قراءة ممتعة للكل🧡🧡🧡🧡
○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○
أيهم بتعب بعد أن قدم تقريرة للواء عبدالله و أخبرة بأدق التفاصيل : و ده إللي حصل حضرتك .
اللواء عبدالله بفخر : كنت عارف إنكوا قدها و عرفتوا تجيبوا كل حاجة لوحدكوا و ده هيعملكوا مكانة أكبر يا أيهم اللي إتبقى فهد و نعرف الباقي منة انا ما غلطش لما بعتكوا انت و لؤي .
أيهم بإبتسامة فخر : لينا الفخر يا حضرة اللواء .
اللواء عبدالله : روح يا إبني ريحلك عشان شكلك تعبان و بكرة ربنا يسهل و يبقا نتناقش فالموضوع ده .
ليلقي أيهم السلام و يخرج من المكتب بتعب واضح ليجد لؤي يقف خارجاً مستنداً على سيارتة .
أيهم بإستغراب : انت ما روحتش البيت ليه يا إبني .
لؤي بإبتسامة: قولت أجي أوصلك بالمرة قبل ما اروح مش أحسن ما تروح بتاكسي .
أيهم بسخرية و إستهزاء: لأ كنت روح نام يا عم إنت طفل محتاج تنام عشان تكبر .
لؤي بغيظ : أنا غلطان إني عندي إحساس يا عديم الإحساس و بعدين أنا نمت في العربية و إحنا جايين .
لينظر له أيهم نظرة أصمتتة ليقول بتعب : يلا يا لؤي أنا هموت و أنام .
ليركبا السيارة و يقود لؤي إلى شقة أيهم ليقول لؤي بفضول : إنت مش هتروح ليهم .
لينتبة له أيهم و يقول بجدية و صوت إكتسحة الحذر و الغموض : لأ طبعاً أنا مش هطلعهم في الموضوع مش ناقص مشاكل أنا عاملهم حراس و مأمنهم فمكان بعيد لحد ما أخلص اللي أنا بدأتة و دخلتك فيه كمان .
ليوقف لؤي السيارة فجأة و ينظر لأيهم بغضب : أنا قولتلك إني داخل بمزاجي حتى قبل ما أفكر إنك صاحبي أنا اللي غايظني فدة كلة إنك فاكر إني داخل مجاملة ليك لأ أنا كمان كان هو عزيز عليا و عايز انتقم فبطل بقا إستفزازك ده إحنا صحاب .
لينظر له أيهم نظر فخر و أنه أحسن إختيار الصديق الصالح و لكن لن يدعه يتعمق في المخاطر : أنا إبتديت أمسك طرف الخيط و أعرف هو رايح لفين أنا مش عايزك تدخل عشان في احتمال إننا نموت إطلع إنت منها أنا مش عايز أي إحتمال و لو ١ من المئة إنك تموت .
لؤي بتنهيدة زفر فيها بغضب : أهو نموت شهداء يا عم .
أيهم بوجهٍ إحمر من الغضب و صوت عالٍ : أنا عادي لو دخلت و مُت أنا محدد طريقي من زمان بس إنت لأ كفاية إن قلب أبوك محروق على أمك إنت عارف لو إنت لو حصلك حاجة ممكن هو يموت فيها .
لؤي بنفس رد الفعل و أقوى : و إنت فاكر إنهم بردوا مش هيتحرق قلبهم عليك على فكرة إنت إبنهم بردوا و مش هيبقوا فرحانين لما انت تموت و لو ربنا مقدر كدة يبقى هيحصل و أنا عايز أكمل دي حاجة متخصكش .
أنت تقرأ
ذئب عشق فريسته
Romanceيقولون أن الذئاب متوحشة لا تعرف إلا القسوة، فهل شهدتم من قبل " ذئب عشق فريسته؟!!! " و هذا ما تروية قصتي لكم 😁☺️❤🧡 .