Asher POV
" seronok sembur anak orang ?" Tanyaku melihat Audrey keluar .
Aku tak mampu mendengar perbualan mereka kerana bilik muzik itu kalis bunyi namun aku masih mampu mengagak apa yg jadi .
Muka di kelihatan tegang.... sangat tegang bukan seperti tadi di dalam class, kali nih memang tegang dan sungguh menyeramkan, auranya..... lain .
Aku memandang dia dan tanpa berfikir apa-apa aku terus memeluk dia . Ya, dia agak terkejut dengan kelakuan ku sebelum tubuh ku di tolak .
" sorry saya mengelamun ." Katanya pendek .
" nah sokay so shall we ?" Tanyaku .
Dia kelihatan kehairanan sebentar sebelum dapat menangkap maksud ku, kami berdua berjalan ke class untuk menyambung waktu pelejaran kami .
Rayden POV
" ARGHHH bodohnya kau Rayden!!! Kenapa aku boleh jadi camni setan....!" Jeritku melepaskan amarah .
Sesungguhnya aku tidak berasa risau jika akan ada yg mendengar jeritan ku kerana bilik ini kalis bunyi, aku terus menerus melepaskan amarah ku sebelum pintu bilik ini di ketuk .
Aku memandang ke arah pintu dan terpancul wajah yg sungguh aku kenali, muka dia agak terkejut melihat keadaan bilik ini yg sudah kucar kacir akibat menjadi mangsa melepaskan amarah ku sebelum tersenyum ke arah ku .
" hey... Ray dah habis lepas geram? Aku nk masuk nih ." Katanya sambil tersenyum .
" just come in Eyka aku tak akan baling meja depan kau ." Kataku kepadanya .
Ya orang itu ialah Eyka, Eyka memang seorang yg tidak pernah membenci orang dengan lama, perwatakan nya lebih mudak memaaf dan memahami situasi walaupon clumsy tapi masih tenang .
" what do you want Kaka ?" Tanya ku padanya .
" nothing... just to check on you Deden ." Dia berkata sambil tersenyum .
Kaka adalah nama panggilan yang aku reka untuk dia, tiada sesiapa melainkan aku yg panggil dia Kaka and yes Deden juga adalah panggilan yg hanya dia je yg panggil aku bak kata dia 'adil kan ?' So aku pon layan jelah .
" haihh stop calling me Deden it sound so weird ." Kataku .
" then you can stop calling me Kaka to make it fair ." Katanya sambil tersenyum bangga .
" ishh yela-yela kau menang ." Kataku .
Dia tergelak lantas terus berjalan dan duduk di sofa berhadap sofa yang aku duduki .
" Deden look at me dear ." Katanya .
Dengan bicaranya sungguh lembut mampu membuatkan aku patuh padanya, ya hanya dia saja yg mampu membuat aku paling ke arah nya dengan sekali panggilan selain dari Raysha .
" yes, miss Eyka ?" Tanyaku malas .
" Deden kau rasa apa sekarang nih ? Menyesal ? Bodoh ? Benci kat diri sendiri ? Apa yg kau rasa tulah apa yang Syasya rasa time dia tengok kau macam orang bodoh tunduk kat girlfriend kau, dia rasa macam dia tak mampu nak bantu kau dari terpukau, aku tau kau sendiri sedar apa yang Bella buat tapi kau cuba tepis semuanya , kau pernah nampak dia curang and then bila dia tipu kau, kau percaya hidup-hidup, now I'm asking you where do the old Rayden Iskandar go ? Where do my Deden go ? Hanya disebabkan perempuan kau tampar adik kau ? This is not like you at all Deden, where are you ?" Tanya nya .
Walaupon nada nya tenang dan dia masih tersenyum tapi kelihatan di matanya perasaan kesal dan marah dengan diriku .
Yes I admit aku memang bodoh and aku sendiri pon rasa yang my old self hilang hanya disebabkan seorang wanita,
'this is not like you Rayden .' Bisik ku kepada diriku sendiri .Dia sedar yg aku kelihatan gelisah, serabut, dan stress, dia terus menuju ke sofa yang aku duduki dia menarik aku bangun dan terus memeluk ku .
Yes, pelukan, hanya orang terdekat sahaja yg tau pelukan mampu membuat aku tenang dan sepanjang aku hidup hanya ada tiga sahaja kaum hawa yg berani memeluk ku iaitu ibu ku, kembar ku dan dia... ya gadis yg sedang memelukku sekarang .
" relax.... Deden... jangan serabutkan otak kau... tenang kan diri kau dan baru kau jawap soalan aku.... biar fikiran kau ada dalam kewarasan yg betul... don't let your anger menguasai diri kau dear... remember I'm here to always sopport you Deden ." Katanya sungguh tenang .
Hanya gadis ini sahaja yg bukan darah daging aku yg mampu membuatkan aku bertenang, kata-kata gadis ini, kelembutan gadis ini dan kehangatan gadis ini bagaikan ibu yang membelai anak .
Agak lama kami berpelukan sebelum pelukan itu terlerai, dia masih setia tersenyum memandang wajah ku, senyuman dia mampu membuatkan aku tenang setiap masa . Kami kembali duduk di tempat asal kami .
" I don't know Kaka, aku lost, aku pon rasa bodoh sebab tunduk dengan perempuan macam tu, aku menyesal sembab tampar kembar aku macam tuh sumpah aku rasa aku nih lembap . Aku tau banyak hasutan dia aku termakan, banyak kata-kata fitnah dia aku termakan sampai kembar aku yg ada susah senang , terabai . I admit it that i was stupid and what Ash said is true I'm such an asshole ." Kataku sambil memandangnya yg masih tk lekang dari senyuman .
" Deden, Ash tak maksudkan pon kau tau lah dia kalau marah macam mana right ? Kau just kusut je that's all ." Katanya memberi kata pendek .
Kami diam beberapa minit sebelum aku
bersuara ." you know what ? Aku dah fikir masak-masak if dengan Bella, kembar aku sedih, i think i should stop and i know benda nih aku akan jejas aku, but if Asha cakap ,Bella bukan the one dan aku pasti dia tau yg mana yg betul so if she think that being in this relationship will became toxic so i think I should stop, this is the end ." Kataku memberi kata putus .
Dia yg sememangnya dari tadi tersenyum makin lebar senyuman nya mendengar kata-kata ku . Dia tau senyuman dia mampu membuat aku tenang dan sebab itulah daripada tadi senyuman itu tidak lekang dari bibirnya yg mungil itu .
Boleh dikatakan antara Bella dan Eyka, aku lebih selesa meluahkan segalanya kepada Eyka kerana Eyka lebih memahami daripada Bella yg tidak membantu and panggil aku 'noisy' .
" thank you so much Kaka sebab support aku, you are the best friend yg orang boleh ada aku beruntung sangat dapat kawan macam kau thanks a lot dear, bye for now aku nak cari Asha !!" Kataku dengan gembira nya kepada dia .
Senyuman nya kelihatan hambar sedikit namun cepat-cepat dia tersenyum manis semula . Dia hanya melambai dan menghantar ku melalui ekor matanya .
'Syasya, I'm sorry my twin' bisik hari kecik Rayden .
Eyka POV
" friend huh? Haih... why can't you see yang aku cinta kan kau Deden ? Why .......? Haih... It's okay as long as you're happy even without me i will be happier ." Kataku sambil tersenyum kelat .
'Haihh nape kau tak nampak ?' Bisik hati kecik ku .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hey readers, as korang tengok part nih special punya untuk Eyka and Rayden, i hope you guys enjoy story aku and if boleh tolong ii lah promote kay? Thanks again for those yg vote .
YOU ARE READING
Wait, Mr. Bad Boy Minat Aku?
Teen FictionAs a gadis kampung kau mesti tak expect ada budak bandar minat kau tapi lain kisahnya untuk seorang gadis yg berkacukan France, Arabic dan Melayu bernama Tengku Audrey Al'Qisha binti Tengku Andre Naufal . Walaupon berketurunan Tengku dan berduit si...