Nyikorogva nyílik a börtön ajtaja és erre a hangra mindketten összerezzenünk. Egy katona jön be a cellába és kirángat Gale védő öleléséből. Mindketten próbálunk ellenkezni, de a rugdalózástól csak felszakadnak a sebeim.
Egy teraszra vezetnek és ott áll Androméda, vigyorog és azt kiabálja, hogy rossz helyen van a kamera vigyék egy centivel arrébb, bárcsak nekem is ez lenne a legnagyobb gondom. Odalöknek Andromédához, ő meg odafordít a kamerához. A felvétel elindul.
-Szia Katniss, remélem már úton vagy, legalább is a gyerekeid tuti.-próbálok nem a kamerába nézni, hogy anya ne lássa a fájdalmat a szememben, de Androméda hátulról megfogja a fejemet és a kamera felé fordítja.-Ez itt a hátam mögött az egyik legújabb kínzógépem, saját találmány, és tudod a tesztelő a kicsi Rue lesz.-ezzel megránt és lelök a mélybe. Sikítok, és hirtelen valami keménynek ütközök, a levegő kipréselődik a tüdőmből úgy érzem megfulladok amikor valami elkezdi körbetekerni a lábamat, mintha ezernyi tüske fúródna a bőrömbe és ez az izé mászik fel az egész testemen, ordítani próbálok, de már a fejemet is elérte és elsötétül előttem a világ.
A börtönben ébredek, minden porcikám fáj és tele vagyok zöldes sárgás foltokkal. Körülnézek, Gale nincs sehol.
-Gale.-suttogom és válaszul egy fájdalmas nyögést kapok. Felnézek, Galet hozzák és borzasztóan néz ki, az egész arca csupa vér és égésfolt. Kinyitják a börtönajtót és ahogy Gale észrevesz kitépi magát az őrök fogásából és átölel.
-Azt hittem meghaltál.-zokogja.-Azt soha nem tudnám megbocsájtani magamnak.
Így maradunk egymást ölelve amíg két katona nem jön.
-Kérem ne.-ismételgetem amíg ráncigának minket. Egy nagy terembe visznek ahol...ahol, ott vannak anyáék, és Paylor elnök.
-Rue.-hallom anya megtört kiáltását amikor meglát, másodszorra már majdnem ordít és én próbálom magamat kiszabadítani de a katona túl erős ezért belebilincsel egy székbe. Androméda jelenik meg a szokásos vigyorral a képén. Leül köztem és Gale között egy félig kanapé félig szék valamibe, keresztbe rakja a lábát és anyáékhoz fordul.
-Nem tudtam várni addig amíg megtaláltok minket ezért titeket is elfogattalak, köszöntelek titeket én kis szerény hajlékomban.-a hangja lenéző és nyájas, de minden felnőtt arcán undor vagy fájdalom tükröződik senki sem viszonozza az örömet.-Sajnos Paylor túl amatőr volt ahhoz, hogy gyereket csináljon ezért Katniss gyerekeit választottam, Paylor ha nem adja át nekem a trónt megölöm a gyerekeket.
-Ne.-kiáltja anya-kérem, öljön meg minket csak ne Ruet és Galet. Ne bántsa őket hisz még csak gyerekek, Rou még tizenkettő sincs.-anya szeméből csak úgy ömlenek a könnyek és folyton azt hajtogatja, hogy kérem. Azzal, hogy még nem vagyok tizenkettő talán igazat mondott, de egy héten belül az leszek, ha jól tudom, mert az időérzetem teljesen elveszett.
-Payloron áll a döntés, de hallgassuk meg a gyerekek mit gondolnak.-mondja nyájasan Androméda és a bátyámhoz fordul.-Mit gondolsz Gale hogyan kellene döntenie Paylor elnök úrnak.
-Tudom, hogy ez nekünk nem jó, de nem áldozhat fel értünk egy egész országot,-a rossz válaszért Galebe belevezetik az áramot a bátyám felordít aztán abbamarad és Androméda zöld szemei rám szegeződnek.
-A bátyád már túlzottan felnőtt.-mondja megint olyan tanárnénisen.-De te mit gondolsz kicsi Rue?
-Kérem.-csak ennyit tudok kinyögni és megint könnyek folynak végig az arcomon. Borzasztóan csípik a sebeket, de ezt megpróbálom nem kimutatni.
-Vezér asszony kérem.-mondja egy őr.-Tudom, hogy nekem ehhez nincs fel jogosultságom, de szerintem az elnök úr túl önző ahhoz, hogy két gyerekért feladja a hatalmát.
-Teljesen igazad van.-mondja Androméda és int a katonának, hogy adja neki oda a fegyverét-Tehát elnök úr.-Paylorra irányítja a fegyvert.-lehetek én az utódja?
Paylor olyan hevesen bólogat, hogy félő lerepül a feje a nyakáról és közben azt mondogatja, hogy persze persze, hogy lehet.
Fantasztikus!-jelenti ki Androméda.-A gyerekek szabadok.-és ezzel lelövi Paylort.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Utókor A múlt árnyékában
FanficAnya megint felriad, apa megpróbálja megnyugtatni, de ezt nehéz és mindenki tudja, hogy lehetetlen is. Anya és apa sok mindent titkolnak előlünk, a múltjukról semmit se tudunk, én és Gale. Gale már 15, de még mindig nem mondtak el neki semmit. A mi...