BAB 5

685 1 0
                                    

Sedang  leka aku bergurau senda dgn Anak2 angkat Waltz,Elton di sudut yg kurang tamunya...pinggangku dipeluk dr belkang ... Semua terhenti bbual,masing2 seakan ingin  bertabur lari...

"Apa aku mganggu kmu bersembang?"

"Jelas....isk...jgn peluk2 eeee ... Orang tgok...kan x elok.."

"Apa berdosa peluk isteri sdiri..."

Tuan muda x mhentikan pbuatanya....malah smakin mencium2 leherku....menjilat telingaku....aku benar2 malu namun pbuatanya itu buat aku mgeluarkan bunyi keenakan..
Aku harus mhentikanya....'aduii plz tuan muda ini outdoor ... '

"Hentikanya! .. apa ko buta x melihat btapa jijiknya mereka...!!"

"Mereka yg harus buta"

Kmi terkejut mdgarnya....apa dia bniat mbutakn mereka? ..

"Come on,Connor....tiada ada yg mjijikan ttg pkara itu...lagian kmu suda kwin....bukan kah itu wajib...buat suami kmu senang?" Luncan cuba mhangatkn keadaan....

"Apa dear berniat melakukan itu di sini"?

Dia menggeleng.....

"Nah,hentikn pbuatanmu....!"

Namun dia smakin liar ... Air liur nya basah di tengkukku.....

Aku membuka butang bajuku....lalu dia diam

"Aku akan bbogel dn berlari2 dlm taman ini jika ko x mau hentikanya"

Akhirnya dia menyerah....dia mgingatkan eliot untuk mdptkan wine untukku kerana Tuan Besar akan mngucapkan selamat dan terima kasih pada pgantin & tamu......Eliot meminta kmi duduk di meja utama dn myediakan wine.......

"Apa aku harus minum?"

"Eya..harus mr.connor .." jwab Eliot...

"Apa kau rendah Alcohol,connor?"

"Bukan,Luncan...tapi aku x pernah minum alcohol sblum ni"

"Kau benar2 dlm masalah Connor....kerana selepas ucapan Tuan Besar  ... Wild party  akan bermula"

"Apa maksudmu,James?"

"Ini adalah adat,Mr.Connor....,ini sudah bmula sblum aku bkerja di sini" jelas puan Tauria...

"Untung saja kini aku suda berusia...maka aku boleh pilih untuk tidak myertai...." Tambahnya lagi..

"Tapi Connor...kmi sgt menantikan moment ini....kerana sudah lama tidak ada pkhwinan dlm klurga ini,"

"Betul jie...aku fikir aku akan x merasa party ini mmdangkan tuan muda x mnunjukkn tanda2 ingin bkwin" Luncan mgenitkan mata pada jie.

"Puan jika wild party adalah adat ,maka pkwinan Jie,James dan Luncan jua wajib mlangsungkn party itu"

"Mereka anak angkat Connor...mereka boleh pilih sdiri bagaimana majlis pkhwinan yg mrk inginkn...jika mereka anak tiri,ya wajib...tapi mreka hnya anak angkat tiada ikatan darah"

KEBETULAN ATAUPUN TAKDIRWhere stories live. Discover now