kolmas luku - taehyungin mieliala.

55 6 7
                                    

Istuin portaalla yksin. Uuden ystäväni, Yoongin, oli nimittäin kiireinen jonkun asian äärellä. Puhuin ties mitä Lihavan Leidin kanssa, sillä olin kuolla tylsyyteen. Pian, kuitenkin, Taehyung juoksi minua päin ja törmäsi vieressäni olevaan tauluun. Tirskahdin.

Lihava Leidi: Katso eteesi!
Taehyung: Sori!

Lihava Leidi pudisti vaatteitaan kun Taehyung kääntyi minuun päin. Hän tuijotti minua hetken, ennen kuin lähti viemään minua suureen saliin. Pyöräytin silmiäni.

Oli vapaatunti ja istuin Taehyungia vastapäätä Rohkelikon pöydässä. Muistin, että Taehyung oli tehnyt Miyan kanssa elävien kuolleiden lientä, ja päätin kysyä häneltä miten se meni.

Jungkook: No... Miten Miyan kanssa meni?
Taehyung: AIVAN KAUHEASTI!

Naurahdin, kun Taehyung peitti suunsa nolostuneena. Yksi Rohkelikon tytöistä, johon Taehyung oli ihastunut, näytti ärtyneeltä ja lähti kaveriporukkansa kanssa ulos salista kaapu hulmuten.

Taehyung: Vihaakohan hän minua?
Jungkook: Ei! Hän varmaan... vaan... säikähti. Mutta kerro minulle kaikki siitä tunnista.
Taehyung: No...

Ajassa taaksepäin, Taehyungin näkökulma.

Outo Luihuistyttö, jonka kanssa Jungkook oli riidellyt, viskasi liemenvalmistustarvikkeet pöydälle ja tuijotti minua kädet puuskassa. Naurahdin hermostuneena.

Miya: Raahaa takapuolesi irti penkistä ja nouse ylös! Meidän pitää tehdä tämä yhdessä.
Taehyung: Vau, okei, rauhoitu...

Nousin laiskana ylös penkiltä, kun tyttö alkoi jakelemaan töitä minulle.

Miya: Sinä teet kaiken kohdasta 1 kohtaan 14. Onko selvä?
Taehyung: Mutta mitä sinä sitten teet?
Miya: Teen liemestä toimivaa!
Taehyung: Joo joo, selvä... Älä huuda!
Miya: Mä puhun just sillee miten mä vittu haluan! Ja alota jo se liemen tekeminen!

Avasin silmäni niin auki kun pystyin. Tämä tyttö ei sitten osaa olla huutamatta! Ja mikä outo murrekin hänellä on... no ihan sama. Aloin tekemään lientä samalla kun ragemuikkeli parini kurkki olkapääni takaa mitä tein.

Taehyung: Onko pakko tuijottaa?!
Miya: On, koska jos en tee niin, sinä todennäköisesti räjäyttäisit koko koulun!
Taehyung: Hah! Aika paksua!
Miya: Hei, keskity! Tuo papu pitää litistää, ei puolittaa!
Taehyung: Täh! Miten niin?!
Miya: Väisty! Tämä on muutenkin minun vaiheeni!
Taehyung: Ai. No hyvä on sitten!

Väistyin sivuun ja katsoin mitä ylimielinen Luihuisoppilas n. 2 teki pavulle. Pavusta valui nestettä ulos, ja tyttö kaatoi sen liemeen. Sen jälkeen liemi pikku hiljaa vaihtoi väriä. Siirsin katseeni hapannaamaiseen 'Miyaan' ja tuijotin häntä hetken.

Miya: Mitä nyt?!
Taehyung: En minä mitään sanonut!

Käännyin pois Miyasta ja katseeni siirtyi takanamme olevaan pöytään.

Taehyung: Hei, Kookie! Katso mitä-

Suljin suuni, kun näin, että Jungkook oli jo lähtenyt. Otin reppuni selkään ja juoksin nopeasti luokasta ulos. Kuulin Miyan kirkaisun takanani, mutta en välittänyt siitä.

Taehyungin näkökulman loppu, nykyaika

Naurahdin Taehyungille, ja hän tiuskaisi.

Taehyung: Mitä?
Jungkook: Minulla oli hieman erilaisempi tunti.
Taehyung: Millä tavalla?
Jungkook: No... löysin ikään kuin uuden ystävän. Hänen nimensä on Min Yoongi, sinä saattaisit pitää hänestä.
Taehyung: Ai se epäsosiaalinen, muista vetäytyvä, hiljainen, outo, pelottava myyrä?
Jungkook: Öh... niin.
Taehyung: Ai jaa! Missä hän sitten on?
Jungkook: Meni omaan tupahuoneeseensa, hänellä oli kuulemma jotain tekemistä.

Suuren salin ovi pamahti auki, joka sai minun ja Taehyungin katseet sen suuntaan. Näimme tutun henkilön ovella. Miyan. Tyttö käveli meitä lähemmäs, ja seisoi Taehyungin toisella puolella katsoen häntä.

Taehyung: Mitä haluat?
Miya: Lähdit luokasta kuin päätön kana, ja unohdit tämän.

Miya kaivoi taskustaan jonkinlaisen pienen esineen ja antoi sen Taehyungin käteen.

Miya kaivoi taskustaan jonkinlaisen pienen esineen ja antoi sen Taehyungin käteen

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Taehyung: Minulleko?

Hän nyökkäsi.

Taehyung: Miksi?
Miya: Koska sinäkin olit osana liementeossa, vaikkakin et auttanut paljoakaan...
Taehyung: Hei!

Tyttö heitti pullon Taehyungin käteen, ja katsahti minuun. Nousin nopeasti ylös, peruuttaen poispäin hänestä. Hän pyöräytti silmiään ja lähti pikakävelyä ulos salista. Istahdin takaisin penkille Taehyungia vastapäätä, ja katselin kun hän ihaili pulloaan.

Taehyung: Katsos, mitä minä sain!
Jungkook: Tiedoksi vain, mullakin on samanlainen pullo.

Taehyung näytti ignooraavan, mitä olin sanonut, ja kaivoi repustaan mustavalkoisen laatikon.

Taehyung: Pelataan velhoshakkia!

615 sanaa

Tää luku oli huomattavasti lyhyempi kun muut, mutta se johtuu siitä, että tulevaisuudessa ne tulee olemaan tämän mittaisia. Pidempiä lukuja saattaa sitten tulla juhlapyhinä, jos mulla on intoa kirjoittaa. Toivottavasti tykkäsitte!

idealism | j.jkWhere stories live. Discover now