Part 4

292 22 1
                                    

Tajuk : Kay and Kay
Penulis : Klong Kating

Part 4

KELUAR ja dari kelas, si Kay buka aplikasi grab dia lagi. Mengantuk tahap gaban dia masa tu. Pikir mo balik rumah ja mo tidur.

"Girl!" terkejut si Kay dakat mo terlapas  hp dia dari tangan. Sekali dia tingu ada lagi Uncle Santos sana tunggu dia.

'Haisyyy.. Ko dah kenapa ni?' dalam hati si Kay rasa tida selesa. Lain-lain suda dia pikir pasal tu uncle.

" Uncle masih ada sini?" tanya si Kay sambil garu-garu kepala dia yang tida gatal. Bingung dia sebenarnya.

" Uncle tunggu sampai ko abis kelas. Uncle tida mo lagi kehilangan ko. Mana la tau ni no hp ko bagi tida dapat kana hubung." ceria muka tu uncle cakap sama si Kay. Tambah si Kay rasa lain ada ayat 'kehilangan' sana.

" Betul tu no hp sia bagi uncle. Bikin susa ja uncle sanggup tunggu sia abis kelas. " diabilang si Kay rasa tida selesa suda dia.

" Tiapa.. Mari ikut uncle kijap. Kita pi makan tengah hari. Banyak uncle mo cerita sama ko ni." diabilang Uncle Santos trus kambai bahu si Kay.

Sebenarnya si Uncle Santos anggap si Kay macam anak dia. Dia masih nampak si Kay macam budak-budak dulu lagi. Lama tida jumpa jadi dia rindu la. Bukan ada niat buruk pun.

Si Kay pun kana kejutan kijap. Tapi trus dia kasi positif pikiran dia. Sebab dulu pun selalu dia minta dukung-dukung tu uncle masa budak-budak lagi. Malu juga dia ingat. Tapi masa tu hati dia trus rasa teringat arwah dady dia selalu kambai bahu dia kalo berjalan masa dia naik remaja suda. Tahan air mata ja si Kay teringat dady dia tapi dia kasi kuat semangat ja.

Sampai ja depan kereta Uncle Santos, besar mata si Kay kijap. Satu kereta hitam Mercedes-Benz Limousine siap ada driver buka pintu lagi menunggu. Mau tida mau saja si Kay masuk dalam tu kereta. Balik-balik si Kay talan air liur macam tida percaya Uncle Santos kaya begini.

****

~~~(Bunyi ringtone Iphone)

Malas-malas si Kayden mo menyambut hp dia. Dia tingu depan skrin keluar nama si Shaw. Mo tida mo dia sambut juga.

📞 Shaw : Heyyy dude! Nice sleep last night?!

Bunyi macam menyindir si Kayden ja.

📞Kayden : Ok la..

Malas si Kayden mo melayan si Shaw. Mesti maksud dia lain tu.

📞 Shaw : Aik.. Macam tida syok ja?! Hahaha

📞 Kayden : Biasa ja.. Napa?

📞 Shaw : Relax la dude.. Nanti sia cari ko yang lagi hot

Lain suda pikiran si Shaw. Dia betul-betul pikir si Kayden tidur sama si Kay semalam.

📞Kayden : Bah.. Sia mo bersiap dulu ni. Ada meeting sama my dad

Sengaja si Kayden cari alasan mo letak hp.

📞 Shaw : Orite dude.. Malam ni ada harapan ka? Ada tempat lain sia mo bawa ko. Nice and banyak hot chick!

📞 Kayden : Tida la dude.. Mo rest dude.. Besok officially kerja suda.

Pok-pok si Shaw mo bawa si Kayden pigi pub. Mo minta belanja lagi laitu. Kecewa dia dingar jawapan dari si Kayden. Dia ingat si Kayden lepas balik dari US trus jadi urang sosial macam dia.

📞 Shaw : Ok dude.. Kasitau ja sia kalo mo chill sini k.

📞 Kayden : Ok dude.

TUTTTTTTTT....

Kay and KayWhere stories live. Discover now