Majlis Perkhwinan .
Oderz PoV
Malam ini kmi mgenakn pakaian gelap..walaupun sbnarnya aku pencinta warna putih...namun Connor ingin mgunakn warna bbeza dgn mjlis pkwinan yg ptama...
Ramai yg mmuji pnampilanku mgkin kerana mereka x pernah melihat aku mgenakn pakaian slain putih...aku melepaskn rambut pjg ku,agar tampak lebh menawan....
Ramai tamu yg dtg,kerana mreka jua dtg bsama klurga...ada yg dtg sbgai org penting dlm perusahan dn ada jua yg dtg sbagai tonggak dlm kumpulan mafia Luncan ...dn org2 dlm pniagaan Luncan la yg ramai hadir bagi mmriakn majlis...baik kumpulan besar mahupun kecil hmpir smuanya dtg mberi sokongan...
Luncan klihatan sibuk bsembang dgn bbrapa kaki tgan pentingnya....aku mhampiri meja mereka untuk bmesra..
"Ini adalah Anak tunggal Tuan Besar Waltz dan diala yg berkwin hari ini"
Luncan mprkenalkan aku pda org2nya."Senang dpt btemu dgnmu,tuan muda"
"Tak pernah aku trfikir akan btemu empat mata dgn Tuan muda"
"Aku bnyak mdgar ttg tuan muda, tuan muda npk lebh menawan dr yg aku fikirkn"Bnyakla kata2 yg aku dgr dr org2 Luncan....
"Tapi,mana pgantin wanita?"
Mungkin mereka x tahu aku bkwin dgn lelaki....aku hnya tersenyum dn mgambil tempat disblah Luncan..
Tiba2 sorg gadis bersuara...aku x mgnalnya mgkin dia adalah adik or saudara pd salah satu orgnya Luncan
"Bukan kah itu Connor? Mgapa dia dtg ke majlis ini .. apa2 pun dia sgt kacak dgn pakaian itu"
"Connor ada la kpala kumpulan Utara,wajar saja dia hadir"
Kata yg lainnya pula.....kumpulan Utara? Apa mksudnya..aku bbisik pd Luncan..
"Kau tahu apa2 ttg pkara ini?"
Kmudian dia btanya pd yg lain....
"Kmu mgenal dia?"
"Kenal sgt boss ... Kmi berasal dr kumpulan yg sama....dn dialah kepalanya"
"Tapi bukan Petro kepala kumpulan utara?"
"Petro tu boss cuma tangan kanannya,dia sibuk bkerja maka dia slalu mwakilkn Petro ..tapi jika ada hal dia pasti hdir mbantu" jelas yg lainnya pula.....
"Panggilkn Petro ke mari"
Kemudian ssorg yg bnama Petro hadir...
"Ya boss..."
"Apa kau kenal dgn budak tue?"
Luncan mnunjukkn bibirnya ke arah Connor.."Connor? .. dia sahabat baik sa boss.. tapi sejak kblkgan ini dia susah skli dihbgi...bagaimana dia tahu ttg majlis ini aku tidak pasti boss"
"Boleh aku tahu sjauh mana kau mgenal dia .?"
Aku mgajukkn soalan....
"Dia mmbesar dlm kluarga yg bmasalh..meskipun dia dpt wang dr kumpulan ini tapi dia ttp bkerja keras untuk mberi wang yg halal kepada adik pmpuannya,sebab itu aku slalu mwakilkn dia jika ada ptemuan"
YOU ARE READING
KEBETULAN ATAUPUN TAKDIR
RomanceLangit tak selalunya cerah.. tapi mgapa hidupku selalu Mendung? Andai Hujan itu Berkat.. Lalu mengapa basah itu Menyakitkan....?