62 4 0
                                    

''Kenapa mustahil?''

''Saya tak pernah tengok muka dia,dan dia tak bagitahu nama sebenar dia''

''Apa maksud awak,tak pernah tengok muka dia?'' Siyeon mengeluh perlahan.

''Doktor Jungkook, ada satu benda yang awak kene tahu, sebelum ni saya buta.''

''Jadi macam mana awak boleh kenal boyfriend awak? Siyeon hanya tersenyum kecil, teringat kembali kenangan manis bersama kekasihnya dahulu.

''Macam ni doktor...''

[Flashback]

''Auch..!'' Siyeon terjerit kecil apabila terjatuh disebabkan seseorang melanggarnya dengan kasar. Dia meraba-raba lantai untuk mencari tongkatnya.

''Oii kau ni buta ke?! Tak nampak aku nak lalu, Tepi lah sikit, habis phone aku jatuh..nasib tak retak,kalau retak kau mampu ke nak bayar!'' Kata pemuda itu dengan perasaan marah.

''Maaf Encik..perkara ni memang tak boleh nak dielakkan sebab saya memang buta dan tak nampak apa apa'' kata Siyeon dan menekan kan kata-katanya agar pemuda itu sedar.

Pemuda itu terdiam dan rasa serba salah.

''Ermm patutnya saya yang minta maaf sebab terang-terang saya yang langgar awak lagipun saya tengah tengok phone tadi ermm sorry'' kata pemuda itu dengan nada yang serba salah.

Pemuda itu mengambil tongkat yang berada di lantai itu lalu memberi kepada Siyeon.

Siyeon hanya menganguk, dia cuba untuk bangun dari duduknya namun terbatas apabila rasa sakit di bahagian lututnya. Dia meraba-raba bahagian lututnya dan merasa ada cecair.

''Lutut awak luka ni, biar saya hantar awak pergi klinik. Lagipun sebab saya,lutut awak luka'' kata pemuda itu sambil melihat ke arah luka di lutut Siyeon.

''Ehh luka biasa je ni nanti biar saya rawat sendiri''. Kata Siyeon untuk menolak perlawaan pemuda itu.

''kalau macam tu biar saya hantar awak balik,mesti awak susah nak berjalan sendiri. Awak bagi tahu rumah awak kat mana.''

''Tapi saya tak nak susah kan awak''.

''Tak susah pun..anggap je ni ganti rugi saya kat awak sebab langgar awak tadi''.

[End Flashback]

''Sejak tu dia banyak tolong saya..sampai saya 'ter'falling love dengan dia. Dia terlalu baik untuk saya. Tak pernah ada mana-mana lelaki yang buat baik macam tu dekat saya''.

''Dia takde ke bagitahu nama dia?''

''Dia cuma suruh saya panggil dia jeongguk..mula-mula saya pun pelik kenapa dia tak nak bagitahu nama keluarga dia..Tapi dia cakap dia suka kalau saya panggil dia macam tu.Saya pun tak banyak cakap. Dia cakap dia akan bagitahu nama penuh dia bila saya dah ada pengelihatan saya. Tapi...Muka Siyeon terus murung.

''Tapi..?''

?''

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Waiting ·jjk·Where stories live. Discover now