Di malam hari~
"Hey sayangku.. Hari ini aku cantik~ cantik bagai bidadari.. Bidadari di hatiku~" yunho menyapu krim di mukanya sambil menyanyi.
"Hey say~.."
"Hah!! Buat apa tu?!"
"Opocot aku cantik!!" latah yunho.
"Eceh.. Melatah konon." wooyoung memandang yunho atas bawah atas bawah.
"hei!! Korang berdua buat apa kat sini hah?!"
"Buat apa lagi? Buat bawang lah.." balas san sambil menyumbat keropok ke dalam mulutnya.
"Ishh korang ni. Dah pergi main jauh-jauh." yunho menghalau wooSan keluar dari biliknya.
"Kalau kitorang tak nak pergi cam mana?" Wooyoung tersenyum jahat.
"A-apa yang korang nak buat ni?!" Yunho mula berasa tidak sedap hati.
"Hehehehe.."
San dan wooyoung mula mendekati yunho perlahan-lahan.
"Ibuk!! Bapak!! Tolong selamatin anak mu ini dong!"
*****
"Yah kim hongjoong!! Dah siap belum kopek bawang tu?!" bebel seonghwa.
"Sabar ler senah oii.. Hikss.." Hongjoong mengesat air matanya yang jatuh bak air terjun Gunung Ledang.
"Kau ni.. Lembab sangat! Meh sini aku buat!" seonghwa merampas bawang dan pisau yang berada di tangan hongjoong.
"Amboi.. mulut tak ada lesen!" Hongjoong menjeling tajam kearah seonghwa yang khusyuk memotong bawang.
"Yeosang!! Jongho!! Mingi!! Ikan tu dah siap siang ke belum?!" Seonghwa memekak lagi.
"Be-belum~" balas yeosang dengan wajahnya yang agak kepucatan.
"Apasal belum siang lagi hah?!"
"Cam mana kitorang nak siang! Ikan tu hidup lagi! Kitorang pegang je sikit dia dah lari." Ujar jongho.
"Betul tu! Dah lah ikan tu bau busuk. Harap je duduk dalam air. Tapi bau cam bau orang tak mandi setahun." Kata mingi pula.
"Haish. Bertuah punya budak." seonghwa menepuk dahinya berulang kali.
Ketika mereka berlima sibuk dengan bersidang di parlimen dapur, tiba-tiba~
"Arghhhhhhh!!!"
Mereka semua terkejut dengan suara jeritan seseorang.
"Ehh.. Tu macam suara yunho."
"Haishh.. Apahal pulak lah budak ni menjerit!" Seonghwa berhenti memotong bawang lalu berjalan menuju ke tempat kejadian.
Hongjoong, yeosang, Mingi dan jongho segera membuntuti seonghwa seperti anak ayam yang mengikuti induknya.
"Apahal jerit-jerit ni?!"
"tolong aku~" Rayu yunho.
"Allahuakbar!!" Seonghwa terkejut beruk melihat wajah yunho yang telah bertukar menjadi mak lampir.
"Astaghfirullah.. Masyaallah!!" Ucap Mingi sambil memegang seutas tasbih yang entah dari mana."Apasal muka kau jadi cam ni?!" Tanya hongjoong kepada yunho.
"Wooyoung dengan san yang buat.. Dia makeup kan muka kita jadi cam ni.. Hikss.." jawab yunho.
"haish!! Jembalang tanah dua ekor ni memang nak kena ni?!" Seonghwa menyingsing lengannya lalu berjalan menuju ke bilik Wooyoung dan San.
"Jung Wooyoung!! Choi san!! Bukak pintu ni?!" seonghwa mengetuk pintu bilik woosan dengan begitu kuat.
"Maaf. Wooyoung dengan san tak ada~" Jawab Wooyoung dari dalam.
"Baik korang keluar sebelum aku kopakkan pintu bilik ni?!"
"Kalau hyung kopakkan pintu hyung berdosa~" Kini san pula yang membalas.
"Budak ni?!" keluh seonghwa.
"weh korang keluar jelah. Apa susah." Ujar yeosang.
"Tak nak!!" Kata wooyoung dan san serentak.
"Habis lah cam ni." Hongjoong menepuk dahinya beberapa kali kerana bingung.
"Nampaknya malam ni ada jugak hamba allah yang tidur kat luar." kata jongho sambil menyumbat epal ke dalam mulutnya.
bersambung..
YOU ARE READING
[OG] Kampung Boy <AteeZ>
FanfictionBudak bandar duduk kat kampung?? Mana ada kelas?!! Bandar cantik, kampung buruk!! Kalau tak disebabkan ada misi, Tak ingin kami berlapan nak duduk kat kampung!!