Ch. 1 Malang (Kim Seokjin)

194 14 1
                                    

Aku yang sedang nyenyak tidur mula terjaga disebabkan sinaran matahari yang terpancar di tepi tingkap bilik aku.

"Aduh! Kacau betul la cahaya ni."

Aku mula mengambil bantal lalu menutup wajah aku dari terkena dek cahaya matahari. Ada la aman beberapa minit aku tidur lena sebelum diganggu oleh adik bongsu aku.

"YAH HYUNG!! BANGUN LA!! HARI NI KAN KAU ADA KULIAH!!"

Adik bongsu aku, Kim Taehyung mengetuk pintu aku selagi kalau boleh pintu nak roboh baru berhenti. Aku mendengus kasar apabila tidur aku mula terganggu.

"Yela²! Hyung dah bangun ni!" aku mula bangun dalam keadaan kerana terpaksa aku relakan lalu dengan lemah longlai aku mengambil tuala dan pergi ke bilik air sambil mata masih lagi terpejam dengan segera.

Beberapa minit kemudian, aku keluar dari bilik air dan pergi ke arah almari untuk mencari pakaian. "Baju pink, pink, pink dan~~ pink! Hmm~ Berapa banyak stok aku ada baju pink? Haa~~ Aku kena ajak Tae shopping macam ni."

Akhirnya aku mengambil baju berwarna pink dan berseluar jean koyak² serta topi dan cermin mata. 'Seluar koyak² pun fesyen juga.'

Apabila berpuas hati dengan penampilan aku dengan segera mengambil beg lalu turun pergi ke arah dapur untuk menyediakan sarapan buat aku dan adik bongsu kesayangan aku.

"Tae, kau nak makan apa harini?" aku mula menyoal Taehyung yang sedang leka dengan phonenya.

"Terserah. Janji hyung masak." Taehyung mula fokus pada phonenya, aku yang melihatnya hanya menggelengkan kepala je. Dengan mengeluh aku mula membuat tugas aku.

- x - x - x - x -

Apabila aku tiba di universiti, aku mula mengeluh kasar. "Apa pula kali ni bakal terjadi?"

Ketika aku ingin masuk ke bangunan fakulti aku, tiba² ada satu tangan merayap di leher aku. Dengan pantas aku menoleh memandang siapa empunya tangan tersebut.

"Hai hyung!"

Aku memegang dada aku. "Chim! Kau buat hyung terkejut je la!" Jimin mula menggelakkan aku. "Hyung ingat siapa tadi?"

Tanpa banyak bicara aku terus pergi ke arah loker dan Jimin mengikut aku. Apabila aku membuka loker tersebut, Jimin masih lagi menyoal aku. "Hyung, siapa yang hyung takut sangat?"

Belum sempat aku ingin menjawab.

🚪

Bangggg!!!!

🚪

"Opocot mak kau terberak!!" Jimin mula melatah akibat loker ditutup dengan agak kuat manakala aku pula hanya terjungkit bahu lalu memegang dada aku.

"Hoi! Agak² la kau nak guna mak aku pula!" Panjang umur lelaki yang ingin aku katakan yang bernama Ken. Aku tak mampu katakan apa² dan melihat Jimin bertekak dengan Ken.

"Siapa suruh kau tutup loker tu macam nak runtuh bangunan!" Jimin mula ingin menyerang Ken tapi di halang oleh aku. "Chim, bertendang dulu! Eh?! Ani²! Bertenang dulu!"

My Soulmate Voice | NamjinWhere stories live. Discover now