???:Lepaskan akulah.Hish!Tak guna!"memberontak"
"Penceroboh telah di kesan.Ini pencerobohnya."
Geetha:Baik lah.M12 dan MG5 hantar dia ke bilik soal siasat.
"Baik!Arahan telah di terima.
Arahan akan dilaksanakan."???:Lepaskan akulah!Robot tak guna!"masih memberontak"
"Sila diam budak!"
Geetha:Ejen lain, sila berkumpul di bilik soal siasat juga.Ketua Dayang dan ketua Gaz sudah menunggu.
All ejen:Baik!Ejen Geetha.Kami akan pergi dengan segera.
Bilik soal siasat rahsia.
5:40 petang.???:Hmmfff...hmmpp..."mulut kena ikat dengan kain"Hmemaskan....amkuff..
"suara tak jelas"Gaz:Diam!Sebelum kau akan kena lagi teruk lagi!"marah"
Dayang:MG5 lepaskan ikatan mulutnya.Biar dia bercakap.
"Arahan diterima.Arahan dilaksanakan."
???:"ikatan mulut dah tak ada" Apa yang korang nak hah?!"bentak"
Bakar:Sabar nak.Sabar boleh?
Kitaorang tak akan cederakan kau.???:Macam mana kau nak pastikan?Yang kau tak akan cederakan aku?Padahal ketua kamu kata akan menyiksa ku dengan lebih teruk lagi.
Bakar:Sabar nak.Itu sebenarnya demi keselamatan kamu juga.Supanya kamu tidak lebih memberontak.Dan untuk langkah berjaga-jaga juga.
Gaz:Dah, sudah.Tak payah nak bersembang lagi."dingin"
Mari kita mulakan perbicaraan.All ejen, ???:Gulp!
Dayang:Baiklah.Kalau begitu.
Bagaimana kamu menjumpai tempat ini?Dan kenapa kamu mencerebohnya????:Heh!Nampaknya kamu semua ni orang baru di sini.
Betul tak?Ali:Macam mana kau tahu?
???:Haih!Tengok dari muka sampai hujung kaki pun dah tahu.Yang kamu semua bukan berasal dari sini.
Bakar:Wuish!Boleh tahan hebat jugak budak ni meneka.
Karya:Er...
Dayang:Jadi apa tujuan mu menceroboh tempat ini?
Sebelum tu, kenalkan diri kamu dahulu.???:Baiklah.Kalau kamu ingin tahu.Aku akan memberitahumu.Aku ialah Boboiboy.Penduduk Pulau Rintis.Aku pun bukan berasal dari sini.Aku hanya menetap disini atas alasan ibu bekerja.
Dan akhirnya aku tinggal bersama atok aku.Dan kamu semua apa tujuan anda?Datang ke mari.Gaz:Tak boleh.Iaiya adalah hal sulit kami.Kamu tidak berhak mengetahuinya.
Boboiboy:Itu tidak adil sekali.
Apabila kamu bertanya padaku, aku menjawabnya.Bila aku bertanya kepada kamu semua, kamu memberitahu bahawa aku tidak berhak mengetahuinya.Jadi sepatutnya kamu semua juga tidak berhak untuk mengetahui aku juga.Bukan
sepatutnya begitu?Gaz:Hrmmm......Betul jugak katanya.
Dayang:Macam nilah Boboiboy.Apa kata begini, apabila kami menyoal kamu.
Kamu menjawabnya.Setelah itu, kamu patut tahu apa yang hendak kamu tanyakan.Boleh?Geetha:Tapi.....Ketua Dayan-
Dayang:Tidak mengapa.Lagi pun budak ini boleh dipercayai.
Geetha:Hmmm...baiklah.
Kalau begitu.All ejen:"memerhati perbicaraan yang sedang berlangsung"
Dayang:Baiklah.Kami ingin menanyakan tentang soalan tadi.
Boboiboy:Aku tidak menemui tempat ini.Sebaliknya budak itu yang telah menghantar ku ke sini tanpa dia sedari.
"melihat Ali"Ali:Aku?
Boboiboy:Ya.
Ali:Tapi macam mana?
Flashback on~
Mak cik:Tolong!Peragut!
Boboiboy:Hah?!
Sesuatu yang laju melintas dihadapan Boboiboy.
Dan terjadilah adegan itu.
(Sila rujuk chapter sebelum ini)Flashback off~
Behide the scene.
Bakar:Wuish!Boleh tahan hebat jugak budak ini dalam meneka.
Boboiboy:Memang hebat pun.
😎😎Nura:Boboiboy!Salah skrip lah.
Boboiboy:Biarlah nak berbangga sekejap.😎😎
Nura:Aduyai!"jatuh kerusi"
Terjangkit virus Solar pulak ni.Gempa:Kesian author kita ni.Sila vote and comment tau.
YOU ARE READING
Ejen Bersatu [Hiatus]
FanficM.A.T.A telah diserang oleh uno.Ejen-ejen muda dan ketua teras sedang mempertahankannya tapi gagal.Uno telah mengambil alih M.A.T.A dan mengubahnya menjadi organisasi sendiri yang lebih kuat.Para ketua teras dan ejen muda yang lain sempat selamatkan...