Huarghhhh..aku menguap sambil tangan aku angkat ke atas..sekejap sekejap aku menggeliat..meoww~~
"Eh ibu..tengok Yoey tu..menguap tak tutup mulut..nanti masuk segala lalat dalam mulut baru tau..apa punya perangailah kucing.."
Ehhh Iza ni pulak. meoww~~Cantik benar bahasanya. Adanya dia mengumpat cakap aku menguap tak tutup mulut. Tidak kah nanti dia pulak yang terkejut kalau dia tengok aku menguap tutup mulut. Sabar sajalah wahai hati...meoww~~
"Ehh kamu ni Iza. Ada ka cakap macamtu. Walaupun Yoey tu kucing, dia faham tau apa yang kamu cakap. Nanti kang merajuk kucing kamu tu..."
Haaaaa..itu dia, Puan Imah datang membela...meoww~~
Kulihat tuan aku, Iza berjalan lenggang lenggok mendapatkan aku, meoww~~ sebelum badan aku diangkat dan digomolnya perut buncit ku ini.."Alaaaa Yoey..takyah laaa merajukk..makin comel tauuu..."
tak.nak..meoww~~ nak merajuk jugak.
Badanku didukung sampai lah ke serambi rumah. Iza mengelus elus buluku..meoww~~ yaaa..aku suka diperlakukan begitu. Sebentar lagi, Iza dah balik asrama, mesti aku rindu belaiannya..meoww~~ hmmm...
"Alaaaa...nape shedihh shedihh niii...Yoey nak cendol? Ahahahahaaaaa"
pulak dah..bukan cendol lah cik akak oii.. Nak whiskasssss...ehehehehee
"Meowwwww"
"Yoey meoww moeww ni dah kenapa? sakit perut ehh?"
perutku diusap perlahan. Aku hairan lah juga...Aku yang gemuk ni sering dikatakan comel. meoww~~Tapi aku rasa aku memang comel lah...
Comel keturunan..meoww~~ya lah...emak aku cantik. Bapaku pulak aku x tau siapa.. ehehe*kucingkan..mana ada kawin-kawin macam manusia..heheheee*meoww~~Kemudian, aku ada adik..Yockey Bella namanya.. jantan jantinya..meoww~~bulu dia warna kelabu.. Aku hairan lah jugak. Macam mana Yockey boleh dapat bulu warna kelabu? Adakah sebab bapaku warna kelabu? meowwww~~~~
Ya lah.. mak aku bulu dia warna campur..tiada pula warna kelabu bagai..bukan adik kandung aku mungkin... Ahahahahahah... hmmmm...
Akan ku cari siapa bapaku...uhukkkk
mak aku pulak,,Mikoko Bella namanya. meoww~~ Mak aku kata, asal nama dia sebenarnya Mikoko sahaja.. tiada Bella pada belakang nama. Tapi entah macam mana, abang kepada tuan aku pandai-pandai letak Bella di hujung..
sebab itu nama aku dan Yockey ada Bella di hujung..ehekk.. meoww~~
"Yeoy..Yoey nak tau tak,, dekat tempat belajar Iza sana kan,,, ada laa seekor kucing ni.. Bulu dia hitam kelabu. Ya Allah....comel sangat.. Sama jaa macam Yoey. Tapi Yoey comel lagi laaa...ehehee"
tangannya masih setia menggosok-gosok kepalaku.. aku cemburu ya wahai kawan-kawan...uhuhuhuuu
ahhhh..nak merajuk lagi lah kalau begini...tapi Iza kata, aku lagi comel kan...ahahaha... meoww~~"Izaaa...dah dah la tu main dengan kucing. Barang dah kemas ke belum? Nanti lambat ayah nak hantar pergi asrama. Dah dah.. kemas cepat. Tadi cakap nak balik awal buat asignment yang melonggok kat asrama sana."
" Ya ibu...kejap. Barang dah kemas dah. Tinggal nak pakai tudung je lagi ni ha."
Lihat. Kan aku sudah bagitahu,, Iza mahu balik asrama. hmmmm...
Nampaknya aku perlu melalui lagi hari hariku tanpa tuan aku di sisi.. meoww~~kalau Iza ada dekat rumah, mesti dia akan bela aku, jika aku, meoww~~ makku atau Yockey kena marah..
Iza menggosok-gosok kepala kami sebelum dia mengucap kata selamat tinggal. aku sedih.. Yockey di hujung sana pun sudah kemurungan.. meoww~~ sedih dia memang dia tak pandai nak sembunyi...ahahahaa
byee...jumpa Jumaat ni..itupun kalau Iz balik rumah. Sebab 'assignment' dia pun berlambak. tapi jujurlah aku bagitahu, dari tadi aku sebut 'assignment' 'assignment' ,, meoww~~ sebenarnya aku tak tahu benda apakah 'assignment' itu.. al maklumlah, kucing seperti aku mana pergi sekolah. Entah 'sekolah' tu apa pun aku tak tahu. kahhhkahhkahh.....
"meoowww meowww meoww"
" Iya Yoey, Yockey, Mikoko,, nanti Iza balik sini laaa, kalau tak banyak kerja..."
ehhh dia faham ehh aku cakap apa tadi.. tak mungkin lah.... dia tebak saja tu..eheheheh
" Bye semua..bye ibu,, bye Yockey, Yoey, Mikoko"
aku hanya mengiau sambil melihat kereta meninggalkan kawasan rumah... meoww meoww~~~
jeng jeng jenggg....
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
*from Yoey : sila-sila lah vote ya...
*Yoey akan publish bab baru kalau viewers cecah 20, vote 5..ehekk.. meoww~~~ sokonglah penulisan seekor kucing comel yang bernama Yoey ni..bukan senang tahu nak curi curi pakai fon Iza nak tulis kat wattpad ni tau.. eheheemeowwww~~(Ꮚ˘ ꈊ ˘ Ꮚ)
YOU ARE READING
Coretan Hidupku
RandomMeoww~~ Aku Yoey..meoww~~ Seekor kucing jantan yang sado..meoww~~ kisah ini mengenai kehidupan aku bersama tuan aku,, sejak aku lahir..meoww~~ anda,,sebagai manusiaa,, ingin menyelami kisah hidup seekor kucing? meoww~~ ikutilah coretan hidupku..meow...