94 5 0
                                    

Jungkook menghirup perlahan air teh panas,namun fikirannya melayang kejadian petang tadi

''Tolonglah doktor percaya apa yang saya cakap,saya tak gila. Tolong keluarkan saya dari sini''.kata-kata itu hanya bermain di mindanya.  Sedang fikirannya melayang, bahunya dicuit oleh seseorang. Terkejut Jungkook

''Kau ni Jungkook, aku cuma cuit bahu kau sikit je itu pun terkejut.'' Tegur Doktor Jimin.

''Mana tak terkejut, aku tengah termenung tadi..erm Jimin kau percaya tak apa yang orang gila cakap?''

''Emm soalan kau ni macam susah aku nak jawab tapi kalau ikut logik ade ke orang gila cakap benda betul hahaha..emm kenapa kau tanya aku? Kau sendiri doktor tak kan kau tak tahu.''

''Jimin..ada benda yang buat aku confuse'' Jungkook mengaru kepalanya yang tidak gatal.

''Jungkook baik kau terus terang je dengan aku''

''Macam ni, aku ada rawat pesakit ni. Dia cakap dia tak gila pastu dia cakap semua orang tipu. Bila dia cakap macam tu..buat aku tertanya-tanya. Lepastu dia mintak aku keluarkan dia dari sini. Aku nampak dari mata dia macam betul-betul mintak tolong. Selama aku jadi doktor,ni first time jumpa pesakit macam ni.

''So kau nak tolong dia ke tak?''

''Aku tak pasti,lagipun dia muda lagi. Susah juga nak percaya yang dia ni gila.

''Apa kata esok kau jumpa dia,Kau tanya dia macam mana dia boleh masuk sini'' Jimin bangun dari tempat duduknya dan menepuk perlahan bahu Jungkook sebelum beredar.

·Taman Hospital·

Baru sahaja Jungkook mahu datang ke arah Siyeon yang sedang duduk di atas buaian, Siyeon sudah menanyakan soalan.

''Awak percaya ke saya gila?''

''Err apa kata kita sembang-sembang dulu. Okey saya nak awak jawab soalan saya dengan jujur''

''Awak percaya ke apa yang orang gila cakap'' Siyeon memandang sinis ke arah Jungkook

''Awak sendiri cakap awak normal,jadi mesti awak jujur kan?'' Jungkook memberi senyuman kecil kepada Siyeon.

''Yelah, tanya lah pape''

''So macam mana awak boleh gila?''

Siyeon memandang Jungkook dengan pandangan yang tajam

''Kenapa tanya soalan bodoh,awak kata saya normal tapi tanya soalan macam mana saya boleh gila?!..Dah lah saya malas nak cakap dengan doktor'' Jungkook menepuk dahinya apabila tersalah kata.

''Okey-okey saya mintak maaf saya tak sengaja. Maksud saya macam mana awak boleh masuk hospital ni?''

''Diorang anggap saya ni gila sebab saya tak dapat terima kematian boyfriend saya''

''Jadi kalau awak masih percaya yang boyfriend awak hidup,kenapa tak pergi cari dia?''

''Sebab mustahil''. Jawab Siyeon ringkas. Jungkook mengerutkan dahinya. Hairan mendengar jawapan gadis di hadapannya ini

Waiting ·jjk·Where stories live. Discover now