môj otec ktorého si žiaľ nepamätám, pretože som bola maličká keď sa to stalo. No a moja mama bola doma somnou a nepracovala.. Dokonca som nechodila ani do klasickej školy ako vy.. Učila ma moja mama doma a do školy sme šli do susedného okresu raz za 3 mesiace na niečo ako skúšky.. Možno práve tým že som nestrácala čas sedením v škole sa moja fantázia vyvíjala tak silno. Tak aké pracovne odísť?! A ak sa nevrátim?! Akože je riziko, že sa nevráti a ona mi len tak napíše list!? Bola som vytočená sklamaná, ale ak ma niečo mama naučila tak postarať sa sama o seba. Uvažovala som však kto je Lesana.. Nemám veľa kamarátok, ale ani jedna nieje Lesana.. Z príbuzných som poznala len babku. Mama o iných nikdy nehovorila.. A tak som lovila v pamäti.. Su to už dva mesiace čo je mama preč a ja každé ráno sedim na svojej parapete. Chlipkám čaj a rozmýšľam akú prácu má moja mama. V jednej fantázii išla pomáhať deťom do Afriky, Sudánu alebo do iných krajín. V druhej je špiónka ktorá zachráni svet. Príbehov si vymyslím každý deň aj viac.. No dnes nie.. Dnes mi v hlave znie len jedno meno.. Lesana.. Kto do kelu to je.. Ako ju mam nájsť v prípade núdze ked ani neviem kto to je..
VOCÊ ESTÁ LENDO
Divočarka
DiversosAhoj volám sa Elia a som som od mala iná ako moje kamošky. Vždy som mala pocit že mám na tomto svete dôležitú úlohu. No dodnes som ani netušila akú. Ale v deň mojich 21 narodením sa všetko zmenilo. Odkedy som sa naučila čítať, rada čítam množstvá kn...