Merhaba sevgili MysteryTR sakinleri! Yeni çalışmamızın ikinci bölümü ile karşınızdayız! Çalışmaya gösterdiğiniz harika ilgi için sizlere çok teşekkür ederiz. Bizler de sizin kadar heyecanlıyız ve eğlenceye hazırız!
* * *
Giriş bölümümüzde sizlere de sormuştuk ve hepiniz nokta atışı yaptınız. Bu nedenle her 101 dersi gibi bir giriş yapmazsak olmaz. Bizler de haftaya yapacağımız sürpriz etkinlikten önce hep birlikte dedektif olma adımlarını attığımız bu süreçte kendimizde olan ya da belki eksik kalan özellikleri görelim istedik. Peki nelerdir bir dedektifin olmazsa olmazları?
(Listemizi olabildiğince kısa ve öz tutmaya çalıştık, pek çok madde birbirini de desteklediği için yalnızca temel noktalara uzandık. Hem not defterlerimizin bütün sayfalarını daha en baştan bitirmek istemeyiz sonuçta.)
✎ A. DEDEKTİFİN ÖZELLİKLERİ
➽ Merak
Merak, muhtemelen bir dedektifin olmazsa olmazlarının en başında gelir. Merak etmeyen bir kimse asla ve asla bir dedektif olamaz. Bir olayı veya gizemi çözmek için o konuda araştırma yapmaya gönüllü ve istekli olmak gerekir. Merak da bu noktada bizim en değerli yardımcımızdır. Merak kanımızı kaynatır, bizi harekete geçirir ve algılarımızı açık tutar.
➽ Gözlemleme
Başkaları yalnızca bakarken bir dedektifin ise görmesi gerekir. Bir dedektif çok dikkatli olmalıdır. Tanıkları veya şüphelileri sorgularken jestleri, yüz ifadelerini veya endişe ve ifade alışkanlıklarını gözlemlemek, ilgili kişinin dürtülerine ve tavırlarına ilişkin sezgi ve ön bilgi sağlayabilir. Bir vakanın parçalarını anlamlı bir şekilde bir araya getirmek, genellikle kanıtları içgüdülerle ve şüpheli ve/veya tanıkların davranışları ile birleştirebilme yeteneğini içerir.
➽ Tarafsızlık
Bir dedektif mantık ve muhakeme çerçevesinde hareket etmelidir. Bu nedenle de objektif yani tarafsız olmak, bir dedektifi davanın başlarında alabileceği erken ve yanlış kanı veya kararlardan korurken alternatif senaryoların ya da olası şüphelilerin es geçilmesi ihtimalini de ortadan kaldırır. Zira elimizdeki ihtimaller doğrusunun iki ucunda da önemli iki durum vardır; Birincisi suçu ispatlanana kadar herkesin suçsuz olduğu, diğeri de masumiyeti ispatlanana kadar herkesin suçlu olduğudur.
➽ İyi Bir İletişim Becerisi
Bir dedektifin görüşmesi ve karşılaşması gerekecek belki de binlerce farklı insan olabilir. Bu nedenle bir dedektif kesinlikle iletişim konusunda çok ama çok kuvvetli bir birey olmalıdır. Her tür insana (gerek bilgi almak gerek de yalnızca ilk izlenim anlamında incelemek için bile olsa) ulaşabilecek bir iletişim becerisine sahip olması gerekmektedir. Bir dedektifin ağzı iyi laf yapmalıdır. Bu beceri gizlice bilgi almak için de oklardan ve sıkıntılı bir durumdan kaçmak için de işimize yarayabilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dedektiflik 101
NonfiksiBir dedektifin el kitabı niteliğinde bu çalışma ile her hafta yeni bir şeyler öğrenecek, dedektiflik yeteneklerimizi pratik yapacaksınız! Bu nedenle bu çalışmada hep birlikte görevlere çıkacak, dedektiflik içgüdülerimizi nirvanaya çıkaracak ve bol b...