Boboiboy:Lepaskan akulah!Aku sudah memberitahu pasal hal sebenar kan!Lepaskanlah!"memberontak"
Dayang:Kami tak boleh melepaskan kamu dengan begitu sahaja.Walaupun kamu nampak boleh dipercayai, tetapi itu tidak boleh membuktikan yang kami akan meletakkan kepercayaan kami kepada kamu.Budak, berehat sajalah.Tidak usah memberontak lagi.
Boboiboy:"berdiam diri"
Gaz:Ejen lain bersurai!Ali!Alicia!Kamu menjaga Boboiboy!
All ejen:Baik!
Chris:Adoh!Mato hambo maunya pengen tutup aja.Hambo dah rindo samo katil empok ambo.
Jet:Ingat kau je ke nak tidur?
Aku pun samalah.Huwaargggghhh!
"menguap"Khai:Tak apa ke?Kalau kita biarkan Ali dan Alicia jaga Boboiboy tu?
Mika:Tak apalah.
Iman:Lagipun ini arahan ketua teras.
Mika:Haahlah.
Jet:Tapi kan, apabila diorang berdua bersama sangat sesuai kan?
Bulat:Haah.Aku ship dioarang.
Jet:Genglah kita.
Rudy:Aduhai!Kenapalah aku boleh berkawan dengan korang ni!"facepalm"
Moon:Jomlah, balik bilik.Aku dah terjatuh ni sebab mengantuk sangat ni.
Jet:Kenapa kau tak suruh je Zass gendong kau?
Moon:Eh?!///Kenapa pulak?//"blush"
Bulat:Sebab kau-
Zasssss!
Sesuatu yang laju berlari dihadapan mereka.
Moon:Dahlah tidur.Bye."hilang"
Bulat:Malulah tu.
Jet:Dua-dua pemalu sesuai sangat serasinya.
Rudy:Oii, tidurlah.Jangan jadi kelawar tak tidur malam sudah.
Jet, Bulat:Eh?!Rudy!!Berani kau panggil kitaorang kelawar!!
Rudy:Tidur jelah.Kalau nak gaduh sambung esok.
Jet, Bulat:Hmp!
Di bilik soal siasat
9:45 malam.Boboiboy:Kenapa korang buat aku macam ni, hah?!"tunjuk tangan dan kaki diikat"
Alicia:Sebab kitaoarang tak percayakan kau.Walaupun kau boleh dipercayai.Kitaoarang tak nak dikhianati lagi.Faham tak?!"marah"
Ali:Alicia!Cukuplah tu!
Alicia:Aku masih tak puas hati pada dia!
Ali:Kau tak puas hati pasal apa?!
Alicia:Aku tak puas hati sebab ketua yang lain mungkin percaya pada dia.Tapi aku tak percayakan dia.Mungkin dia ada muslihat Ali!Mungkin dia pengikut Uno yang berpura-pura menyamar.
Boboiboy:Aku bukan berpura-puralah!Aku bercakap benar!
Alicia:Kau tipu!
Ali:Alicia!!Cukup!!
Alicia:"terdiam"
Ali:Baik, kau duduk luar sahaja.
Alicia:Tapi ketua suru-
Ali:Kau kena tenangkan diri kau dulu.Kalau tak kau mungkin akan cederakan dia.
Alicia:Hish!"keluar dan tutup pintu"
Bangg!!
Ali:"geleng kepala"Maaflah, pasal dia ya?
Boboiboy:Hmm.Tapi apa sebab dia bercakap macam tu?
Ali:Sebab ada dua orang membelot kami.
Boboiboy:Siapa?
Ali:Cinco dan Ridzuan.
Boboiboy:Cinco?Ridzuan?
Ali:Cinco adalah seorang penyelidik kami dan penjejak lokasi kami.Tapi sayangnya dia rupanya pengikut uno yang menyamar.Dia seorang yang baik hati tapi rupanya dia menyamar selama ni.
Boboiboy:Ridzuan siapa pula?
Ali:Ridzuan adalah ejen terkuat kami.Tapi dia menhilangkan diri sebelum itu.Dan muncul bersama pengikut uno.Dia membelot tanpa sebab."muram"
Boboiboy:Aku pun merasa begitu juga.Aku pernah merasa di beloti.Tapi kawan ku membelot disebabkan nak menyelamatkan aku dengan kawan-kawan ku.Mungkin dia alasan mengapa dia berbuat begini.
Ali:Hmmm.
Boboiboy:Mungkin aku boleh bantu?
Ali:Bantu?Heh!Manusia lemah macam kau ni?Boleh bantu kitaorang?Tak mungkin."sindir"
Boboiboy:Hmm.Suka hati kaulah nak cakap apa.Tapi kalau korang perlukan bantuan.Carilah aku nanti di Kokotiam Tok Aba.
Ali:Apa kau cakap ni?Kau kan diikat.
Boboiboy:Tak ada apalah.
Ali:Baik, Aku tengok Alicia.
Di luar
10:45 malam.Alicia:"tertidur"
Ali:Mesti dia menangis sambil teringat pasal tu.Haih!"angkat Alicia ala bridal style"
Di dalam
10:56 malamDalam jam kuasa.
Blaze:Ice!Kenapa kau halang aku tadi!Aku nak belasah dua orang tu!"mata berapi"
Ice:Kau nak ke pedang Ice aku ni?~"pedang lagi satu sentimeter nak kena leher Blaze"
Blaze:Gulp!
Boboiboy:Dah semua tidur!
All-Boboiboy:Baik!Abang!
Behide the scene.
Rudy:Oii, tidurah.Jangan jadi kelawar tak tidur malam sudah!
Jet, Bulat:Apa kau kata?!Rudy!!
Nura:Ikut skriplah!
Rudy:Eloklah tu!Seorang kelawar kurus seorang kelawar gemuk.
Jet,Bulat:💢💢Mari sini kau!!
Rudy:Sila vote and comment.
"sambil lari"
YOU ARE READING
Ejen Bersatu [Hiatus]
FanfictionM.A.T.A telah diserang oleh uno.Ejen-ejen muda dan ketua teras sedang mempertahankannya tapi gagal.Uno telah mengambil alih M.A.T.A dan mengubahnya menjadi organisasi sendiri yang lebih kuat.Para ketua teras dan ejen muda yang lain sempat selamatkan...