44 4 0
                                    

''Tapi ?''

''Masa saya dah sembuh dan boleh nampak, mereka cakap yang boyfriend saya meninggal masa dalam perjalanan nak ke hospital. Saya tahu yang mereka semua tipu,dia dah janji yang dia akan ada untuk saya''.

''Siyeon, kadang-kadang janji tak boleh nak ditunaikan kalau ada perkara yang halang''. Jungkook kini sudah tahu punca Siyeon mengalami masalah mental.

''Tak dia dah janji dengan saya, saya percaya dia sorang je dekat dunia ni. Dia je orang yang saya sayang. Saya percaya yang dia masih hidup lagi dan bila-bila masa dia akan datang untuk saya. Jadi saya akan tunggu''. Kata Siyeon dengan sangat yakin.

Jungkook mengeluh perlahan.

''Siyeon awak dah ada kat sini berapa lama?''

''Hampir 4 tahun''

''Ada tak awak dapat apa-apa petanda yang dia akan datang dan bawak awak keluar dari sini?''

Siyeon hanya menggeleng perlahan lalu menunduk.

''Saya tetap tunggu dia. Saya tahu dia sekarang ni tengah cari saya. Saya percaya dia. Kalau tak, tak kan dia sanggup carikan penderma mata untuk saya. Bukan sekejap tapi berbulan-bulan dia cari''.

Jungkook mengusap lembut rambut Siyeon.

''Tolonglah kalau awak nak keluar dari sini awak kene terima takdir yang boyfriend awak memang dah takde hmm''

Jungkook beredar dari situ meninggalkan Siyeon untuk menenangkan fikirannya.
.
.
.
"Saya tetap tunggu dia" Ayat itu selalu berlegar-legar di fikiran jungkook sejak pulang dari tempat kerjanya. Kini sudah lebih seminggu jungkook bekerja di situ namun jungkook asyik memikirkan tentang siyeon sahaja.

"Woi ! Kau ni sejak dah tukar tempat kerja asyik termenung je..dah takde kerja lain ke.

Terjah jimin dari belakang jungkook. Jungkook mengusap dadanya kerana terkejut dengan tindakan jimin.

"Nasib kau lah dapat kawan macam aku ni haha..so kau tengah fikir apa tadi? Pasal budak tu ke? Jimin harap sangkaanya betul.
"Bro aku rasa kan dia tu kemurungan je sebab dia sendiri yang cakap dia masuk hospital tu sebab still tak percaya boyfriend dia dah takde" jungkook hanya berdiam diri .

"Erm..boleh kau bagitahu nama dia apa..mana tahu aku kenal or boleh tolong.

"Erm..tak silap nama dia s-siyeon..ha Lee siyeon.

Jimin terus terbeliak selepas mendengar jawapan dari mulut jungkook. Jimin cuba untuk menyembunyikan gelabahnya.

"Dah kenapa kau ni jimin..hurm kau nampak lain bila aku sebut nama siyeon."

"Ah-ani..takde pape pon hehe"

"Yeke ..baik kau cakap cepat "

"Ah camni sebenarnya..." jimin tak dapat menhabiskan ayatnya selepas iPhone milik jungkook berdering.

"Yeobseyo"  jawab jungkook ringkas.

"Nae jungkook pergi sana eomma " jungkook menamatkan panggilan dan terus memandang ke arah jimin.

"Weh jimin..tolong aku jap"

"Tolong apa?"

"Ha ni eomma aku suruh pergi rumah lama aku tu..check apa yang patut sebab eomma aku takde kat rumah untuk dua tiga hari sebab ada hal .

"Okay boleh je" jimin hanya menurut dan sedikit lega kerana jungkook tidak tahu perkara sebenar, "mungkin bukan sekarang."
Kata jimin perlahan tetapi dapat didengari jungkook.

"Ha bukan sekarang apa?"

"Ehh takde pape,ha cepat lah gerak jom " jimin menukar topi. Jungkook hanya mengangguk kecil.
.
.
.
"Okay dah sampai jom, kau tolong check kalau ada pintu atau tingkap terbukak ke. Apa-apa kau tolong tutup kan. Kau tingkat bawah aku dekat atas, okay?"

"Okay" jimin membuat thumbs up.

Mereka berdua masuk ke dalam rumah dan jungkook terus naik ke tingkat atas untuk melihat keadaan di sana. Dia sudah periksa semua tempat di atas, tiada apa yang nak di risaukan. Namun langkahnya terhenti di hadapan satu bilik hujung yang pintunya terbuka sedikit, ini membuatkan hati kecil jungkook terusik untuk melihat keadaan di dalam bilik itu.

Dia cuba berfikir positif. Langkah di tuju ke sana untuk menutup pintu, niatnya terbantut apabila dia ternampak keadaan bilik itu yang mempunyai banyak barang. Dia sangka bilik itu hanya bilik kosong yang tidak digunakan.

Tanpa membuang masa jungkook masuk ke dalam bilik itu . Hanya terdapat barang-barangan lama yang tidak digunakan lagi.

"Bila masa eomma letak barang-barang dekat sini?" Monolog jungkook di dalam hati.

Dia melihat ada kotak sederhana besar yang menarik perhatiannya . Kotak berwarna violet .

Dia membaca kad kertas yang berada di atas kotak itu. "Jungkook = to my bride" Jungkook mengangkat kening tanda hairan. "Bila masa aku ada girlfriend ni" kata hati jungkook.

Jungkook terus membuka kotak itu. Dia sangat terkejut dan tidak menyangka orang sekelilingnya menyembunyikan perkara ini.

Dia cuba untuk menahan air matanya dari mengalir. Dia mengambil satu bingkai gambar di dalam kotak itu.

"Jungkook kau buat apa dekat situ lama-lama? Aku dari tadi panggil kau" riak wajah jimin serta- merta berubah selepas melihat keadaan jungkook yang hidung sudah memerah.

"Jimin explain , apa semua ni? Kenapa kau tak bagitahu awal-awal?." Jungkook menunjukkan bingkai gambar yang di tanggannya.

"Emm kau sabar jungkook, bukan aku tak nak tapi aku terpaksa rahsiakan dari kau" kata jimin perlahan sambil memalingkan wajahnya ke arah lain. Tidak sanggup melihat keadaan jungkook sekarang yang memerah menahan marah.

"Tapi kenapa? Kenapa nak rahsiakan? Patutlah masa aku sedar dari koma terus eomma suruh aku tukar tempat kerja . Apa yang korang cuba rahsiakan sebenarnya?"

"Jungkook sebenarnya puan jeon tak pernah sukakan siyeon. Dia malu bila kau ada girlfriend buta. Dia marah dekat kau sebenarnya sebab sanggup cari penderma mata untuk siyeon dan bayar semua kos operation dia."

"Eomma kau ada cakap dekat aku kalau siyeon dah tak buta pon dia still tak boleh nak terima sebab bagi dia tak setaraf .

" bila kau eccident dan doktor sah kan kau animesia, eomma kau paksa aku jangan bagitahu kau pasal siyeon dan eomma kau jugak lah punca siyeon masuk hospital tu. Eomma kau cakap itu yang terbaik untuk kau. Jadi aku terpaksa buat semua ni..maafkan aku jungkook.

"Tch korang tahu tak apa yang korang dah buat ni? Kau tahu tak berapa lama siyeon tunggu aku, hampir 4 tahun. Aku sayang dia sebab aku tahu orang-orang macam korang ni takkan hargai insan macam dia!" Dia cuma ada aku je dekat dunia ni kau faham tak.

Jungkook mengeluh, dia tidak sangka perkara bergini terjadi pada dirinya .

Jungkook melangkah keluar dari bilik itu diikuti jimin namun langkah jungkook makin perlahan apabila dia rasa kepalanya berdenyut-denyut. Dia memegang kepalanya.

"Bukkk !"

Jungkook terus jatuh tidak sedarkan diri. Jimin datang ke arah jungkook lalu menepuk-nepuk perlahan pipi gebu jungkook namun hasilnya tetap sama.

Tanpa membuang masa jimin menelefon ambulans untuk meminta bantuan.
.
.
.
.
.
Hii I'm really sorry sebab busy sampai tak sempat update but don't worry esok saya update last chapter dan harap this fanfic ramai yang support dan bagi saya semangat untuk terus menjadi penulis yang terbaik untuk readers semua..stay tuned 🙇🏼‍♀️💖

This my ig @jeslynaa__ ha boleh follow jangan malu-malu hahaha nanti dm I will followback muah readers 🥰💜

Waiting ·jjk·Where stories live. Discover now