BAB 2

996 3 0
                                    


Sekeping sampul surat putih...aku mgeluarkan isinya dan mula memahami kandunganya....

Seketika itu dtg 2 lelaki serta 1gadis .  Mereka disambut hormat oleh lelaki2 bersut hitam....dan menyapa manja org tua tadiii....

"Connor,ini anak angkat ku...."

Kami bersalaman dn masing2 mperkenalkan diri.......

"Connor , James ini mbantu aku mguruskan club2 malam dn club pjudianku ,urg tua james ini trbunuh dlm insiden di Las vages ,lalu aku mbesarkanya"

Tidak hairan jika James ini agak gelap .. namun sgt terserla masculine nya...

"Luncan ini pula aku dpatkn dari pemihutang yg gagal mjelaskn bayaran...dia membantu sa dlm mguruskan hal2 underground.. "

Underground? Aku x yakin tentang itu mgkin dadah,pelacuran mahupun kongsi gelap...

Adakh aku akan mjadi spt Luncan?

"Dan ini Jie...yg mbantu aku mguruskan hal2 kebajikan..."

Kebajikan? Apa sorg pendosa spt mereka ini mbuat kebajikan? Pada siapa?

Jie npknya spt org Jepun..mgkin Cina...

"Hai connor....selamat Datang...aku Original Chinese....,aku di ambil dari rumah pelacuran"

"Ibunya  dulu seorng pelacur .. di bawah naungan Luncan .. ibunya mninggal overdose .. lalu aku mbesarkannya"

Sepertinya apa yg aku persoalkan terjawab.,..apa soalan itu tertulis di dahiku....?

"Ada yg kau kurang jelas ttg contract itu,Connor?"

Lelaki tua itu bertanya,sambil terbatuk2...'nyawa da nk melayang taubatnya entah bila'

"Contract ini tidak ada jangka masa?"

"Tidak akan ada...ayahmu x bagitahu kau?"

"Ayahku xda mgatakan apa2 padaku,dia hnya kata yg aku perlu bergantian dgn adik pmpuanku"

"Aku x bekerja dgn perempuan,Connor...pjanjian awal aku dgn Chris bukanla adik pmpuanmu, melainkan kau...?"

"Adakah aku di tipu?"

Orang tua itu,ketawa hingga terbatuk2...dadanya naik turun...semput kali....

"Ayahmu seringkali mcurangiku,untuk melicinkan pjanjian aku harus mnahan ssorg sbagai kambing hitam....pastinya kau tidak akan dtg untuk ayah atau ibumu,bukan?.. maka aku harus menahan ssorg yg mampu memaksamu kemari..."

"Apakah aku harus bekrja untuk Luncan?"

Luncan memandangku datar....riak wajahnya langsung x berubah...

"Connor dlm business...kita x harus mletakkn kpcayaan pada ssorgnya diatas semua business ini baik yg bersih mahupun kotor ada ssorg yg akan mgawasinya...."

"Kmi memanggilnya Eagle eye" sambung Jie spontan......

"Jie ...."

KEBETULAN ATAUPUN TAKDIRWhere stories live. Discover now