CONNORParty pbukaan Bar petro berjalan dgn baik spt yg dirancangkan.....jennifer gf petro juga sibuk mlayan stiap tamu dn kwn2 kmi yg turut hadir mberi sokongan....
Jennifer lbh brumur dr petro namun dia seorg yg bhati baik. Dia balu tanpa anak....suaminya mninggal dlm kmlgan di tapak pbinaan tmpat arwah bkerja.
Sebelum dtg ke sini aku sudah mberi amaran kpd ahli2 dn kwn2ku untuk mjaga ptuturan dn x mbicarakan hal kerja kmi. ini kerana aku bimbang Oderz risaukn pkerjaanku..Ada baiknya jika dia x mgtahui apa2 pun...aku tahu dia bebas dr masalah kerana Luncan ada disekitarnya tapi hati siapa yg akan tenang jika kerana kita org yg kita sygi dihimpit sekali...
Aku hnya dpt trus bharap agar aku dpt mlakukan tugasku dlm diam...Ku tatap Oderz tenang di sampingku...
Dia x mnunjukkn bhwa dia x selesa dgn suasana yg ramai dn riuh..."Syg ok ker?.. dari tadii asyik jeleng2 dear je..."
"Salah ke jika menatap org yg aku syg?"
"Jgn risau...dear ok dgn suasana ini..lg pun aku sudah dpt mbygkn kadaan ini,so jgn di fikirkn sgt...."
"Dear sgt mmahamiku..."
Aku mbelai rambut pjgnya....mgambil sdikit rambutnya dn mhidunya...wangi.
Dia hnya melihat kelakukanku...lalu meneguk botol bir yg ada di tgannya..
Aku mgeluarkan kotak rokok yg ada di poketku...."Dear x tahu syg merokok.."
"Sebab syg x bagii dear tgok..ini pun aku nk minta kbnran tuk hisap rokok kat luar,boleh ke?"
"Jgn lama...x perlu nk hbiskn 1 kotak tue pla...berjanggut dear nk mnunggu nanti"
Aku hnya trsenyum dn keluar...saat di luar aku mlihat bbrapa org yg sgt aku kenali...Saimon adalah kepala Kelas A dlm kumpulan utara .. Dia yg trakhir aku kalahkn dlm ptarungan mdptkn jwatan sbgai ketua kumpulan utara..
Kumpulan utara sbnarnya mmpunyai bbrapa kelas yg trbahagia kepada kelas A,B,C,dan D....kelas2 ini akan mjaga kwsan masing2 dgn kepala yg blainan... Setiap tahun akan ada ptarungan untuk mjdii Ketua bagi kumpulan Utara...yg bpranan mjaga setiap kelas trsebut....Kelas A diketuai oleh Saimon ahlinya trdiri dr 500 lebh org yg x diragui khebatanya...
"Hye..Saimon..."
"Hey Connor,napa kat luar....boring ke party Petro ney...?"
"Tak la..nk ambil angin je.."
"Napa late..?"
"Ada masalah sikit..."
"Dgn kelas ke..?"
"Tak..peribadi...."
"Masuk la...Petro da lama tunggu.."
Sebenarnya tidak ramai yg mgetahui aku adalah ketua untuk kmpulan mereka...mereka hnya mgenal aku sbagai sahabat petro...kerana petro adalah ketua bagi kelas D..Aku biasanya dtg dlm ptempuran dgn mgunakn helmet hitam yg bertinted gelap..dn mereka mmanggilku dgn gelaran "Ghost Rider" sbg2la cara aku myembunyikn identitiku selama ini...
Aku masuk ke dlm dn aku mlihat Oderz sdg bbual dgn bbrapa org gadis..
Aku dtg mhampiri mereka...."Haii girlz..."
"Hye connor...ini teman kau kah...?"
"Yup....aku yg mgajaknya ke sini dia mganggu kmu ke?"
"Tak..tapi dia mganggu hati kami...apa dia masi solo..?"
YOU ARE READING
KEBETULAN ATAUPUN TAKDIR
RomanceLangit tak selalunya cerah.. tapi mgapa hidupku selalu Mendung? Andai Hujan itu Berkat.. Lalu mengapa basah itu Menyakitkan....?