Etkinlik 3: Davaları Çözün!

449 33 66
                                    

Öğrendiklerinizi Test Edin

1) Mary ve Ben, dört arkadaşlarıyla beraber yaşıyorlardı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.




1) Mary ve Ben, dört arkadaşlarıyla beraber yaşıyorlardı. Bir gün, Ben eve geldiğinde Mary'yi koltukta ölü bir şekilde buldu. Ben hemen polisi aradı.

Dedektif oraya vardığında, Mary'nin çok uzun bir zaman önce öldürülmediğini fark etti ve dört arkadaşı birden sorguladı.

Mia mutfaktaydı ve dediğine göre, eve henüz 2 saat önce gelmişti ve hemen mutfağa girmişti.

John bahçede kitap okuyordu. O gün bahçeyi hiç terk etmediğini söyledi.

Jennifer, üç saattir yüzme havuzunda yüzdüğünü söyledi.

Jane ise odasında resim yapıyordu.

Dedektif, herkesten ellerini göstermelerini istedi ve o anda kimin yalan söylediğini anladı, o kişi de katildi. Sizce dedektif, katili nasıl bulmuştu ve katil kimdi?


2) Bir milyoner kendi evinde alnından vurulmuş bir şekilde bulundu. Dedektif, milyonerin üç oğluyla konuştu: Jack, John ve James. Dedektif eve geldiğinde üçü de evdeydi.

Jack'in ifadesine göre; o gece Jack, John ve babası ile birlikte bir resepsiyondaydı. Eve döndüklerinde oturma odasına girdiler. Önce babaları, ardından John ve en son Jack içeri girdi. Babaları merdivenlere yönelirken James de oturma odasına girdi ve babasını vurdu.

John, Jack'in ifadesini doğruladı.

James'in ifadesine göre ise James o gece arkadaşlarını ziyaret etmişti. Eve döndüğünde, babası çoktan ölmüştü.

Dedektif o anda her şeyi anlamıştı. Peki, sizce katil kimdi ve dedektif bu olayı nasıl çözdü?


3) Bay ve Bayan Cylde, bir dağ tırmanışına tatile gittiler. İki gün sonra, Bay Cylde eve tek başına döndü. Polise gitti ve karısının düşerek öldüğünü söyledi.

Sonraki gün dedektif, Bay Cylde'ı ziyaret etti ve onu karısının ölümünden sorumlu olduğu için tutukladı. Cylde suçunu itiraf etti ve dedektife katilin kim olduğunu nasıl çözdüğünü sordu. Dedektif'in cevabı şuydu: "Seyahat acentesini aradım ve biraz bilgi istedim."

Seyahat acentesi, dedektife ne söylemiş olabilir?


___________

Cevapları ve çözenleri haftaya yeni etkinlik ile birlikte açıklayacağız!

___________

Dedektiflik 101Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin