"Siyeon-ah cepat lah nak selfie ni, nanti saya nak simpan dalam album hehe."
"Ye jeongguk, tapi belah mana? Saya mana nampak camera dekat mana."
"Hahaha okay-okay biar saya dekat dengan awak, awak cuma senyum je" kata jeongguk ceria.
"Ha tiup lah lilin tu cepat siyeon, and then make a wish"
Cepat-cepat siyeon meniup lilin dia atas kek yang dipegang jeongguk dan dia menekap kedua-dua belah tangganya .
"Saya harap saya happy dengan orang yang saya sayang" jungkook hanya tersenyum mendengar wish siyeon.
"Siyeon saya ada hadiah untuk awak"
"Hadiah apa?" Jungkook menarik lembut tangan dan 'chupp' jungkook memberikan kiss di pipi.
"Hunnie jangan lah, malulah kalau orang nampak". Jungkook hanya tersenyum kecil.
.
.
.
.
.
.
.
Satu-persatu kenangan Jungkook dan siyeon kembali menyingah di ingatan jungkook . Jungkook mula membuka matanya. Orang pertama yang menjamu pandangan matanya ialah jimin."Jungkook kau dah sedar"
"Dah berapa lama aku dekat sini ?" Balas jungkook tanpa menghiraukan apa yang dikatakan jimin tadi".
"Erm masuk harini dah 2 hari kau dekat sini" kata jimin sambil mengangkat 2 jarinya.
"Ha 2 hari?!" Jungkook tidak sangka sudah 2 hari dia berada di hospital. " Lamanya, aku ingatkan tak sampai sehari pun..rasa macam sekejap je" jungkook menepuk dahinya.
"Memanglah kau tak sedarkan diri"
"Apa dah jadi sebenarnya?"
"Lepas kau dah ingat sikit memori kau,kau terus pengsan. Doctor cakap puncanya sebab kau paksa diri kau untuk ingat balik"
Jungkook terus turun dari katil dan tergesa-gesa mengemas barangnya.
"Ehh kalau ye pun tunggu lah dulu aku discharge kau." Jimin cuba menenangkan jungkook.
"Jimin kau datang sini naik kereta kau ke?" Jungkook menggigit bibir bawahnya apabila jimin mengangguk menandakan "ya".
"Mian jimin, tapi aku tak nak buat siyeon tunggu aku lagi." Kata jungkook sambil menyeluk pocket milik jimin. Ya dia mengambil kunci kereta jimin.
Jimin terkejut dengan tindakan jungkook
"Kau jangan cakap yang kau nak tinggalkan aku dekat sini"
"Mian lagi sekali tapi aku terpaksa, nah ini untuk payment discharge aku nanti dengan duit teksi sekali" jungkook menghulurkan beberapa wang kertas. Jimin mengeluh kecil , tidak percaya jungkook memang betul-betul mahu meninggalkannya sekarang juga.
"Jungkook pergilah , aku tak kesah sebenarnya..bukan selalu kau buat macam ni. Palli kau kata tak nak buat dia tertunggu kau lagi." Jungkook hanya tersenyum dan mengangguk kecil.
Dia keluar dari wad itu sambil memakai sweater yang dipakainya beberapa hari lepas. Jungkook memandu dengan laju.
.
.
.
.
.
.
.
"Jungkook pergi ke arah siyeon dengan nafas tidak cukup selepas berlari. Siyeon memandang jungkook dengan pandangan pelik."Doktor kenapa tiba-tiba datang sini,bukan doctor cuti ke? And kenapa pakai baju hospital ni? Ha doktor lari dari hospital ke?!" Kata siyeon panjang lebar selepas melihat keadaan jungkook.
"Itu semua tak penting , saya datang ni sebab saya ada benda nak bagitahu awak"
"Saya pun ada benda nak bagitahu doktor"
"Okey kalau macam tu awak lah cakap dulu"
"Doktor.....erm saya rasa betul apa yang doktor cakap..saya kene terima takdir yang boyfriend saya dah tak ada. Tak-tak sebenarnya saya tetap kene percaya yang dia dah tak ada. Buktinya, dah 3 tahun saya tunggu dia tapi dia tetap tak Muncul-muncul.
Terkejut jungkook mendengar apa yang dikatakan siyeon.
"T-tak siyeon okey listen" jungkook menggengam kedua-dua belah bahu siyeon. "Penantian awak tak sia-sia, boyfriend awak akan datang dekat awak, dia sentiasa dengan awak"
"Apa yang doktor cakap ni, bukan ke dulu doktor yang cakap dekat saya yang saya kene terima semua ni, ni sekarang doktor kata lain pulak"
"A-ani boyfriend awak masih hidup"
"Tapi saya dah lama tunggu dia,tapi dia..."
Tidak sempat siyeon meneruskan kata-katanya kerana jungkook sudah pun meletakkan bibirnya pada bibir pink milik siyeon.
Automatik tangan siyeon menolak dada jungkook dan terus menampar pipi milik jungkook.
"Hahaha" jungkook ketawa sinis.
"Apa yang doktor buat ni ?! Doktor pulak ke yang dah gila ? Kiss orang lepastu ketawa?!"
"Haha awak nak tahu sebab nya? Kiss saya dulu"
"Doktor jeon jungkook jangan main-main boleh tak!"
"Jeongguk tak main-main sayang hmm" terus jungkook memeluk dan menyembamkan mukanya di leher jinjang milik siyeon.
"A-apa yang doktor kata tadi b-boleh ulang balik??"
"Jeongguk minta maaf kalau selama ni buat sayang tertungu-tunggu. Maafkan Jeongguk sebab lambat sangat nak ingat sayang" jungkook mengengam tangan mulus milik siyeon.
Air mata dua insan ini tertupah juga akhirnya setelah sekian lama menahan.
"B-betul ni Jeongguk? Betul doktor tak tipu? Doktor tak buat semua ni untuk mainkan saya kan?
"Betul ni Jeongguk, apa yang boleh saya buktikan untuk awak percaya?
"T-tak tak payah buat apa-apa. Saya happy sangat awak dah ingat balik. Janji dengan saya jangan tinggalkan saya lagi? Promise?
"Saya janji"
.
.
.
.
.
.
.
- The end -So ff waiting dah habis tenggoklah kalau jessy rajin nanti buat season 2 hahaha kalau takde tu maksudnya author malas buzy 😂
Btw kalau siapa yang rasa pernah baca cerita ni..yep cerita ni jessy pernah hantar dkat epop and epop terima cerita ni dan print jgak untuk edisi berapa entah tak ingat but dalam cerita tu hero and heroin dia sehun and sinb ahh maklum lah dulu jessy exol ,buddy 💜hahaha okey last jemput lah baca karya baru jessy tittle Shakespeare.❤️
Sorry kalau ada yang tunggu final chapter ff waiting ni coz haritu jessy buzy workaholic and buat vlog so siapa-siapa nak tengok video tu boleh search @jessymin tu my youtube channel okeyh thanks untuk yang support jessy si potato yini💜
YOU ARE READING
Waiting ·jjk·
Roman d'amourKisah 2 orang insan yang ditakdirkan bersatu. Seorang hilang memori, seorang lagi tidak pernah melihat keindahan dunia. Start ; 4 Feb 2020