♬♬♬♬♬
"Good morning class! Hari ni kita ada seorang pelajar baru. Eun Sung, masuk skrg." kata Mr.Minhyuk.
Eun Sung pun msuk ke dlm klas diikuti oleh Nichkhun dibelakangnya. Keadaan di kelas senyap utk seketika. Beberapa plajar perempuan menjeling ke arah Eun Sun apabila dia msk bersama dgn Nichkhun. Eun Sung cuma buat tak tahu lalu memperkenalkan dirinya.
▶Eun Sung's POV◀
"Aish, menyampah pulak sy tgk mrk tu.. apa jeling jeling ingt km tu cntik sangat ke? Sabar Eun Sung, sabar! First day of school mesti jaga perangai" kataku dlm hati.
"Annyeonghaseyo everyone. My name is Im Eun Sung. My previous school was Seoul of Performing Arts! Please treat me nicely and nice to meet you all" *bow and smile widely*
"Thank you for your self information Eun Sung" kata Mr.Minhyuk. "Km blh duduk di sebelah Luhan" katanya lagi.
"Nae. Kamshamida Mr.Minhyuk" kataku sambil mengambil tempat duduk di sebelah Luhan.
"Lu-ge! tak sangka kita sekelas kan? Haha.. btw, hye Yeri dn Lay oppa.. *tersengih*
"Haha.. ya lahh.. btw, time lunch nnti mkn sma jom! Dah lma pulak xlepak dgn km" ajak Luhan.
"Okeyy.. no problem Lulu~ btw, skrg subjek apa?
"Subjek Matematik *mengeluh*. Huh! dah lah Mr.Junho tu suka bg bnyk homework" rungut Luhan smbil mengeluarkan buku teksnya.
"Haha! sabar jak lahh.. Sy thu km mmg lemah maths dri dulu! hahaha~ ! kataku sambil mengeluarkan buku teks maths.
▶Kyungsoo's POV◀
"Annyeonghaseyo everyone. My name is Im Eun Sung. My previous school was Seoul of Performing Arts! Please treat me nicely and nice to meet you all" kata Eun Sung.
"comel jg budak Eun Sung tu ye. Dah lah msuk dgn Nichkhun. Ni mesti ada apa2." bisikku dlm hati.
"Yahh Nichkhun! Apesal km msk sma dgn budak Eun Sung tu?"
"Huh? Owhh, dah td dia tnya aku kat mna klas ni. Aku bgthu lahh dia.. Eh! Apesal km nak thu pulak? Minat ke?" usik Nichkhun.
"Huh? Minat? Apelah km ni. Rpat pun tak! Malas lahh nak layan km ni! " kataku sambil memandang ke arah Eun Sung.
"Minat? Tak mungkin lahh.. Perasaan aku je kot.. dah lahh xpyh fikir sgt" bisikku dlm hati.
▶Nichkhun's POV◀
" Hmm... ni mesti ada apa-apa ni.. takkan lahh D.O nak thu sgt pasal Eun Sung tu.. " bisikku dlm hati sambil memandang ke arah Eun Sung.
"Hye oppa~ " tegur Yeri.
"Owh..annyeong Yeri-ah! Apesal ni? " tnyaku dengan pelik.
"Owhh.. xda apa-apa lahh.. btw, Eun Sung nak belanja oppa sbb dh tlg dia td. Dia srh oppa jmpa dia lps balik nnti tepi basketball court! " kata Yeri lalu beredar ke arah Eun Sung.
♪♪♪
Eun Sung memandang ke arah Nichkhun lalu tersenyum apabila Nichkhun sdg berckp dgn D.O lalu beredar bersama dgn Luhan, Lay dan Yeri utk lunch kt cafe.
▶Kyungsoo's POV◀
"Sorry bro.. Sy xdpt lepak kt rmh km nnti. Eun Sung ajak keluar td.. Yeri bgthu dia nak belanja sbb aku dh bantu dia td." Kata-kata Nichkhun msih terngiang-ngiang di telingaku.
"Huh? Eun Sung ajak km keluar? Ermm.. tak palah klau mcm tu.. mungkin lain kali sj km lepak kt rmh aku. " balasku sambil memberikan senyuman yg tawar ke arah Nichkhun.
"Mianhe Kyungsoo-ah! Btw,sy pergi dulu lahh.. nnti Eun Sung tunggu lma pula.. Annyeong kyungsoo-ah! See you tommorow." kata Nichkhun sblm beredar ke arah basketball court yg terletak di hdpn cafe.
"Aduhh!! apasal plak aku rsa semacam pulak ni? Relax D.O.. takkan lahh km cemburukan kwn km sendiri.. Ahhh!! Bgs sy blik dn tido!" kataku sambil mendengar lagu Overdose by Exo.
☆☆☆
Huh! Done with chapter 2.. mianhe if it is boring .. I'll try my best to finish this story.. Please vote and comment. Kamshamida chinguu~^^
Annyeong,
@InvisibleShadow43